Vokietijos automobilių gamintojas pralaimėjo bylą dėl žalos atlyginimo, kurią inicijavo dyzelinių automobilių savininkai – šį kartą Europos aukščiausiojo teismo lygmeniu.
Daugiau naujienų apie „Volkswagen“ automobilius galite perskaityti specialioje rubrikoje.
ESTT nusprendė, kad automobilių gamintojas negali išvengti atsakomybės dėl neteisėtų emisijų kontrolės sistemų, net jei tokios sistemos buvo patvirtintos nacionalinių institucijų.
Tai reiškia, kad „Volkswagen“ negali remtis „neišvengiama teisinio draudimo klaida“ – esą nežinojo, kad naudojama technologija yra neteisėta.
Šis sprendimas susijęs su byla Vokietijos Ravensburgo apygardos teisme, kurioje du „Volkswagen“ automobilių pirkėjai pareikalavo kompensacijos, nes jų transporto priemonės turėjo neteisėtas sistemas, sumažinančias azoto oksido kontrolę žemesnėje nei 10 °C temperatūroje.
Teismas taip pat pabrėžė, kad atsakomybė taikoma tiek gamykloje sumontuotoms sistemoms, tiek toms, kurios įdiegtos vėliau.

Kompensacijos dydis – nuo 5 iki 15 proc. automobilio kainos
ESTT sprendimu, kompensacijos suma turėtų būti pagrįsta ir proporcinga padarytai žalai. Vokietijos Federalinis teismas jau anksčiau buvo nustatęs rekomendacinius rėžius – nuo 5 iki 15 proc. nuo automobilio pirkimo kainos. Taip pat leista iš galutinės sumos atimti naudoto automobilio eksploatavimo naudą.
„Volkswagen“ savo oficialiame pareiškime teigia, kad sprendimas neturės didelės įtakos, nes dauguma bylų Vokietijos teismuose jau išspręstos. Vis dėlto teisės ekspertai vertina situaciją kitaip.
Advokatų kontora „Gansel Rechtsanwälte“, atstovaujanti ieškovus, pažymėjo, kad teismo sprendimas užkerta kelią automobilių gamintojams dangstytis tariamu nežinojimu apie savo naudojamų sistemų neteisėtumą.
Be to, žala gali būti priteista ne tik pirmajam savininkui, bet visiems buvusiems transporto priemonės turėtojams. Net jei automobilis jau parduotas.
Pasak teisininko Marco Rogerto, tai vienas svarbiausių sprendimų visoje vadinamojoje „dieselgate“ byloje. „Dabar žala gali siekti nuo 2 000 iki 8 000 eurų vienam automobiliui, o kompensacijos negalima sumažinti iki nulio vien dėl to, kad vairuotojas daug važinėjo. Tai prieštarauja ES teisei“, – teigė jis.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!