• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Konkurencijos taryba, atlikusi tyrimą, priėmė nutarimą, kuriuo pripažino, kad Estijos Respublikoje registruotos įmonės „Viasat“ veiksmai, skleidžiant klaidinančias savo paslaugų reklamas, pažeidė Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo 5 straipsnio ir Konkurencijos įstatymo 16 straipsnio reikalavimus.

REKLAMA
REKLAMA

Visapusiškai įvertinusi tyrimo metu nustatytas aplinkybes, Konkurencijos taryba konstatavo, kad „Viasat“, skleisdama klaidinančias „Auksinio paketo“ akcijų reklamas, atliko „ūkinės veiklos sąžiningai praktikai ir geriems papročiams prieštaraujančius veiksmus, kurie pažeidė daugelio ūkio subjektų ir vartotojų interesus“. Už tokius nesąžiningos konkurencijos veiksmus „Viasat“ skirta 174 tūkst. 600 litų bauda. Skiriant baudą buvo atsižvelgta į „Viasat“ atsakomybę lengvinančią aplinkybę, kad su dalimi savo klientų „Viasat“ taikiai išsprendė kilusius nesutarimus dėl mokesčių už paslaugas padidinimo.

REKLAMA

Konkurencijos tarybos tyrimas dėl „Viasat“ veiksmų, skleidžiant skaitmeninės televizijos paslaugų reklamą, buvo pradėtas įvertinus Vartotojų teisių apsaugos tarnybos persiųstų daug vartotojų skundų dėl to, kad „Viasat“ padidino paslaugų kainas, nors vartotojai tikėjosi, kad „Auksinio paketo“ akcijos metu reklamose nurodytos „Viasat“ paslaugų kainos jiems bus taikomos visą sudarytų sutarčių laikotarpį.

REKLAMA
REKLAMA

Viena iš „Auksinio paketo“ akcijų buvo reklamuojama teiginiais, skatinančiais užsisakyti ir naudotis paslaugomis tokiomis lengvatinėmis sąlygomis: „kiekviena Lietuvos šeima „Viasat“ skaitmenine televizija 3 metus mėgausis tik už 29 Lt/mėn.“, „Paslaugos mokestis visą sutarties laikotarpį su tiesioginiu debetu – 29 Lt/mėn.“, „Abonentinis paslaugos mokestis 1-36 mėn. – 29 Lt“, „Paslaugos mokestis 36 mėn. 29 Lt/mėn.“, „Kortelės nuomos mokestis (1 kartą per metus) – 24 Lt“, „Viasat <...> 29 Lt/mėn., pusė paslaugos mokesčio visą sutarties laikotarpį“. Kitoje „Auksinio paketo“ akcijos reklamoje buvo teigiama, kad „pasirašius „Viasat“ „Auksinio paketo“ 24 mėn. sutartį, paslaugos mokestis 12 mėn. – 29 Lt/mėn. su tiesioginiu debetu“, „Antraisiais sutarties metais – 59 Lt/mėn. su tiesioginiu debetu“, „Kortelės nuomos mokestis (1 kartą per metus) – 24 Lt“. Šie reklaminiai teiginiai atskirais laikotarpiais buvo skleidžiami nuo 2006-10-01 iki 2008-08-07.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tačiau „Viasat“ nuo 2008-09-01 visiems savo klientams vienašališkai padidino kortelės nuomos mokestį iki 50 litų metams, o nuo 2009-02-01 visiems „Auksinio paketo“ vartotojams, kurie paslaugų teikimo sutartis su „Viasat“ pasirašė iki 2008-11-01, padidino abonentinį paslaugų mokestį 6 litais per mėnesį. Nustatyta, kad šie mokesčiai buvo padidinti iš viso apie 60 tūkst. „Viasat“ paslaugų vartotojų, įskaitant ir iki 50 000 „Auksinio paketo“ akcijų metu sutartis sudariusių vartotojų.

REKLAMA

Taigi, „Viasat“ nesilaikė reklamose skelbtų akcijos sąlygų ir dėl to suklaidino vartotojus, kurie, atsižvelgę į minėtus reklaminius teiginius, tikėjosi, jog jiems visą sutarčių galiojimo laikotarpį „Viasat“ paslaugos bus teikiamos būtent tokiomis kainomis, kokios buvo nurodytos skleistose reklamose, teigia Konkurencijso taryba. Tokiu būdu „Viasat“ klaidinančios reklamos pagalba paskatino vartotojus pasirinkti būtent „Viasat“ teikiamas paslaugas ir sudaryti su AS Viasat„Viasat“as 36 mėn. ar 24 mėn. trukmės sutartis, o vėliau vienašališkai padidino mokesčius už paslaugas.

REKLAMA

Šie „Viasat“ veiksmai, pasak Konkurencijos tarybos, skleidžiant klaidinančią reklamą, ne tik lėmė padidėjusias, nei buvo galima pagrįstai tikėtis iš reklamose naudotų teiginių, vartotojų išlaidas nurodytoms paslaugoms, akivaizdžiai padarant žalą daugelio vartotojų interesams, tačiau „Viasat“ taip pat pažeidė ir daugelio ūkio subjektų, kurie teikia analogiškas paslaugas kaip ir „Viasat“ skaitmeninės televizijos paslaugos, interesus. „Klaidinančios reklamos būdu „Viasat“ priviliojusi daug vartotojų, iš savo konkurentų atėmė dalį potencialių klientų, kurie, tikėtina, būtų pasirinkę „Viasat“ konkurentų teikiamas televizijos paslaugas, jei būtų žinoję, kad „Viasat“ skleistos „Auksinio paketo“ akcijų reklamos yra neteisingos ir klaidinančios“, - išvadas komentuoja Konkurencijos taryba.

Konkurencijos taryba taip pat įpareigojo „Viasat“ per nustatytą laikotarpį užtikrinti, kad vartotojams, sudariusiems klaidinančių reklamų skleidimo laikotarpiu sutartis dėl reklamuotų paslaugų teikimo, bus taikomos šiose reklamose skelbtos paslaugų kainos. Alternatyva – sudaryti sąlygas šiems vartotojams nutraukti pasirašytas sutartis su „Viasat“ dėl reklamuotų paslaugų teikimo, vartotojams nepatiriant papildomų išlaidų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame
  • Šventiniai atradimai su VILVI

TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų