– Papasakokite apie savo naująją knygą „Prabanga. Mada. Stilius“. Kaip kilo mintis ją išleisti? Ką joje gali atrasti skaitytojai, besidomintys mados pasauliu?
– Išsamus pasakojimas galėtų trukti ilgas valandas, bet nesiplėtodamas sakyčiau, kad tokio pobūdžio leidinys, priskirtinas dalykinei literatūrai. Tai „vadovėlis – ne vadovėlis“, nes jį skiriu visiems besidomintiems gyvensenos kultūra, kuri ekonominės gerovės šalyse savaime susiformuoja trijų fenomenų – prabangos, mados ir stiliaus – veikiama. Tokį mokomojo turinio ir struktūros leidinį mane paskatino sukurti studentai ir viešųjų paskaitų klausytojai, kurių dauguma, žinoma, merginos ir jaunos moterys: jos ne tik gražios, bet ir gabios mados disciplinų studijoms. Deja, užsienio kalbų mokėjimo lygis dar neužtektinas, kad laisvai galėtų naudotis užsienio šalyse išleistais literatūros šaltiniais. Išvaizdos, taigi ir aprangos, tai yra, vestimentarinės mados sričiai Lietuvoje daug dėmesio skiriama periodinėje spaudoje, interneto platybėse „karaliauja“ tinklaraštininkai, bet iškristalizuoti esmines prabangos ir mados sektorių sąvokas paliekama ne visuomet užtektinai žinių turinčioms, patiklioms ir pirmajam įspūdžiui paveikioms skaitytojoms, rečiau – skaitytojams vyrams. Siekiau rimto ir naudingo studijoms mokomojo profolio, todėl trijų skyrių, skirtų prabangai, madai ir stiliui, turinį sudariau net iš septyniasdešimties svarbių temų, taip pat daugybės neįmantrių, visiems lengvai suprantamų schemų ir šiuos skyrius atitinkančių iliustracijų. Rimčiau besidomintieji aptariama sritimi ras daugybę apibrėžčių, vertingų praktiniam vadybininko darbui nuorodų, šiuolaikinių vartotojų elgesio ypatumų aprašų.
– Kaip Jūs pats apibudintumėte savo aprangos stilių?
– Sakyčiau, kad mano išvaizdos (ir aprangos) pamatiniai požymiai – kuklumas ir klasika. Apie savo stilingumą (tai ne stilius!) nenorėčiau spręsti... Atsakymą palieku kitiems. Visuomet kartoju, kad stiliui būdinga reiškinio turinio ir formos darna, bet daugelis stilių painioja su kūrybiniu individualumu, kitaip tariant individo savikūra ir saviraiška, kurių egzistenciją „generuoja“ vaizduotė. Stilius, beje, abstrakcija, kuri gali būti suprantama, kaip kokybinis išvaizdos madų požymis arba rodiklis. Kas kita – individo stiligumas: tai ne savaiminis asmens savitumas, o gebėjimas išlaikyti išvaizdos ir estetizuotos gyvensenos pastovumą, pastarajai suteikiant visuotinai pripažįstamo meniškumo požymių. Stilingi individai suvokia, kad individualios raiškos forma – keista vertė, kurios privalumas „kitaip nei įprasta“. Asmenų stilingumas visuomenėse, ypač – konservatyviose, kelia daug disputų todėl, kad jose gyvensenos kultūros vertės suvokiamos skirtingai. Aplinkiniai sako, kad aš stilingas, bet apie save manau kitaip – gal būt esu kiek neįprastos ar nestandartinės išvaizdos.
– Jums teko pozuoti ne vienai vyriškų drabužių fotosesijai. Pastarąjį kartą drauge su jaunos kartos modeliais pozavote rinkoženklio „Handcoh“ fotosesijai. Plačiau papasakokite apie šį rinkoženklį, kuo jis Jus sudomino?
– Mano didelei nuostabai jau kelintą kartą patenku į fotomodelių ieškančių aprangos bendrovių marketingo specialistų akiratį. Prisipažinsiu, šįkart ir vėl buvo įdomu, nes „Handcoh“ – ypatingos kokybės vyriškų drabužių, kuriais prekiaujama internetu, vadinamosios naujosios prabangos rinkoženklis. „Naujo prabangaus“ samprata mūsų laikais konstatuojamas prabangos (kaip socialinio reiškinio) ir išvaidos mados suartėjimo faktas, nes jie neginčyjamai susieti abipusiu poveikiu. Manoma, kad prabanga madai gali suteikti ypatingą pridedamąją vertę: nors „Handcoh“ rinkoženklis skirtas serijiniams drabužiams, jo steigėjams pavyko įrodyti, kad aukščiausios kokybės itališki audiniai – ne tik gražūs, bet ir praktiški, o prancūzų kūrėjų ir stilistų vaizduotė lėmė, mano manymu puikų rezultatą. Nežiūrint į šiuos išvardytus retus privalumus, visų gaminių kaina itin patraukli netgi kuklesnių pajamų pirkėjams.
– Ar pozuodamas fotografei Rūtai Andre, kurios darytos nuotraukos iliustruoja šį interviu, taip pat vilkėjote „Handcoh“ rinkoženklio drabužius?
– Taip, mano spintoje jų ne vienas, įvairių paskirčių ir jais labai džiaugiuosi. Šie drabužiai tinkami laisvalaikiui mieste, paskaitoms, oficialioms progoms, kelionėms. Puiki „Handcoh“ rinkoženklio gaminių savybė – universalumas. Mūsų laikais jis tapo bene reikšmingiausia madingų drabužių verte, įskaitant galimybę juos vilkint visiškai ignoruoti amžiaus cenzą. „Handcoh“ lengvai prieinami gražiai atrodyti besistengiantiems Lietuvos vyrams (jų gretos pastaruoju metu vis daugėja) – tereikia „užsukti“ į internetinę svetainę...
– Neįtikėtina, tačiau jau šį rudenį minėsite... šešiasdešimtmetį? Kur slypi Jūsų jaunystės paslaptis?
– Nesu tikras, kad tokia „paslaptis“ manyje išvis slypi... Pastaruoju metu gyvenu tarsi „vitrinoje“: nesislapstau ir nieko neslepiu – amžiaus taip pat. Savo laiku netikėjau vyresnius žmones sakant, kad gyvenimas praūžė nepastebimai greitai, o dabar suprantu, kad taip sakydami jie buvo nuoširdūs... Jūsų minimą „paslaptį“ atskleisčiau sakydamas, kad niekam nieko nepavydžiu ir taip buvo visuomet, kad dirbu man patinkantį darbą, mane supa man patinkantys, malonūs žmonės... Kitaip tariant – gyvenu kaip noriu, mano vidinės tapatybės niekas nevaržo... Ko gero, būtent todėl ir atrodau porą dienų jaunesnis nei apie tikrąjį amžių „skelbia“ įrašai pase: gimimo metai – 1958 m.
– Naudojate Izraelio kosmetikos „Ahava“ vyriškos linijos produktus. Galbūt ir tai padeda Jums išsaugoti jaunatvišką žavesį?
– Matote, ir Jūs žinote, kokio rinkoženklio kosmetiką naudoju; juk sakiau – nieko neslepiu... Tai naujausias ir labai džiuginantis mano kūno priežiūros kosmetinių priemonių atradimas. Aukščiausia kokybė, platus, sakyčiau, pamatinis asortimentas, kuris visiškai tenkina mano amžiaus sulaukusius vyrus. Negyvosios jūros regiono augalų ir jų vaisių ekstraktai, druskos mineralai, iš kurių sukurti unikalūs, alergijų nesukeliantys deriniai, liudija bendrovės ir rinkoženklio „Ahava“ steigėjų mokslinius pasiekimus, aukštą profesionalumą, pasaulyje pripažintą patirtį, žinoma, atitinkančią Europos Sąjungos standartus.
– Ar Jums pačiam yra tekę lankytis Izraelyje?
– Prieš porą metų teko, tiesa, neplanuotai, bet labai patiko ir neatsisakyčiau ten nuvykti dar kartą. Vėlgi, ne paslaptis, kad domiuosi meno istorija, todėl apsilankymas šioje šalyje mano žinias gerokai praturtino, „suartino“ su tikrove, kurią iki kelionės įsivaizdavau esant kitokią. Įsimintina buvo viešnagė gerų pažįstamų, medikų namuose, kurie prieš daugybę metų išvyko iš Lietuvos, bet vis joje apsilanko, o Izraelyje gimęs jų sūnus, beje išskirtinai gražiai kalbantis lietuviškai, čia pasirinko medicinos studijas.
– Kaip susipažinote su p. Virginija Girlevičiene, kuri Lietuvai atstovauja aukščiau minėto Izraelio rinkoženklio kosmetiką? Kokių sumanymų drauge esate įgyvendinę?
– Labai maloni pažintis, kurios kilmės vieta – Pakruojo rajone esantis Akmenėlių dvaras: pakviestas jo savininkės p. Editos Apervičienės skaičiau paskaitą „Moteris ir žirgas“, kuri, laimei, sudomino ir p. V. Girlevičienę. Po paskaitos, aptarimo metu gimė įvairūs sumanymai, susiję su mūsų bendradarbiavimu ateityje. Jau netrukus dalis jų virs malonia tikrove.
– Ar savo bičiulėms rekomenduotumėte išbandyti „Ahava“ linijos „Diamond Glow“ produktus?
– Pažįstu ekstravagantišką moterį, kurį jau tapo šios ištaigingų kosmetikos gaminių „verge“. Akivaizdu, kad tai naujosios prabangos, pritaikytos šiuolaikiniam gyvenimo modeliui, gaminiai, kuriuos kuriant ir gaminant dėmesys buvo sutelktas ne tik į ypač maloniai kvepiančios substancijos sudėtį, veiksmingumą, bet ir į moterų akims patrauklią pakuotę, kuri turėtų „pasufleruoti“ vyrams, kad tokia dovana tikrai nudžiugins. Kitaip tariant – nuoširdžiai rekomenduoju, nes juk „Deimanto žaižaravimas“ paveikus visoms moterims...