REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
0
TV3

2002 m. „Subaru Impreza S8 WRC“ ralio bolidas yra neeilinis automobilis ne tik todėl, kad juo 2002 m. važiavo vienu geriausių ralio meistrų vadinamas Peteris Solbergas. Tiesa, žvelgiant į homologuotos versijos techninius duomenis – 300 AG ties 5500 aps./min. ir 520 Nm esant 4000 aps./min. bei 1230 kg, – sunku pastebėti, kuo jis toks ypatingas, tačiau kaip tokiais atvejais sakoma – esmė slypi detalėse.

REKLAMA
REKLAMA

Išsamios techninės specifikacijos šį kartą nepateiksime, tam reikėtų profesionalaus sportinių automobilių inžinieriaus išsilavinimo ir užtruktų labai ilgai. Galime paminėti, kad keturių cilindrų motorą maitina aktyvi vožtuvų valdymo sistema su tumblerių aktyvinamomis skeldėmis, dviejų oro tiekimo kanalų turbokompresorius, o įpurškimas yra elektroninis.

REKLAMA

„Prodrive“ bolidas gavo automatizuotą šešių laipsnių transmisiją, kurią valdo elektronika, o automatinio režimo metu pavaros keičiamos hidraulikos valdoma svirtimi prie vairo. Visi trys diferencialai aktyvūs su klampiosiomis movomis ir yra valdomi elektronikos. Kėbulo pagrindas – plieninis monokokas su saugos lankais, specialiu priekiniu porėmiu pakabai ir greičių dėžei priekyje bei gale.

Mūsų dėmesį patraukė tai, kad šis bolidas turi vandeniu aušinamus amortizatorius, arba kad asfalto dangai skirti aušinami stabdžių diskai priekyje yra net 368 mm skersmens. Tačiau įdomiau šiuo atveju mums buvo, kiek darbo tenka įdėti naujam vairuotojui, norinčiam „prisijaukinti“ šį bolidą. Benediktas Vanagas į pagalbą pasikvietė šiuos ralio automobilius puikiai pažįstantį britų inžinierių Andrew Catherwoodą, tačiau net su jo pagalba, tai toli gražu nebuvo lengvas pasivaikščiojimas.

REKLAMA
REKLAMA

Kai sužinoję apie britų specialisto vizitą užklausėme B. Vanago, ar galime apsilankyti komandos garažuose ir žvilgtelėti, kaip jam sekasi pažindintis su naujuoju bolidu, sutikimą gavome ir kartu buvome mandagiai perspėti, kad žmonių prie automobilio bus daug, tačiau visi bus smarkiai užsiėmę ir daug dėmesio mums skirti negalės.

Prisipažinsime, kad visos procedūros „neišlaikėme“, juolab kad terminologija mums nebuvo puikiai suprantama, o gilindamiesi į visos įrangos veikimo principus būtume užlaikę A. Cahterwoodą, B. Vanagą ir visą jo inžinierių bei mechanikų komandą turbūt visą naktį. Stebint viską iš šalies didžiausią įspūdį padarė automobilyje esančių jutiklių, daviklių, saugiklių ir apskritai elektronikos kiekis, nors B. Vanagas tikino, kad bolidas – itin paprastas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasinaudodami pertraukėle, kurios metu A. Catherwoodas buvo įlindęs į savo nešiojamąjį kompiuterį ir tikslino kai kurių automobilio duomenų optimalias vertes, apie tokios išsamios pažinties su „Subaru Impreza S8 WRC“ įspūdžius teiravomės paties B. Vanago:

– Ar susipažinti su automobiliu nėra sunkioji darbo dalis? 

Mums reikia maksimaliai daug žinių, kad galėtume naudoti šį automobilį. Situacija, kuri susiklostė „Halls Winter Rally“ metu, kai mes dėl vieno daviklio negalėjome baigti varžybų... Dabar jau žinau, kad galėjome pasielgti truputėlį kitaip. Tuo metu tiesiog neturėjome tokios informacijos, o dabar yra namų darbų laikas.

REKLAMA

– Minėjai, kad šis automobilis anksčiau buvo tavo svajonė. Ar nesikeičia įspūdžiai jį čiupinėjant?

– Tai iš tiesų yra įrankis. Prilyginčiau tai virėjui, kuris mėsą gali pjauti su kišeniniu peiliuku, tačiau tai nėra labai patogu. Kai jis pasiima tikrą peilį, skirtą pjauti mėsai – pakankamo ilgio, pakankamo svorio, gerai išgaląstą, tą darbą jis gali padaryti žymiai geriau.

Šis automobilis specialiai padarytas greitai važiuoti. Jis sukonstruotas taip, kad galėtum greitai įveikti greičio ruožą. Tai džiugina, nes greičio ruože turime važiuoti greitai.

REKLAMA

– Galbūt po išsamesnės pažinties su automobiliu kas nors nustebino – maloniai ar nemaloniai?

– Informacijos yra labai daug. Jei žinai, kaip automobiliu naudotis, jis yra labai patogus. Pagrindinis dalykas dabar yra susidėti į galvą maksimaliai daug informacijos ir priprasti prie automobilio. Nemanau, kad turėsiu galimybę greta turėti inžinierių visų ralių, kuriuose važiuosime, metu. Mūsų komanda turi būti maksimaliai pasiruošusi ir turėti visą reikalingą informaciją.

– Kuo šis bolidas skiriasi, nuo šiuolaikinių N4 grupės ralio automobilių?

– Pagrindinis skirtumas – tai yra labai gražus automobilis. Technologiškai šis automobilis yra dešimties metų senumo, tačiau gali varžytis su naujausiais N grupės automobiliais. Kai kur technologijos jau pasikeitusios, kitose srityse šis automobilis yra tvirtesnis, taip pat nelabai būtų galima lyginti su automobiliais, kuriuos dabar vairuoja lenktynininkai Lietuvos ralio čempionate.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Savo laiku tai buvo vienas geriausių automobilių pasaulyje, kuriais buvo galima pasiekti labai gerus rezultatus ralyje. Aš manau, kad žiūrovams (vaizdo ir garso prasme) bus labai smagu jį matyti, man, kaip vairuotojui, bus pakankamai smagu jį valdyti, o ar jis bus konkurencingas, palyginti su šiuolaikiniais N grupės automobiliais, pamatysime. Manau, kai kuriais atvejais jis yra geresnis, kitais atvejais šiuolaikiniai N grupės automobiliai taip pat yra labai greiti.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų