REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Turbūt nė viena transporto šaka dar niekada taip greitai neprogresavo kaip elektromobiliai. Gamintojai meta milijardines investicijas į naujų elektra varomų automobilių platformas, o visa susijusi pramonė sparčiai vysto elektromobiliuose diegiamas technologijas, tad šių transporto priemonių galimybės ūgteli kone kasmet. Dar neseniai netaršaus transporto vairuotojus kamavę opiausi klausimai pamažu keliauja į antrą planą, o specialistai tikina, kad elektromobiliais jau galima drąsiai leistis ir į ilgas keliones po Europą.


Turbūt nė viena transporto šaka dar niekada taip greitai neprogresavo kaip elektromobiliai. Gamintojai meta milijardines investicijas į naujų elektra varomų automobilių platformas, o visa susijusi pramonė sparčiai vysto elektromobiliuose diegiamas technologijas, tad šių transporto priemonių galimybės ūgteli kone kasmet. Dar neseniai netaršaus transporto vairuotojus kamavę opiausi klausimai pamažu keliauja į antrą planą, o specialistai tikina, kad elektromobiliais jau galima drąsiai leistis ir į ilgas keliones po Europą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tokius teiginius suformulavo ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) – vienos didžiausių automobilių asociacijų Europoje – nariai. Apie 21 mln. narių turinti organizacija atliko išsamų naujausių elektromobilių tyrimą ir nustatė realiomis sąlygomis pasiekiamus jų įkrovimo spartos skaičius.

REKLAMA

Ekspertų išvada – kone visais dabartiniais elektromobiliais, kurių gamintojai deklaruoja 400 ir daugiau viena įkrova nuvažiuojamų kilometrų, galima be baimės leistis į ilgas išvykas, mat jų energijos atsargos gana greitai papildomos.


Hyundai IONIQ 5
Hyundai IONIQ 5

Nustatė įkrovimo stotelių lyderius


ADAC atlikti matavimai parodė, kurie elektromobiliai yra geriausi sparčiojo įkrovimo stotelėse, – būtent tokiose paprastai vairuotojai įkrauna savo transporto priemones išsileidę į ilgas keliones. Be to, daugelis elektromobilių savo lubas pasiekia būtent tada, kai važiuojama greitai, todėl išauga energijos sąnaudos, o baterijas gali tekti papildyti dažniau.

REKLAMA
REKLAMA

Suprantama, stoviniuoti ilgiau nei pusvalandį, kai priešaky laukia netrumpa kelionė, paprastai nesinori, todėl ADAC specialistai vertino, kokiam kilometrų skaičiui savo baterijų energijos atsargas gali papildyti elektromobiliai per 10, 20 bei 30 minučių.


Testo rezultatai atskleidė, kad ryškų pranašumą turi elektromobiliai, kuriuose įdiegta 800 V sistema. Testo metu tai buvo „Hyundai Ioniq 5“ ir gerokai brangesni „Genesis GV60“, „Porsche Taycan“ bei „Audi e-tron GT“ modeliai. Papildomai už puikius įkrovimo rezultatus bandytojai pagyrė ir 400 V sistemas turinčius „Mercedes-Benz EQS“ ar „BMW i4“ – jų vairuotojai gali solidžiai papildyti baterijas, jeigu turi kiek daugiau laiko.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Genesis GV60
Genesis GV60

Per ADAC testą, prieš fiksuojant įkrovimo galią, buvo nustatyta vienoda skirtingų modelių baterijų temperatūra. Atstumas buvo apskaičiuotas remiantis mišriu važiavimu miesto, kaimo ir greitkelio ruožais, apibrėžtais pagal realų „ADAC Ecotest“ ciklą.


Iš 50 bandytų elektromobilių daugiausia baterijos atsargas per 10 minučių papildė „Porsche Taycan“ (200 km), „Hyundai Ioniq 5“ (180 km), „Audi e-tron GT“ (179 km) ir „BMW i4“ (176 km). Po 20 minučių įkrovimo pirmavo „Porsche Taycan“ ir „Mercedes-Benz EQS 450“ (po 304 km), o jiems ant kulnų mynė „Mercedes-Benz EQE“ (303 km) ir „Hyundai Ioniq 5“ (302 km).

REKLAMA

Po pusvalandžio vienvaldę lyderystę perėmė prabangūs didieji modeliai: „Mercedes-Benz EQS 450“ (423 km), „Mercedes-Benz EQE“ (400 km), „Mercedes-Benz EQS 580“ (395 km) ir „BMW i7 xDrive60“ (377 km). „Porsche Taycan“ po 30 minučių galėjo nuvažiuoti papildomus 331 km, o „Hyundai Ioniq 5“ – 345 km.


Porsche Taycan Sport Turismo
Porsche Taycan Sport Turismo

Skirtingos strategijos


Įdomu ir tai, jog, vertindami elektromobilių įkrovimo spartą, ADAC ekspertai atkreipė dėmesį ne tik į tempą, bet ir į įkrovimo kreivės stabilumą. Paprastai įkrovimo greitis pasiekia maksimalų lygį esant žemesniam baterijos įkrovimo lygiui, o kai baterija užsipildo, tuomet palaipsniui mažėja. Tai susiję su techninėmis akumuliatorių bei jų valdymo sistemų ypatybėmis ir siekiu juos apsaugoti nuo neigiamo poveikio.

REKLAMA

Tačiau šią kreivę gamintojai retai skelbia – paprastai nurodoma didžiausia įkrovimo galia. Tuo metu vairuotojai pastebi, kad jų automobilis kartais kraunasi greičiau, kartais – lėčiau. Būtent dėl šio skirtumo įkraunant 10, 20 ar 30 minučių lyderiai skyrėsi.


O skirtingų gamintojų modeliuose pritaikytos įkrovimo strategijos, skirtos akumuliatoriui apsaugoti, iš tikrųjų labai skiriasi. Apibendrinę įvairias įkrovimo kreives, ADAC specialistai priėjo išvadą, jog laikas efektyviausiai taupomas, jei įkrovimo procesas pradedamas tada, kai akumuliatoriaus įkrovos lygis yra žemas. O kuo našiau veikia sparčiojo įkrovimo funkcija, tuo lanksčiau elektromobilis gali būti naudojamas kasdieniame gyvenime ir ilgesnėse kelionėse.


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų