REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jau kurį laiką trūkstant darbuotojų šalyje, įmonės, kovojančios dėl darbo rankų, imasi vis naujų ginklų. Patrauklesnės tampa motyvuodamos savo komandas vadinamosiomis darbostogomis – kelionėmis į šiltuosius kraštus, su mokymais, komandos stiprinimo užsiėmimais. Anot kelionių agentūrų, tokių kelionių kainos siekia kelis šimtus ir net kelis tūkstančius eurų žmogui.

Jau kurį laiką trūkstant darbuotojų šalyje, įmonės, kovojančios dėl darbo rankų, imasi vis naujų ginklų. Patrauklesnės tampa motyvuodamos savo komandas vadinamosiomis darbostogomis – kelionėmis į šiltuosius kraštus, su mokymais, komandos stiprinimo užsiėmimais. Anot kelionių agentūrų, tokių kelionių kainos siekia kelis šimtus ir net kelis tūkstančius eurų žmogui.

REKLAMA

Laiką Maltoje leidžia vienos lietuvių komunikacijos agentūros darbuotojai. Jie pernai metų pabaigoje ten išvažiavo vadinamųjų darbostogų 5 dienoms. Išvykę ketvirtadienį, penktadienį dalį darbo jie galėjo atlikti per kompiuterius netgi poilsiaudami ant baseino gultų, o likusias dienas poilsiavo prie jūros, arba šalį tyrinėjo ekskursijose.

Viena įmonės darbuotoja sako, kad tokios išvykos neabejotinai suartina kolektyvą, stiprina komandinę dvasią ir įpučia motyvacijos tolesniam darbui.

REKLAMA
REKLAMA

„Kai susiplanuoji darbus, tai sekasi gerai ir dirbti ir atostogauti. Kadangi išvykom ketvirtadienį, tai penktadienis buvo darbo diena, savaitgaliais – laisvas laikas, tai turėjome darbą ir atostogas“, – sako „Idea Prima“ darbuotoja Ernesta Karalienė.

REKLAMA

Šios įmonės vadovas pasakoja, kad darbo atostogas organizuoja jau ne pirmus metus – tai darbuotojų motyvacinio krepšelio dalis.

„Kasmet skatinam darbuotojus ne vien tik darbo pasiekimais, bet yra dalis to motyvacinio krepšelio, kuris kaip vainikuojantis rezultatas visos komandos pasiektas per visus metus, tai čia ir buvo tai, kad ta dalis, kuri būtų dedikuota darbostogoms, ji buvo pakankamai gerai realizuota, ir paskatino, galėjom realizuoti galimybes, keliaudami į užsienį“, – teigia „Idea Prima“ vadovas Linas Damanskis.

Savo darbuotojus saulės spinduliais ir poilsiu apdovanojo ir vienos kelionių agentūros vadovas Rimvydas Širvinskas. Vietoj kalėdinės vakarienės, agentūros darbuotojai gavo staigmeną – kelialapius į Egiptą su „viskas įskaičiuota“.

REKLAMA
REKLAMA

„Buvo prašyta rezervuotis vietas iš pradžių, kad turėsime vietoj Kalėdinio vakarėlio šiek tiek kitokią išvyką, ir vėliau paaiškėjo, kad tai bus užsienyje, kad šiltuose kraštuose ir turėsime laisvų dienų su trupučiu darbo vieną pusdienį“, – sako „Makalius“ vadovas Rimvydas Širvinskas-Makalius.

30 įmonės darbuotojų kalėdines dovanas skraidino į Egiptą ir mainėsi jomis prie kalėdinio stalo jau ten. Į 4 dienų darbostogas įėjo ir viena darbo diena, tačiau darbuotojai prie kompiuterių praleido tik pusdienį, kitas laikas liko saulei, baseinams ir pramogoms.

„Geriausi atsiliepimai jau buvo po kelionės, grįžus atgal, kai tu matai, kad kolektyvas labiau susibendravęs, kai paprasčiau gali bendraut, kai supranta, kad vadovas ir darbuotojas gali būt tame pačiame lygmenyje ir su jais galima bendrauti nebijant, tai tuomet ir pamatai tą didžiausią naudą“, – tikina Makalius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kelionių agentūros sako, kad įmonių išvykos svetur pradėjo populiarėti dar prieš kelerius metus. Tačiau per pandemiją tas populiarumas išaugo dar labiau, mat karantino sąlygomis dirbant tik per kompiuterius, darbuotojai prarado tarpusavio ryšį ir kolegiškumą, tad darbdaviams teko ieškoti būdų, kaip ir vėl suartinti kolektyvus ir motyvuoti darbuotojus.

„Tez Tour“ atstovė Inga Aukštuolytė sako, kad kelionių kainų spektras platus – nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių eurų žmogui.

„Kiekvienas kolektyvas renkasi labai skirtingai. Jei tai yra įmonė, kuri gali savo veikla vykdyti per nuotolį, ji renkasi ilgesnį periodą ir derina darbą ir pramogas. Jeigu yra įmonė, kuri nori darbuotojus paskatinti, atsidėkoti jiems už tą pandeminį periodą, tai jie organizuojasi trumpas išvykas ilgesniam savaitgaliui ir organizuoja programą pramoginę ir ekskursijas“, – teigia I. Aukštuolytė.

REKLAMA

Populiariausios kryptys – Turkija, Bulgarija ir Egiptas, o žiemą – ir slidinėjimo kurortai. Rečiau, bet taip pat įmonių pamėgtos yra egzotiškos kryptys – Maldyvai, Seišeliai, Meksika.

Turizmo verslo asociacijos vadovė sako, kad darbostogų išpopuliarėjimu per pandemiją nesistebi.

„Pirmas dalykas – visi esam pasiilgę kelionių, norim pakeisti aplinką, matom didesnį žmonių įsitraukimą. Antras dalykas – įmonėms pavyksta pasiekti žymiai geresnių rezultatų nei tai būtų Lietuvoje, nes visi atsiribojam nuo naminių rūpesčių, dedikuojam savo laiką tam kam išvykom – mokymams, konferencijai, komandos būrimui. Ir kainų skirtumo didelio nėra, bet įspūdis tikrai didelis“, – sako turizmo verslo asociacijos vadovė Žydrė Gavelienė.

Anot Gavelienės, dažniausiai darbo atostogų vyksta 20-40 darbuotojų grupės, o organizuojamos jos dažniausiai pavasarį arba ankstyvą rudenį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų