• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Aurum 1006 km lenktynės“ šiemet vyks jau dvidešimtą kartą. Per eilę metų jose dirbo šimtai žurnalistų, kuriems lenktynių dalyviai – sportininkai, komandų vadovai, mechanikai ar tiesiog palaikymo komandų nariai – pasakė milijonus žodžių. Dauguma jų praėjus dienai tampa tik istorijos dalimi, o kai kurios citatos tampa kone folkloru ir prisimenamos praėjus ne vieneriems metams. Šiame straipsnyje – dešimt tokių citatų.

Robertas Javtokas apie vairavimą lenktynių trasoje

„Be kartu važiuojančių profesionalų, tikriausiai, trasoje rodyčiau posūkius ir lėkčiau įsijungęs rūko žibintus“, – 2018 m. pasivažinėjęs savuoju „Porsche 911“ Palangos lenktynių trasoje pasakojo R. Javtokas.

„Porsche klubas Lietuva“ jau eilę metų rengia klubo narių pasivažinėjimus „Aurum 1006 km lenktynių“ trasa, kelis kartus tokią pramogą išbandė ir R. Javtokas. Tai yra mėgėjams skirtas neilgas pasivažinėjimas, tačiau „Porsche“ klubui priklauso ne vienas profesionalus lenktynininkas – jie mielai išbando savo jėgas varžydamiesi standartiniais automobiliais.

REKLAMA
REKLAMA

Nemunas Dagilis apie nugalėtojų taktiką

„Pergalę šiandien laimėjo du asmenys: Sebastiaanas ir Jonas, kurie abu – labai geros formos. Trečias buvo tik epizodas, kurio aš nelabai suprantu. Tiesiog tokia mano nuomonė“, – po finišo teigė N. Dagilis.

REKLAMA

2016 m. N. Dagilio komandai nesisekė – automobilis gedo ir jie vos pasiekė finišą. Tačiau sportininką nustebino nugalėtojų komandos taktika: iš trijų vairuotojų vienas (Benediktas Vanagas) važiavo tik apie 20 minučių, o likusį aštuonių valandų krūvį pasidalijo du – Jonas Gelžinis ir Sebastiaanas Bleekemolenas.

Dainius Matijošaitis apie avarijas ir kojas

„Patirti avariją per treniruotes – kaip prieš vestuves persišauti koją“, – interviu prieš 2015 m. lenktynių kvalifikaciją žurnalistams sakė D. Matijošaitis, kalbėdamas apie atsargumą treniruočių metu.

REKLAMA
REKLAMA

Jo komandos „BMW M4 Silhouette“ buvo sudaužytas kvalifikacijoje užvirus itin atkakliai kovai dėl sekundžių dalių – išvažiavime iš stabdymo zonos S. Juodviršis nesuvaldė automobilio. Vėliau D. Matijošaitis sakė „pirmą kartą gyvenime matantis verkiantį mechaniką“ – tokia buvo šių reakcija, kai į garažą grįžo aplamdytas „Silhouette“ rėminės konstrukcijos automobilis.

Tačiau D. Matijošaičiui viskas baigėsi palyginti gerai – lenktynėse jie startavo. Toje pačioje kvalifikacijoje kitai identišku automobiliu važiavusiai komandai pasisekė mažiau – Danielio Colembie patirtoje avarijoje sulinko „BMW M4 Silhouette“ saugos lankai ir lenktynės jam bei dar dviem belgams baigėsi nė neprasidėjusios.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nemunas Dagilis apie „verslininkų lenktynes“

„Komentaruose kartais paskaitai, kad tai yra verslininkų lenktynės, kad čia žmonės „susimeta“, užsidaro kelią ir pasivažinėja. Tegul tie, kurie taip rašo, ką nors padaro ir čia atvažiuoja. Kita vertus, jūs man pasakykit bent vieną lietuvių lenktynininką, kurio artimieji ar tėvai nebūtų verslininkai. Taip yra visur, visame pasaulyje – lengviau tiems, kurių tėvai daug pasiekę ir yra pasaulinės žvaigždės“, – Nemunas Dagilis 2015 m. dėstė savo nuomonę apie neigiamus komentarus.

REKLAMA

Mindaugas Varža apie ligas

„Mes turbūt pasigavę ligą nuo ralio, nes ten visuomet būna paskutinės nakties trūkumas ir viskas daroma paskutinėmis valandomis. Matyt, tai persekioja ir žiede. Reikės pasiskiepyti nuo šios ligos“, – likus kelioms dienoms iki 2014 m. maratoninių lenktynių savaitgalio pradžios juokėsi Mindaugas Varža.

Aleksandras Dainys apie universalo kėbulą

„Į šias varžybas jau važiavome susitaikę su mintimi, kad išsimiegosime tik kitą savaitę. Tikim, kad išliks tendencija – per treniruotes ir netgi kvalifikaciją šalinam automobilio kaprizus, o po varžybų namo vežamės pilną bagažinę taurių. Iš dalies tam ir pasirinktas žigulys universalo kėbulu“, – 2013 m. juokavo legendinio raudonojo LADA 2104 su Dovilu Čiutele priešakyje komandos vadovas Aleksandras Dainys.

REKLAMA

Drew Hollandas apie emocijas

„Mes išbandėme daug lenktynių trasų visoje Europoje, bet 1000 km lenktynės Palangoje visada reiškia gerą nuotaiką. Čia palenktyniauti susirenka geri žmonės. Net dalyvių paradas Palangoje dvelkia gera nuotaika. Sakyčiau, tai „mini-Le Mans“ nuotaika“, – 2012 m. apie priežastis, kodėl jis su šeima ir keliais „Ford“ automobiliais kasmet lankosi Palangoje, pasakojo Drew Hollandas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Martynas Samuitis apie lūkesčius

„Visi, susirinkę į lenktynes, tiki pergale – nėra tikslo važiuoti be tikslo nugalėti. Penktadienį vakare, po kvalifikacijos, prie manęs priėjo Živilė ir uždavė kelis klausimus – ji paklausė, apie kokią vietą svajoju. Atsakiau, kad apie pirmą – ji nusišypsojo“, – po 2011 m. maratoninių Palangos lenktynių pasakojo Martynas Samuitis.

Nepaisant itin gausaus galingų automobilių ir patyrusių vairuotojų būrio, tuomet lenktynėse nugalėjo M. Samuitis su Arūnu Gransku, vairavę... „Honda Civic“. Jie nebuvo greičiausi viename rate, tačiau efektyvi komandinė taktika, oro sąlygos ir kitos aplinkybės lėmė, jog pergalę išsivežė tie, kurie toli gražu nebuvo vadinami favoritais.

REKLAMA

Aleksejus Vasiljevas apie švarą

„Kas pirmiausias stebina rusą? Tai švara ir tvarka, kokios galime tik pavydėti. Lietuva daug civilizuotesnis kraštas nei mano daug kartų matyta Lenkija“, – savo nuomonę apie pirmą vizitą į Lietuvą, daug kartų pabrėždamas kalbantis „nuoširdžiai kaip rusas“, dėstė Aleksejus Vasiljevas, 2008 m. startavęs „Spyker C8 Spyder“ automobiliu.

REKLAMA

Jo komandos draugas buvo Jonas Gelžinis – tuomet devyniolikos metų sulaukęs sportininkas 2008 m. iškovojo antrąją savo pergalę 1000 km lenktynėse, o šiandien yra rekordininkas – jo sąskaitoje net 7 laimėjimai.

Renata Saulytė apie degimą

„Penktadienį buvo užsidegusi aukštos įtampos elektros pastotė“, – 2007 m. sakė „Vakarų skirstomųjų tinklų“ atstovė Renata Saulytė.

Kuo tai susiję su lenktynėmis? Tuo, kad minimas penktadienis buvo 1000 km lenktynių dalis. Elektra dingo visoje Palangoje – lenktynių miestelyje nutrūko koncertai, maisto gamintojai turėjo pasitelkti lakią fantaziją siekdami nesugadinti produktų, o organizatoriai – spręsti dilemą, iš kur gauti energijos, nes be elektros lenktynės jokie lenktynių renginiai vykti negali. Galiausiai per kelias valandas buvo rastas galingas generatorius, galintis patenkinti didžiulius lenktynių miestelio lūkesčius, o kitą dieną lenktynės startavo jau pilnai atnaujinus elektros tiekimą.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų