
Atidarymo kalboje prof. Z. Fybigas akcentavo, jog naujoji „Stiklo manufaktūros“ ekspozicija atskleidžia elektromobilių aušroje užgimusią elektrinio mobilumo koncepciją, supažindina su puikiu Volkswagen dabarties įdirbiu šioje srityje ir nurodo elektrinio mobilumo ateities gaires.
Rekonstruotoje „Stiklo manufaktūroje“ iš tiesų daug įdomybių. Sausa statistika teigia, kad šiame parodų centre sukoncentruota 50 stambių interaktyvių demonstracinių objektų, neskaitant įprastų muziejinių vitrinų, plakatų ir televizijos ekranų.
Ko gero darbščiausias „Stiklo manufaktūros“ objektas – elektrinio mobilumo ateities šauklys, - Sport Coupé Concept GTE demonstracinis modelis, kuriam skirta didžiulė ekspozicija. Joje šis modelis ne tik puikuojasi ant postamento, bet ir visas išnarstytas įvairiais pjūviais, leidžiant susidaryti vaizdą, kaip veiks netolimos ateities aukšto technologiškumo įkraunamas hibridas. Maža to, iš anksto susitarus galima užsisakyti bandomąjį važiavimą su šia unikalia transporto priemone Drezdeno miesto gatvėmis. O tiems, kam praktiniai testai ne prie širdies, gali „Stiklo manufaktūros“ apylinkėmis „pasivažinėti“ su Sport Coupé Concept GTE virtualiu simuliatoriumi.
Volkswagen Sport Coupé Concept GTE – keturių durų sportinio įkraunamo hibrido demonstracinis konceptas, kurio pavaros mechanizmą sudaro stipriai modifikuotas TSi benzininis variklis ir dviejų elektros motorų tandemas. Bendra sistemos galia - 279 kW (380 AG), o maksimalus greitis 250 km/val. Važiuojant hibridiniu režimu, 100 km kelio sunaudojama maždaug 2 litrai benzino.
Šiuo metu Volkswagen koncerno asortimente yra 9 elektromobiliai ir įkraunami hibridai. Iki 2020 m. šį parką papildys dar 20 modelių.
Kitas ne mažiau įdomus eksponatas – permatomu kėbulu „apvilktas“ serijinės gamybos Volkswagen e-Golf elektromobilis. Įdomiausi ir nuo įprasto automobilio besiskiriantys mazgai nudažyti ryškiomis, iškart į akį krintančiomis spalvomis.
Didelė ekspozicijų salė skirta Volkswagen automobilių elektronikai ir vairavimo pagalbininkams. Atsisėdus specialiose sėdynėse galima pasiklausyti vairavimo pagalbininkų įspėjamųjų signalų, aukštos raiškos ekranuose pasižiūrėti, ką būtent stebi turtingos komplektacijos automobilių priekinė, šoninė ir galinės vaizdo kameros ir sužinoti, kokius pavojus neutralizuoja vadinamosios aklosios zonos jutiklis.
Informacinių ir multiterpės pramogų zonoje galima sužinoti, kokios legendiniame „vieno litro automobilyje“ Volkswagen XL1 pristatytos elektronikos naujovės jau pritaikytos serijinės gamybos automobiliuose, savo asmeniniais išmaniaisiais telefonais išbandyti naujausias automobilinio junglumo galimybes (Apple CarPlay™, Mirror Link™, Android Auto™) bei taikomąsias programėles. Be to, čia su didžiausiu pasididžiavimu eksponuojama Saksonijoje sukurta Last Mile Surfer sistema – vienas iš įdomesnių vadinamosios „paskutiniosios mylios problemos” sprendimo būdų.
Rekonstruoti „Stiklo manufaktūros“ gamybiniai cechai tapo ne tik dar daugiau automatizuoti, bet ir universalesni, leidžiantys atlikti daugiau ir įvairesnių gamybos operacijų, nei anksčiau. Todėl ir žiūrovai gali pamatyti daugiau įdomių elektromobilių bei prabangių modelių, tobulinamų „Stiklo manufaktūroje“, baigiamąjį gamybos procesą.
„Stiklo manufaktūros“ lankytojai gali naudotis nemokamu WLAN belaidžiu internetu.



