• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Fiat Multipla jau daugelį metų įvardijamas kaip baisiausias pasaulyje automobilis. Nors itališkų automobilių išvaizda dažniausiai nusipelno komplimentų, tačiau 1998 metais pasirodžiusi Multipla buvo kitokia. 
Praėjus maždaug dviems metams, Fiat pristatė daugybės „komplimentų“ reikalaujantį Ecobasic konceptą. Fiat koncernas norėdamas sukurti Volkswagen Lupo 3L analogą, pasinaudojo Fiat Multipla platforma, pasikvietė tą patį dizainerį vuolia.
Kaip ir Lupo 3L, taip ir Fiat Ecobasic turėjo būti ekonomiškas, draugiškas gamtai automobilis, kurio kėbulo detalės buvo pagamintos iš perdirbamų medžiagų. Visos kėbulo detalės buvo pagamintos iš plastiko, galiniai ir šoniniai langai taip pat. Norint sutaupyti svorio, visos kėbulo detalės buvo apvilktos specialia plėvele. Tuo tarpu interjere panaudotos sėdynes atrodo atkeliavo iš pigių baldų centro.

Fiat Multipla jau daugelį metų įvardijamas kaip baisiausias pasaulyje automobilis. Nors itališkų automobilių išvaizda dažniausiai nusipelno komplimentų, tačiau 1998 metais pasirodžiusi Multipla buvo kitokia. 
Praėjus maždaug dviems metams, Fiat pristatė daugybės „komplimentų“ reikalaujantį Ecobasic konceptą. Fiat koncernas norėdamas sukurti Volkswagen Lupo 3L analogą, pasinaudojo Fiat Multipla platforma, pasikvietė tą patį dizainerį vuolia.
Kaip ir Lupo 3L, taip ir Fiat Ecobasic turėjo būti ekonomiškas, draugiškas gamtai automobilis, kurio kėbulo detalės buvo pagamintos iš perdirbamų medžiagų. Visos kėbulo detalės buvo pagamintos iš plastiko, galiniai ir šoniniai langai taip pat. Norint sutaupyti svorio, visos kėbulo detalės buvo apvilktos specialia plėvele. Tuo tarpu interjere panaudotos sėdynes atrodo atkeliavo iš pigių baldų centro.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Fiat-Ecobasic-concept-01


Vis dėlto, daugiausiai dėmesio sulaukė lengvai transformuojamas kėbulas. Pavyzdžiui, per keletą minučių keturias duris turintis vienatūris greitai galėjo patapti trijų durų hečbeku. Visas kėbulas priminė kaip LEGO konstruktorių.
Po koncepto kapotu slypėjo 1.2 litro dyzelinis variklis su Common Rail įpurškimo sistema, kuri tuo metu atrodė kaip tikra revoliucija. 2000 metais pristatytas dyzelinis motoras jau tada atitiko Euro 4 išmetamųjų dujų reikalavimus, kurie turėjo įsigalioti tik 2005 metais. Vos 45 arklio galias išvystęs motoras išmesdavo tik 76 g/km Co2 ir šimtui kilometrų suvartodavo vos tris litrus dyzelino.
Nors po kapotu slypėjo pakankamai silpnas motoras, tačiau vos 0.28 oro pasipriešinimo koeficientas ir 750 kilogramų svėręs kėbulas leisdavo mašinai iki 100 km/val. įsibėgėti per 13 sekundžių ir pasiekti 160 km/val.maksimalų greitį.
Kodėl ši koncepcija nepateko į serijinę gamybą? 2000 metais didžiausias automobilių gamintojas Italijoje susidūrė su finansiniais sunkumais, kurie vėliau privertė koncerną pasirašyti bendradarbiavimo sutartį su General Motors ir pasamdyti dabartinį Fiat-Chrysler vadovą Sergio Marchionne, kuris padėjo išgelbėti koncerną nuo bankroto.
Tai tikrai nėra pats gražiausias automobilis pasaulyje, tačiau labai gaila, jog jis nepasirodė Fiat prekybos salonuose. Kodėl? Šio neįtikėtinai taupaus automobilio kaina turėjo siekti vos 5000 eurų ( maždaug 17.000 litų ).
Galerija : 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų