• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Dujomis varomi „Volvo“ sunkvežimiai toliau stiprina pozicijas tarptautinėje rinkoje. 2024 m. jų pardavimai išaugo daugiau nei 25 proc., o bendrai visame pasaulyje jau parduota per 8 000 šios rūšies sunkvežimių. Tai rodo augantį vežėjų susidomėjimą sprendimais, padedančiais mažinti CO₂ emisiją ir eksploatacines sąnaudas, rašoma gamintojo pranešime spaudai.

Dujomis varomi „Volvo“ sunkvežimiai toliau stiprina pozicijas tarptautinėje rinkoje. 2024 m. jų pardavimai išaugo daugiau nei 25 proc., o bendrai visame pasaulyje jau parduota per 8 000 šios rūšies sunkvežimių. Tai rodo augantį vežėjų susidomėjimą sprendimais, padedančiais mažinti CO₂ emisiją ir eksploatacines sąnaudas, rašoma gamintojo pranešime spaudai.

REKLAMA

Didžiausios šių transporto priemonių rinkos – Švedija, Norvegija, Nyderlandai, Ispanija ir Jungtinė Karalystė. Dujiniai varikliai montuojami į „Volvo FM“, „FH“ ir „FH Aero“ modelius, tinkamus tiek suskystintoms gamtinėms dujoms (LNG), tiek biodujoms, gaminamoms iš organinių atliekų.

REKLAMA
REKLAMA

Dujiniai „Volvo“ sunkvežimiai gali nuvažiuoti iki 1 000 km, todėl puikiai tinka tolimųjų reisų, regioninio pervežimo ir statybų sektoriui. Jų našumas prilygsta dyzeliniams analogams, tačiau CO₂ emisija – žymiai mažesnė.

REKLAMA

„Daugelis klientų renkasi dujinius sunkvežimius kaip veiksmingą sprendimą sumažinti taršą jau dabar“, – teigia Janas Hjelmgrenas, „Volvo Trucks“ produktų vadovas. – „Jie padeda ne tik taupyti degalus, bet ir mažinti aplinkos poveikį.“

Europos biodujų asociacijos duomenimis, pasaulinė biodujų gamyba per 2024 m. padidėjo 21 proc.. Tai reiškia, kad vis daugiau vežėjų gali rinktis bio-LNG ir pasiekti net 100 % CO₂ emisijos mažinimą („nuo šaltinio iki ratų“), priklausomai nuo degalų kilmės. Be to, biodujų tiekimo infrastruktūra daugelyje Europos šalių jau išplėtota, o valstybės skatina šios technologijos plėtrą taikydamos mokesčių lengvatas ir subsidijas.

REKLAMA
REKLAMA

Technologija, kuri lenkia konkurentus

„Volvo“ dujiniai varikliai kurti remiantis patikima D13 dyzelinio variklio platforma. „Volvo G13 LNG“ agregatas pasižymi trimis galios versijomis: 420 AG (2 100 Nm), 460 AG (2 300 Nm) ir 500 AG (2 500 Nm). Jo našumas, sukimo momentas ir degalų ekonomija lenkia konkurentus, o maksimalus degalų bako tūris – 225 kg – leidžia be sustojimo nuvažiuoti iki 1 000 km.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Mūsų dujiniai sunkvežimiai yra tylūs, galingi ir komfortiški vairuoti. Vairuotojai vertina jų reakciją ir mažesnį triukšmo lygį“, – pabrėžia J. Hjelmgrenas. – „Tai vienas iš svarbiausių žingsnių siekiant neutralizuoti transporto sektoriaus emisijas.“

Pagrindiniai faktai

  • Perėjimas nuo dyzelino prie LNG sumažina CO₂ emisiją iki 20 % („nuo bako iki ratų“).
  • Naudojant biodujas (bio-LNG), emisiją galima sumažinti iki 100 % („nuo šaltinio iki ratų“).
  • Bio-LNG gaminama iš buities, žemės ūkio atliekų ir nuotekų.
  • Bio-LNG savybės – tokios pačios kaip LNG: identiškas našumas, pildymo greitis ir saugojimas.

 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų