• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Renaldas Gabartas /
N40 vyrų autoklubas

Nuo spalio vidurio žiniasklaidoje kone kasdien narstoma žieminių padangų tema: gamintojai pristato rinkos naujienas, saugaus eismo ekspertai dėsto teisingo pasirinkimo principus, o pardavėjai giria tai, kas būna surikiuota jų parduotuvių lentynose. Iš pirmo žvilgsnio ši padangų keitimo karštinė pernelyg nesiskiria nuo siautusių ankstesniais metais. Tačiau šiek tiek atidžiau sekant visą viešoje erdvėje pasirodančią informaciją (įskaitant ir padangų verslo banginių reklamines kampanijas), dėmesį patraukia keletas naujų konkurencinės kovos bruožų.
Manipuliacija Nr. 1
Vairuotojams, negalintiems pasigirti turtingų techninių žinių bagažu, dar prieš trejetą metų ES politikų užmojo pagelbėti pasiūlyti naują „suflerį“ – standartizuotą padangų žymėjimą ir skirstymą į 7 klases. T. y. pakanka pažiūrėti kokias raide (nuo „A“ iki „G“) užkoduotą vertinimą bandymuose gavo padanga ir bus aišku, kaip gerai ji stabdo ant... šlapio asfalto.
Į pastarąjį dalyką – žieminių padangų egzaminavimą toli gražu ne žiemiškomis sąlygomis – specialistai atkreipė dėmesį kai tik buvo paskelbta bandymų metodika. Akivaizdu, kad mašinų „apavą“ testuojant palyginti aukštoje (2–20 C šilumos) temperatūroje stabdymo kelio ilgis daugeliu atvejų bus visiškai kitoks, nei tą patį pratimą kartojant realiomis žiemiškomis sąlygomis. Todėl bene visi save gerbiantys padangų gamintojai patarė jokiu būdu nepaversti ES etiketės vieninteliu pasirinkimo kriterijumi. Antai oficialiame „Nokian Tyres“ internetiniame puslapyje patys gamintojai perspėja dėl painiavos, kurią renkantis žiemines padangas kelia ES ženklinimas ir visus vairuotojus ragina pastudijuoti nepriklausomą padangų lyginimo testų rezultatus, pasikonsultuoti su pardavimo ekspertais ir įvertinti, kokios padangos, kokioms sąlygoms skirtos.

Renaldas Gabartas /
N40 vyrų autoklubas

Nuo spalio vidurio žiniasklaidoje kone kasdien narstoma žieminių padangų tema: gamintojai pristato rinkos naujienas, saugaus eismo ekspertai dėsto teisingo pasirinkimo principus, o pardavėjai giria tai, kas būna surikiuota jų parduotuvių lentynose. Iš pirmo žvilgsnio ši padangų keitimo karštinė pernelyg nesiskiria nuo siautusių ankstesniais metais. Tačiau šiek tiek atidžiau sekant visą viešoje erdvėje pasirodančią informaciją (įskaitant ir padangų verslo banginių reklamines kampanijas), dėmesį patraukia keletas naujų konkurencinės kovos bruožų.
Manipuliacija Nr. 1
Vairuotojams, negalintiems pasigirti turtingų techninių žinių bagažu, dar prieš trejetą metų ES politikų užmojo pagelbėti pasiūlyti naują „suflerį“ – standartizuotą padangų žymėjimą ir skirstymą į 7 klases. T. y. pakanka pažiūrėti kokias raide (nuo „A“ iki „G“) užkoduotą vertinimą bandymuose gavo padanga ir bus aišku, kaip gerai ji stabdo ant... šlapio asfalto.
Į pastarąjį dalyką – žieminių padangų egzaminavimą toli gražu ne žiemiškomis sąlygomis – specialistai atkreipė dėmesį kai tik buvo paskelbta bandymų metodika. Akivaizdu, kad mašinų „apavą“ testuojant palyginti aukštoje (2–20 C šilumos) temperatūroje stabdymo kelio ilgis daugeliu atvejų bus visiškai kitoks, nei tą patį pratimą kartojant realiomis žiemiškomis sąlygomis. Todėl bene visi save gerbiantys padangų gamintojai patarė jokiu būdu nepaversti ES etiketės vieninteliu pasirinkimo kriterijumi. Antai oficialiame „Nokian Tyres“ internetiniame puslapyje patys gamintojai perspėja dėl painiavos, kurią renkantis žiemines padangas kelia ES ženklinimas ir visus vairuotojus ragina pastudijuoti nepriklausomą padangų lyginimo testų rezultatus, pasikonsultuoti su pardavimo ekspertais ir įvertinti, kokios padangos, kokioms sąlygoms skirtos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

nokian-finland


nokian-rusia


Viršuje - originali padanga, apačioje - pagaminta Rusijoje. 
„Nedygliuotos žieminės padangos Šiaurės šalims yra pagamintos orientuojantis į čia dominuojančias sąlygas, kai dažnai būna minusinė temperatūra, labai slidu, yra ledo, sniego. Nedygliuotos padangos, skirtos Centrinės Europos šalims: akcentuojamas greitas važiavimas šlapia kelio danga teigiamoje temperatūroje, o ne sukibimas su ledu, todėl jos gaminamos visai kitokios konstrukcijos ir iš kieto gumos mišinio. Tačiau žieminių padangų nederėtų atsižvelgiant tik į sukibimą su šlapiu paviršiumi. Sukibimas su tokio tipo kelio danga yra nevienintelis svarbiausias saugumo aspektas, ypač Šiaurės žieminių padangų atveju. Žieminės padangos, pasižyminčios geru sukibimu su šlapiu paviršiumi, turi prastą sukibimą su ledu ir yra pritaikytos centrinės Europos šalių švelnių žiemų sąlygoms. Padangų etiketė neatskleidžia visos informacijos apie žiemines padangas, t. y. kokioms žiemos sąlygoms jos tinkamos, o įsigyti tinkamas padangas tinkamoms sąlygoms yra esminis dalykas saugumui“, – rašoma nokiantyres.com.
Įdomu, kad garsių Austrijos ir Vokietijos automobilinkų klubų: 
ACE Lenkrad ir 
ARBÖ Autoclub Österreich bei Vokietijos sertifikavimo centro 
GTÜ (Gesellschaft für Technische Überwachung) bendromis jėgomis šiais metais atliktame kieto mišinio padangų  
225/50R17 (H/V greičio indekso) teste aukščiausią „A“ klasę turinčios „Nokian WRD4“ padangos būtent rungtyje ant šlapios dangos klasifikuotos tik 6 vietoje iš 8 bandytų padangų. T. y. jos skandalingai nusileido žemesnę klasę („B“ ir „C“) turinčioms padangoms.
Manipuliacija Nr. 2
Žinant šiuos dalykus kiek stebina Lietuvos rinkoje dirbančių „Nokian“ produkcijos pardavėjų pasirinkta pozicija „A“ įvertinimą ES etiketėje, priklijuotoje prie „Nokian WR D4“, pristatyti kaip svarbiausią argumentą diskusijoje apie padangų pasirinkimą. Visa rudeninė „Nokian“ atstovų reklaminė kampanija „jojo“ ant vargšės „A“ raidės, nutylint iš tiesų svarbius dalykus, susijusius su eismo saugumu. Automobilininkai paprasčiausiai klaidinami, kai lyginamos „A“ ir „F“ stabdymo efektyvumo ant šlapios kelio dangos įvertinimą turinčios padangos, vienos kurių skirtos lengviesiems automobiliams, o kitos („blogos“, nors yra vienos saugiausių tikros žiemos sąlygomis) – visureigiams. Nors visiškai akivaizdu, kad ant ledo ir sniego kieto gumos mišinio padangoms nepadėtų jokia „A“ raidė.

REKLAMA

GTÜ-Test Winterreifen 2015: Ergebnistabelle


„Renkantis žiemines padangas, vairuotojams tikrai nereiktų koncentruoti dėmesio į ES padangų žymėjimą, nes iš jo neįmanoma nustatyti net dešimtadalio svarbiausių žieminių padangų savybių kaip, pavyzdžiui: elgesys ant ledo, sniego, pažliugusio sniego, atsparumas akvaplanavimui ir t. t. Pagal šiuo metu galiojančią bandymų ir vertinimo metodiką geriausius rodiklius turi vasarinės „A“ kategorijos padangos, tačiau visiškai akivaizdu, kad žiemą su jomis važiuoti tiesiog neįmanoma. Šiuo atveju ES etiketės, švelniai tariant, visiškai netinkamas patarėjas. Greičiau atvirkščiai – renkantis žiemines padangas jos tik klaidina. „Užsikabinus“ tokios reklamos galima nusipirkti visiškai lietuviškiems keliams žiemą netinkamus daiktus“, – pastebėjo bendrovės „Egzotika“ vadovas, tituluotas lenktynininkas Rokas Lipeikis.
Naujausias rinkodaros triukas – išvedžiojimai apie „tarpinį“ gumos mišinį. R. Lipeikio teigimu, nėra nei tokio tipo padangų, nei tokio tipo gumos mišinio. Juo labiau, kad ir pats padangų gamintojas skelbia – „Nokian WR D4“ padangos yra sukurtos būtent Centrinės Europos rinkai.
Manipuliacija Nr. 3
Dar pora europinio padangų ženklinimo keistenybių – „A“ ES ženklinimo reikšmę kaip taisyklė turi tik keleto dydžių „gerosios“ padangos. Antai 265/50 R19 „Nokian WR SUV 3“ padangos, kuri turi net dvi „A“ raides. Reklamose šis faktas pateikiamas kaip galingiausias koziris, tačiau pradėjus ieškoti kitokių išmatavimų minėto modelio padangų gali tekti nusivilti, nes čia tos pačios „Nokian WR SUV 3“ gebėjimai vertinami tik „C“ ar netgi „E“ lygiu.
Bene įžūliausias vairuotojų mulkinimo triukas – padangų kilmės šalis. Kad ir kaip nuoširdžiai tikėtume, kad į trečiąsias šalis perkeltos gamybos linijos garantuoja identišką kokybę, mūsų patirtis yra šiek tiek kitokia. Priešingu atveju Rusijos rinkai skirtos „Nokian“ padangos į bandymų poligonus greičiausiai keliautų iš Rusijos fabriko. Tačiau dėl šventos ramybės testuose su konkurentais lyginamos Suomijoje pagamintos padangos. Internete klaidžioja video-anekdotas, kurio pagrindinė herojė padanga su viename šone išlietu įrašu „Made in Finland“, o kitame – „Made in Russia“. Žinoma, negali būti, kad tai tiesiog nesusipratimas, tačiau kas galėtų paneigti, kad taip padaryta specialiai? Kad pirkėjams būtų drąsiau rinktis „tokias pat geras kaip suomiška, tik rusiškas“ padangos.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų