• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

REKLAMA

Tiriant maisto vartojimo tendencijas skirtingose pasaulio šalyse, paaiškėjo, kad kryptį „pagaminkite man gero maisto“ vis dažniau keičia kryptis „padėkite man gerai pasigaminti maistą pačiam“. Gamindami maistą, vartotojai teikia pirmenybę paprastiems, gryniems ir vietiniams maisto produktams. Tai parodė rinkos tyrimų kompanijos TNS ir „XTC“ atliktas tarptautinis maisto vartojimo ir pasiūlos tyrimas „Food connections“.

REKLAMA
REKLAMA

Šiuo metu nemaža dalis vartotojų nepasitiki maisto produktais. Apie trečdalį Prancūzijos, Vokietijos ir Rusijos bei 50 proc. Kinijos vartotojų teigia, kad dabar jie mažiau pasitiki maisto produktais nei anksčiau. Todėl maisto produktų gamintojai didelį dėmesį turėtų skirti vartotojų pasitikėjimui pelnyti.

REKLAMA

Tyrimas parodė, kad maistas tampa ne tik priemone „pripildyti“ skrandį. Vis svarbesnė yra su juo gaunama išskirtinė patirtis. Daugiau žmonių nori mėgautis maistu, kad jis sužadintų kuo įvairesnių pojūčių.

Beveik 60 proc. apklaustų vartotojų teigia, kad jiems patinka gaminti. 75 proc. sako, kad taip jie gali sutaupyti išlaidas maistui. 80 proc. tyrime dalyvavusių žmonių iš įvairių šalių mano, kad gaminimas namuose padeda geriau atskleisti maisto produktų kokybę.

REKLAMA
REKLAMA

Priklausomai nuo gyvenamosios vietovės, nuo 69 iki 87 proc. tyrime dalyvavusių vartotojų svarbu, kad maisto produktas būtų paprastas. Du trečdaliai vartotojų mano, jog maisto produkto paprastumas užtikrina, kad jo skonis bus tikras. Daugiau nei pusė, arba 6 iš 10 pasaulio vartotojų teigia, kad jie mieliau rinktųsi produktus, kuriuose nėra dažiklių bei konservantų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vartotojams vis labiau rūpi vadinamasis „atsakingas maistas“, t.y. kad produktai, kuriais jie mėgaujasi, būtų pagaminti nekeliant žalos aplinkai. Įdomu, kad tai ypač svarbu Kinijos gyventojams – 9 iš 10 vartotojų šioje šalyje teigia, kad jiems trūksta gamtai „draugiškų“ maisto produktų.

REKLAMA

Tyrimas atskleidė, jog daugiau nei pusė apklaustų pasaulio vartotojų konkrečioje maisto produktų grupėje ieško prekių už optimaliausią kainą. Tokiose didelėse rinkose, kaip Prancūzija ir Rusija, tokių vartotojų dalis siekia atitinkamai 55 ir 59 proc.

Pasimėgauti išskirtinais maisto produktais 8 iš 10 apklaustų vartotojų leidžia sau tik retkarčiais. Vis tik, jie įsitikinę, kad nors tokie produktai paprastai yra brangesni, jie suteikia vartotojui didesnį malonumą nei įprasti produktai, yra patrauklūs ir atitinka jo asmeninį skonį.

REKLAMA

Prognozuojama, kad artimiausiu metu supanašės didesnių miestų ir atokesnių vietovių gyventojų maisto produktų vartojimas. Tam įtakos turės sparti naujausių technologijų plėtra bei gerėjantis susisiekimas.

 Tai, kad valgį sudarytų vietiniai ar iš jų gyvenamo regiono kilę maisto produktai, yra svarbu 7 iš 10 vartotojų Prancūzijoje, Vokietijoje, Rusijoje ir Kinijoje. Manoma, jog tradiciniai valgiai ir maisto produktai turėtų išlikti populiarūs tarp vartotojų visame pasaulyje. Ypač didelis produktų, kurie yra unikalūs dėl geografinių sąlygų, poreikis yra Prancūzijoje – taip teigia 82 proc. šalies gyventojų. JAV taip mano tik kas antras vartotojas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tyrimas buvo atliktas 2012 m. birželio mėnesį 7-iose šalyse: Ispanijoje, JAV, Rusijoje, Vokietijoje, Kinijoje, Prancūzijoje ir Didžiojoje Britanijoje. Jo metu reprezentatyviai buvo apklausta 7000 gyventojų nuo 18 metų.

TNS LT priklauso tarptautinei tyrimų kompanijai TNS Global, kuri turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. TNS atstovybės yra įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų