REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės Departamentas šį pirmadienio rytą išplatino pranešimą „Ką turi žinoti nuomonės formuotojas („influenceris“)?“. Departamentas pastebi, jog keičiantis alkoholio bei tabako pramonės naudojamoms rinkodaros strategijoms, skirtoms pasiekti esamus ir būsimus vartotojus, vis dažniau šiam tikslui yra pasitelkiami žinomi asmenys ar nuomonės formuotojai.

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės Departamentas šį pirmadienio rytą išplatino pranešimą „Ką turi žinoti nuomonės formuotojas („influenceris“)?“. Departamentas pastebi, jog keičiantis alkoholio bei tabako pramonės naudojamoms rinkodaros strategijoms, skirtoms pasiekti esamus ir būsimus vartotojus, vis dažniau šiam tikslui yra pasitelkiami žinomi asmenys ar nuomonės formuotojai.

REKLAMA

Anot departamento atstovų, jie savo socialinių tinklų paskyrose dalijasi alkoholinių gėrimų, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių nuotraukomis, vaizdo įrašais ar transliacijomis, kuriose vartoja minėtus gaminius, periodiškai juos demonstruoja ir kt., todėl departamentas parengė rekomendacijas, kurių pagalba nuomonės formuotojai gali įsivertinti, ar jų planuojama skelbti informacija socialiniuose tinkluose galėtų būti vertinama kaip draudžiama alkoholio, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių reklama.

Lietuvoje Alkoholio kontrolės įstatymu ir Tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymu yra įtvirtinti draudimai reklamuoti alkoholinius gėrimus, tabako gaminius ir su jais susijusius gaminius (pvz., elektronines cigaretes, jų pildykles ir kt.).

REKLAMA
REKLAMA

Šių draudimų tikslas – mažinti produktų, kurie sukelia žalą žmogaus ir visuomenės sveikatai, suvartojimą.

Be to, apsaugoti nuo rūkymo ar alkoholio vartojimo vaikus arba kiek įmanoma pavėlinti amžių, kada jaunimas pradeda rūkyti ar vartoti alkoholinius gėrimus, taip pat palaikyti asmenis, kurie rūko, bet nori mesti rūkyti, arba metusius rūkyti asmenis, taip pat palaikyti asmenis, kurie vartoja, bet nori atsisakyti vartoti alkoholį, arba atsisakiusius jį vartoti, taip pat sumažinti rūkymo ar alkoholio vartojimo patrauklumą, mažinti ir užkirsti kelią priklausomybei nuo tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių ar alkoholio, mažinti ir užkirsti kelią su sveikata susijusiai žalai ir pavojams atsirasti.

REKLAMA

Reklamai vis dažniau persikeliant į virtualią erdvę, departamentas pastebi, jog keičiasi ir alkoholio bei tabako pramonės naudojamos rinkodaros strategijos. Šiam tikslui vis dažniau yra pasitelkiami ir žinomi asmenys ar nuomonės formuotojai, paprastai dar vadinami „influenceriais“.

Jie savo socialinių tinklų paskyrose dalijasi alkoholinių gėrimų, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių nuotraukomis, vaizdo įrašais ar transliacijomis, kuriose vartoja minėtus gaminius, periodiškai juos demonstruoja ir kt.

Departamentas nori priminti, jog alkoholio reklama – tai bet kuria forma ir bet kokiomis priemonėmis skleidžiama informacija, susijusi su įmonių komercine, ūkine bei finansine veikla, kuria skatinama įsigyti ir (ar) vartoti alkoholio produktus. Panašiai yra apibrėžiama ir tabako gaminių ar su jais susijusių gaminių reklama.

REKLAMA
REKLAMA

Atsižvelgdamas į tai, kad „influencerių“ nuomonė, požiūris ir įžvalgos konkrečiais klausimais turi įtakos kitų asmenų nuostatoms bei elgesiui, susijusiems su psichoaktyviųjų medžiagų vartojimu, Departamentas skatina prieš skelbiant informaciją viešojoje erdvėje, apsvarstyti, kokį poveikį ši informacija gali turėti sekėjų sveikatai, žalingų įpročių formavimuisi ir visuomenės gerovei, ir elgtis atsakingai.

Departamento direktoriaus pavaduotoja Gražina Belian, kreipdamasi į nuomonių formuotojus, primygtinai ragina juos elgtis atsakingai: „Nepaisant to, kad už tokią komunikaciją yra sumokama ar kitaip atsilyginama, svarbu neužmiršti, jog gyvenime ne viskas turėtų remtis į atlygį. Gyvenime priimti sprendimai neretai parodo, kokias vertybes žmogus puoselėja bei koks jo požiūris į aplinkinius ir egzistuojančias socialines problemas. Apsisprendimas reklamuoti psichoaktyviąsias medžiagas gali ne tik paskatinti kitus asmenis, ypatingai jaunimą, vartoti alkoholinius gėrimus ar rūkyti, tačiau prisidėti ir prie prastėjančios nuomonės formuotojo reputacijos tarp reklamos užsakovų“.

Departamentas, siekdamas veikti prevenciškai, parengė rekomendacijas, kurių pagalba nuomonės formuotojai gali patys įsivertinti, ar jų planuojama skelbti informacija socialiniuose tinkluose galėtų būti vertinama kaip alkoholio, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių reklama.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų