• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Siekdamos įžengti bei įsitvirtinti užsienio rinkose, Lietuvos įmonės išbando daugelį būdų. Šaltieji skambučiai, elektroniniai laiškai, dalyvavimas tarptautinėse parodose. Tačiau tarp visų jau klasikiniais tapusių plėtros metodų, atsiranda ir keletas netradicinių, kitokį priėjimą prie užsienio įmonių siūlančių, įsitvirtinimo kitose šalyse metodų. Vienas jų – tarptautinės organizacijos AIESEC vykdoma verslo plėtros programa, padėjusi ne vienai Lietuvos įmonei savo verslą išplėsti į daugelį pasaulio valstybių. Bendraudamos su klientais iš užsienio, mūsų šalies įmonės dažnai susiduria su kalbos barjero, rinkos ar kultūros neišmanymo problemomis, o sugebėjimas jų išvengti reikalauja įdirbio, įgaunamo tik po kurio laiko, per kurį dažnai tenka rizikuoti bei klysti. AIESEC taikomos plėtros strategijos pagrindas – į šalį atvykstantys kitataučiai stažuotojai, jau baigę universitetą ir turintys patirties pardavimų, marketingo srityse. Dirbdami Lietuvos įmonėse su jų klientais, dažnai - šių specialistų tautiečiais, jie bendrauja jų gimtąją kalba ir taip lengviau įgauna pasitikėjimą bei sukuria teigiamą emocinį ryšį. Rinkos suvokimas bei kultūriniai skirtumai šiems darbuotojams taip pat nėra problema.

Siekdamos įžengti bei įsitvirtinti užsienio rinkose, Lietuvos įmonės išbando daugelį būdų. Šaltieji skambučiai, elektroniniai laiškai, dalyvavimas tarptautinėse parodose. Tačiau tarp visų jau klasikiniais tapusių plėtros metodų, atsiranda ir keletas netradicinių, kitokį priėjimą prie užsienio įmonių siūlančių, įsitvirtinimo kitose šalyse metodų. Vienas jų – tarptautinės organizacijos AIESEC vykdoma verslo plėtros programa, padėjusi ne vienai Lietuvos įmonei savo verslą išplėsti į daugelį pasaulio valstybių. Bendraudamos su klientais iš užsienio, mūsų šalies įmonės dažnai susiduria su kalbos barjero, rinkos ar kultūros neišmanymo problemomis, o sugebėjimas jų išvengti reikalauja įdirbio, įgaunamo tik po kurio laiko, per kurį dažnai tenka rizikuoti bei klysti. AIESEC taikomos plėtros strategijos pagrindas – į šalį atvykstantys kitataučiai stažuotojai, jau baigę universitetą ir turintys patirties pardavimų, marketingo srityse. Dirbdami Lietuvos įmonėse su jų klientais, dažnai - šių specialistų tautiečiais, jie bendrauja jų gimtąją kalba ir taip lengviau įgauna pasitikėjimą bei sukuria teigiamą emocinį ryšį. Rinkos suvokimas bei kultūriniai skirtumai šiems darbuotojams taip pat nėra problema.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dirbdami fiksuotą laiko tarpą (nuo 1,5 mėnesio iki 1,5 metų) šie specialistai tampa vis populiaresniu lietuvių verslininkų, besiplečiančių į kitas šalis, pasirinkimu. Vienas jų – ilogistikos įmonė „Easting Express“ .

REKLAMA

Pasak vadovo, Edgaros Rimgailos, nusprendusi bendradarbiauti su organizacija ir plėstis į Italijos rinką, jau kitos savaitės bėgyje įmonė rinkosi iš keliolikos kandidatų, atrinktų, pagal iš anksto iškeltus kriterijus. Pasirinktas kandidatas, pardavimuose, klientų aptarnavime patirties turintis bei Kanadoje ir JAV praktikavęsis Claudio, per keturis mėnesius sukontakavo daugiau nei 2000 įmonių Italijoje ir sukūrė potencialių klientų bei verslo partnerių bazę. Direktoriaus teigimu itin patogu buvo ir tai, kad programos metu buvo pasirūpinta stažuotojo integracija, apgyvendinimu, dokumentacijos tvarkymu bei socialine įtrauktimi. Įmonei tereikėjo užtikrinti darbo vietą bei iškelti tinkamus tikslus stažuotės laikotarpiui. Būtent tikslų parinkimas, pasak „Tempus Trans“ vadovo Šarūno Peikštenio yra vienas svarbiausių kriterijų pradedant darbą su užsieniečiu.

REKLAMA
REKLAMA

„Svarbu teisingai įsivardinti stažuotės tikslus ir funkcijas kurias turės atlikti stažuotojas, kuo vadovaujantis ir reikia rinktis tinkamiausią kandidatą. Mūsų patirtis patvirtino, kad tinkamai pasirinktas kandidatas, užtikrina norimų rezultatų pasiekimą o kartais ir viršija lūkesčius“, - teigia Š. Peikštenis. Siekdama ištirti Bulgarijos bei Rumunijos rinkas ir įsigilinti į verslo kultūrą, į šią įmonę atvyko net du specialistai iš skirtingų valstybių. Pasak direktoriaus, abi stažuotės buvo sėkmingos, jų metu buvo gauta naudingos informacijos apie šių šalių rinkas, jos žaidėjus, vyraujančias tendencijas ir konkurencijos lygį. Vadovo teigimu, verslo plėtros programa pagyvino darbą įmonėje, atnešė naujų idėjų bei gebėjimą žvelgti į aplinką iš skirtingų perspektyvų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Įmonės besiruošiančios dalyvauti programoje, dažnai teiraujasi priežasčių, kurių vedami specialistai atvyksta į Lietuvą. Brazilas Alexandre Benavides, stažuotę atliekantis IT sprendimus internetinės reklamos koordinavimui kuriančioje įmonėje „AdForm“ teigia, kad labiausiai į Lietuvą dirbti atvažiuoti jį viliojo tarptautinė darbo patirtis. Vaikinas teigia, kad per pusantrų metų atsirado sugebėjimas prisitaikyti aplinkoje, su nuolat atsirandančiais iššūkiais, kuriuos įveikdamas tampi dar puikesniu specialistu bei asmenybe.

Tačiau tarptautinė patirtis, nėra vienintelė priežastis, traukianti užsieniečius. Pasak, taip pat iš Brazilijos atvykusio Felipe Zagonel, šiuo metu dirbančio programinės įrangos kūrimo įmonėje „Enovapoint“, labiausiai įsimintinas ir naudos atnešęs dalykas – gyvenimas kitoje kultūroje. Patirtas kultūrinis šokas, milžiniški tautų, jos papročių bei elgesio normų skirtumai, tapo visišku išėjimu iš komforto zonos, į kurią sugrįžti nebesinori – visiškai nauja aplinka tampa neįkainojamu, naujos patirties bei iššūkiu šaltiniu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų