TV3 televizijos laidoje „Dienos komentaras“ apsilankęs J. Statkevičius priminė, kad iš pradžių buvo suplanuota Paryžiuje rengti jo kūrybos parodą. Tačiau galiausiai dizaineriui buvo pasiūlyta pristatyti kolekciją, Prancūzijoje prasidėjus Lietuvos kultūros sezonui. Tai Juozas jau darė 2000 ir 2001 metais.
„Gavosi taip, kad kaip tik oficialios Paryžiaus madų savaitės rėmuose pristatysiu kolekciją. Tą pačią dieną tai darys ir tokie mados namai, kaip „Valentino“, „Isabel Marant“ ir panašiai. Per visą savaitę – 190 pasirodymų, kuriuose bus visa mados publika. Vien 500 žurnalistų atvyks į pristatymą, tad Lietuva bus žinoma ir matoma“, – laidoje kalbėjo J. Statkevičius.
Juozas užsiminė, kad sukūrė daugiau nei 70 modelių kolekciją, tačiau Paryžiuje bus parodyta tik jos dalis.
„Kolekciją padarėme didžiulę, bet Paryžiuje reikia greitai padaryti didžiulį efektą, niekas neturi laiko ilgai sėdėti. Dalį kolekcijos – 48 siluetus – parodysiu Paryžiuje, virš 70 modelių bus parodyta Lietuvoje, lapkričio 15-ąją, „Twinsbet“ arenoje“, – sakė kūrėjas.
Skraidinsis didžiulę komandą
Dizaineris atskleidė, kad kartu su juo į mados sostinę vyks 78 žmonių komanda – nuo manekenių, kurios, kaip pabrėžė Juozas, bus vien lietuvaitės, iki stilistės, kirpėjų, grimerių, filmuotojų, siuvėjų. J. Statkevičius akcentavo, kad tai kone didesnė komanda, nei olimpinė, atstovavusi Lietuvai Paryžiaus olimpinėse žaidynėse.
„Bus didžiulė salė, kurioje – 1600 žmonių. Kartais manęs žmonės klausia, ar galima nusipirkti bilietą į kolekcijos pristatymą. Dar kartą kartoju – ten bus tik žurnalistai, žvaigždės, kolekcijas perkantys ir parduotuvėse pardavinėjantys žmonės bei klientai, kurie tuo rengiasi. Labai džiaugiuosi, kad bus Alaino Delono brolis, Marlon Brando anūkas ir dar daug įvairių pavardžių“, – teigė jis.
Žada nenuvilti
Laidos vedėjai Jolantai Svirnelytei pasiteiravus, kokį J. Statkevičiaus veidą pamatys Prancūzijos sostinė, dizaineris išliko paslaptingas.
„Nors dabar yra Lietuvos kultūros sezonas, aš tikrai nemojuosiu vėliavomis. Tai – primityvu, aš darysiu tai, kas aktualu. Tai bus Pret-a-Porter pristatymas, kas reiškia, kad turi būti gražūs, parduodami, nešiojami drabužiai. Aišku, su lietuvišku kvapu. Kolekcija labai minimali, rafinuota, kaip ir visada, elegantiška. Norėjau padaryti viską priešingai, ne tai, kas dabar yra madoje“, – intrigavo J. Statkevičius.
Lietuva sulauks neeilinės reklamos
J. Statkevičiaus tikinimu, šis įvykis jam – neeilinis pasiekimas, o Lietuvai – didžiulė reklama. Tiesa, dizaineris užsiminė, kad visa tai yra ir brangus malonumas.
„Aš 30 metų Paryžiuje perku medžiagas ir manęs visada klausia, ar esame Europos Sąjungoje. Tokiu būdu reklamuodami savo šalį, galime pasakyti, kad esame. Labai didžiuojuosi, kad po 24 metų galiu sugrįžti.
Tai – brangus malonumas. Kitas nusipirktų gerą butą Vilniuje, nuomotų ir nieko nedarytų. Bet tai gali visi, o madas Paryžiuje galiu padaryti aš. Per 30 metų neatsirado nė vienas iš Baltijos šalių, kuris galėtų konkuruoti su „Dior“ ar „Chanel“ mados namais, – įsitikinęs dizaineris.
Apgailestauja nesulaukęs valdžios pagalbos
J. Statkevičius jau ne kartą viešai kalbėjo apie tai, kad ruošdamasis šiam istoriniam įvykiui, nesulaukė valdžios pagalbos. Laidoje „Dienos komentaras“ jis prasitarė, kad parašė 400 laiškų į visas oficialias Lietuvos organizacijas, tačiau visų atsakymas buvo toks pats.
„Man buvo atsakyta, kad kreipčiausi į privatų sektorių. Nors labai keista – aš ir prieš tankus stovėjau 1990 metais, ir Lietuvos pilietis esu, bet kažkodėl pagalbos yra labai mažai“, – apgailestavo „Dienos komentaro“ svečias.
Visą pokalbį žiūrėkite vaizdo įraše straipsnio pradžioje.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!