„Pricer.lt“ įkūrėjas Arūnas Vizickas įvardijo priežastis, kodėl lietuviai už tas pačias prekes moka gerokai daugiau.
Pirma, higienos prekių neperkame kasdien, tad ir kainų didėjimo staigiai pirkėjai nepastebi. Be to, Lietuvos prekybininkai nesivaržo net 40 proc. antkainio.
„Kitas dalykas yra kainodaros organizavimo principas“, - sako A. Vizickas. Anot jo, net kas ketvirtį metų prekybininkai, siūlydami akcijas, sugeba uždirbti.
Dar viena priežastis – menka konkurencija, kuri sudaro palankias sąlygas didinti kainas.
Savo ruožtu prekybininkai linkę kaltinti pridėtinės vertės mokestį (PVM) bei transporto kainas. „Pricer.lt“ įkurėjas sako, kad tokie argumentai – nereikšmingi. „Daugelis prekių yra atvežamos iš Lenkijos ir transportas nesudaro didelių kaštų“, - įsitikinęs A. Vizickas.
„Manau, kad tai mūsų, kaip vartotojų, kaltė. Mes mažai diskutuojame apie šitas kainas, mes mažai lyginam. Mums reikia kovoti dėl geresnių kainų ir tada prekybininkai mažins tas kainas“, - sakė Arūnas Vizickas.
Savo ruožtu prekybininkai taip pat teigia, kad patys pirkėjai daro įtaką kainoms. „Ką mes pastebime, kad kitose šalyse pirkėjai apsiperka kitaip, nei lietuviai. Lietuvoje yra populiarios mažos pakuotės, pirkėjai perka mažais kiekiais, kai, tuo tarpu, Didžiosios Britanijos rinkoje vyrauja didelės pakuotės ir perkama yra ne vienas, du vienetai, o 6, 8 ar 10“, - sako prekybininkė.
Taip pat Lietuvoje pirkėjai ieško nuolaidų, o užsienyje – ne. „Lietuvos nuolaidų rinka yra nuolaidų rinka. Per nuolaidas jūs prekę įsigysite tokia pačia kaina, kaip ir Didžiojoje Britanijoje, o kartais net brangiau“, - sakė „Rimi“ atstovė.
Be to, prekybininkai neigia, kad konkurencija yra maža – net atvirkščiai.
Išsamiau žiūrėkite vaizdo įraše.