• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Daugelis Formulės-1 gerbėjų neslepia nusivylimo naujomis čempionato taisyklėmis, ypač naujais 1.6 litro turbo-benzininiais varikliais. Naujieji motorai yra efektyvesni už senuosius agregatus, tuo tikrai niekas neabejoja, tačiau net ir pats didžiausias optimistas sutiktų, kad senosios kartos Formulės-1 varikliai skamba žymiai įspūdingiau. Kol daugelis Formulės-1 fanų pasiilgsta 10 cilindrų benzininių variklių skambesio, mes norėtume priminti vieną įspūdingiausių agregatų, kurie kada nors buvo montuojami į Formulės-1 bolidus. Tačiau apie viską nuo pradžių.
1966 metai Formulė-1 čempionate buvo pasikeitimų metų. Tarptautinė automobilių sporto federacija pakeitė variklių taisykles, kurios įpareigojo visas komandas savo boliduose naudoti 3 litrų atmosferinius arba 1.5 litro turbo-benzininius agregatus. Naujų taisyklių dėka visas pasaulis išvydo dar niekur nematytų, labai įdomių ir netradicinių kūrinių. Vienas iš jų - „BRM H16“.

Daugelis Formulės-1 gerbėjų neslepia nusivylimo naujomis čempionato taisyklėmis, ypač naujais 1.6 litro turbo-benzininiais varikliais. Naujieji motorai yra efektyvesni už senuosius agregatus, tuo tikrai niekas neabejoja, tačiau net ir pats didžiausias optimistas sutiktų, kad senosios kartos Formulės-1 varikliai skamba žymiai įspūdingiau. Kol daugelis Formulės-1 fanų pasiilgsta 10 cilindrų benzininių variklių skambesio, mes norėtume priminti vieną įspūdingiausių agregatų, kurie kada nors buvo montuojami į Formulės-1 bolidus. Tačiau apie viską nuo pradžių.
1966 metai Formulė-1 čempionate buvo pasikeitimų metų. Tarptautinė automobilių sporto federacija pakeitė variklių taisykles, kurios įpareigojo visas komandas savo boliduose naudoti 3 litrų atmosferinius arba 1.5 litro turbo-benzininius agregatus. Naujų taisyklių dėka visas pasaulis išvydo dar niekur nematytų, labai įdomių ir netradicinių kūrinių. Vienas iš jų - „BRM H16“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

1966_brm_h16_03_800_600


„BRM“ atsižvelgdama į naujas variklių taisykles, sukūrė netradicinės komponuotės variklį. „BRM“ inžinieriai nusprendė sujungti du 1.5 litro, 16 vožtuvų, 8 cilindrų variklius. Taip supratote teisingai. „BRM“ sukūrė 16 cilindrų, 3.0 litrų benzininį variklį, kuris 1966 metais buvo montuojamas į „Lotus“ ekipos bolidus.
Ilgametė „BRM“ partnerė „Lotus“ tikėjosi, jog naujasis motoras bus ne tik galingas, bet ir efektyvus bei patikimas kaip ir „BRM“ specialistų sukurtas 1.5 litro turbininis agregatas. Vis dėlto, šis inžinerinis stebuklas buvo per didelis, per sunkus ir nepatikimas.
„H16“ motoras išvystė 395 arklio galias esant 10,250 aps/min. Šiek tiek patobulinti, metų eigoje pasirodę varikliai išvystė 420 arklio galių. Baltame popieriaus lape šie skaičiai atrodė neblogai, tačiau „H16“ turėjo ir dar vieną problemą - siaurą galios diapazoną.

REKLAMA

1966_brm_h16_06_800_600


1966 metų sezonas „Lotus“ ekipai buvo labai prastas. Britų ekipa per vienerius metus, vargais negalais,  iškovojo tik vieną pergalę. „Lotus“ inžinieriai bandydami taisyti „BRM“ klaidas padidino variklio tūrį iki 4.2 litro, tačiau tai neišsprendė pagrindinių „H16“ motoro bėdų. Vėliau juos pakeitė kompaktiškesni ir lengvesni „Ford“ kompanijos 8 cilindrų agregatai.
O dabar šiek tiek garsų.






REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų