Vilniaus miesto mero Remigijaus Šimašiaus ir „Lietuvos geležinkelių“ vadovo Manto Bartuškos pasirašytame ketinimų protokole numatomi pokyčiai tarp Geležinkelio ir Pelesos gatvių esančioje daugiau kaip 20 hektarų ploto teritorijoje.
Geležinkelio stoties teritorijoje numatoma statyti naują modernią autobusų stotį, o stotys būtų sujungtos požemine pėsčiųjų perėja. Naujame centre planuojama įrengti biurus, čia įsikurs „Lietuvos geležinkelių“ centrinė būstinė, galbūt ir savivaldybės administracija.
M. Bartuška: geležinkelio stoties rajonas pasikeis neatpažįstamai
Pasak „Lietuvos geležinkelių“ vadovo, geležinkelio stotį supantis rajonas istoriškai yra industrinis, čia veikia geležinkelių remonto depai, pati teritorija iki šiol buvo mažai prižiūrima.
„Pradedame įgyvendinti naują viziją, teritoriją keisime neatpažįstamai (...) Tai turi būti vieta, kuri pritraukia žmones, kviečia komfortiškai keliauti į šalia esančių valstybių sostines, šalia esančius regionus. (...) Norime, kad ši vieta taptų moderni, šiuolaikiška. Patogu atvažiuoti net iš regiono, jeigu šalia yra ofisai“, – pirmadienį spaudos konferencijoje sakė M. Bartuška.
Pasak jo, plėtojant projektą planuojama pritraukti privatų verslą, o apie projekto kaštus kol kas dar kalbėti per anksti.
„Pats principas, mes kaip „Lietuvos geležinkeliai“ nenumatome investuoti į nekilnojamąjį turtą – per partnerystės, per atvirus sąžiningus konkursus sieksime pritraukti, kad čia dalyvautų partneriai“, – sakė M. Bartuška.
R. Šimašiaus teigimu, projektą numatoma įgyvendinti ilgiausiai per dešimtmetį, o miesto savivaldybės administracija taip pat svarstys galimybę persikelti į stoties rajoną.
„Natūralu, kad po 4–5 metų galėtume matyti pirmuosius rezultatus. Turbūt pilnai realizuotas projektas – dešimties metų laikotarpiu. (...) Savivaldybė svarstys variantą, kad galėtų čia keltis“, – spaudos konferencijoje aiškino sostinės meras.
M. Bartuška sakė, kad „Lietuvos geležinkelių“ administracija taip pat svarsto galimybę persikelti iš dabartinių patalpų Mindaugo gatvėje į geležinkelio rajoną.
R. Šimašius: Vilnius plėsis ir pietų kryptimi
Pasak R. Šimašiaus, Vilniaus centras per praėjusius porą dešimtmečių sėkmingai peržengė į šiaurinę Neries pusę, tačiau sostinės plėtra į pietus nuo geležinkelio kol kas iš esmės nevyksta.
„Stoties rajonas, pati stotis, vietoj to, kad būtų kraštiniu centro objektu, turi tapti vienų iš centrinių atgimusios pietinės Vilniaus dalies akcentų. (...) Šis projektas priartins kitus miestus prie Lietuvos sostinės ir priartins sostinę prie kitų miestų“, – spaudos konferencijoje sakė R. Šimašius.
Pasak jo, įgyvendinant projektą bus panaudoti dalis čia jau esančių statinių, tačiau taip pat rasis ir naujų nekilnojamojo turto objektų.
„Kai kurie statiniai – paveldo objektai, į tai turės būti atsižvelgta, bet mes norime modernizuoti šį rajoną. Atsiras naujų, modernių projektų, pastatų, kurie iš esmės pakeis šį rajoną. Mūsų tikslas yra atlaisvinti teritorijas, pastatus, kad čia galėtų gimti nauji modernūs verslo centrai, multifunkciniai ir mobilūs centrai“, - aiškino M. Bartuška.
„Gali būti privačios investicijos, kurios pastačius (pastatus – BNS), vėliau juos išnuomoja, pritraukia nuomininkus“, – pridūrė „Lietuvos geležinkelių“ vadovas.
Vizijoje – sujungtos geležinkelio ir autobusų stotys
Pasak R. Šimašiaus, bendradarbiaujant su „Lietuvos geležinkeliais“ ketinama statyti naują autobusų stotį, ją sujungiant su geležinkelio stotimi. Anot sostinės mero, toks sprendimas siūlomas, nes dabartinės autobusų stoties atnaujinimo procesas nejuda iš vietos.
„Projekte numatoma viena ašimi sujungti viešojo transporto terminalą, geležinkelio stotį ir naują autobusų stotį, kuri tikrai būtų iššūkis dabartinei stočiai ir pagerintų susisiekimą“, – aiškino R. Šimašius.
Anot jo, baigus modernizavimo darbus, stoties rajone esantis transporto žiedas būtų pertvarkytas į autobusų transporto terminalą, iš kurio tuneliu būtų galima nusileisti į geležinkelio stotį, o atstumas tarp geležinkelio ir autobusų stoties siektų šimtą metrų.
Mero teigimu, jo netenkina dabartinės autobusų stoties savininkų požiūris, kuriems „tinka viskas, kaip yra“. Autobusų stotį dabar valdo verslininkas Andriejus Paleičikas, buvusio degalinių tinklo „Lukoil Baltija“ vadovo Ivano Paleičiko sūnus.
„Autobusų stotis turi turėti sostinei tinkamą veidą. (...) Atsiranda galimybė stoties visą atnaujinimą turėti ne kažkur keliant tą stotį, bet kaip tik dar labiau priartinant prie geležinkelio stoties“, – tvirtino R. Šimašius.
Pasak jo, galbūt dabartinės autobusų stoties vietoje iškils kitos paskirties pastatas, galbūt ji bus skirta tik priemiestiniams autobusams.
„Vilnius Connect“ pavadintas daugiafunkcis verslo ir susisiekimo centras apims modernių biurų, prekybos, paslaugų ir pramogų parką, kuriame bus kviečiamas įsikurti verslas ir kitos organizacijos, ketinama išplėsti pėsčiųjų ir žaliąsias erdves, užtikrinti greitą ir patogų mobilumą visomis transporto rūšimis.
Vilniaus miesto savivaldybės projektavimo įmonė „Vilniaus planas“ pateikė savo viziją, kaip galėtų atrodyti Vilniaus geležinkelio stoties teritorija. Joje perteikiama projekto vizijos idėja, tačiau tai nėra galutiniai sprendiniai.
Šiuo metu svarstoma, kokiu geriausiu būdu įgyvendinti projektą. Tikėtina, kad projekto įgyvendinimas bus patikėtas viešos atrankos būdu geriausią pasiūlymą pateikusiam išorės partneriui, turinčiam patirties tokio pobūdžio projektuose.