REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Sukčiai bando gyventojus apgauti vis įvairesniais būdais. Dažnai jie prisidengia didelių ir žymių įmonių ar institucijų vardu, bando pasinaudoti daugeliui žinomais įvykiais. Šįkart patikėjusi, kad deklaravus pajamas Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) ketina grąžinti 600 eurų, moteris tiek pat pinigų ir prarado.

Sukčiai bando gyventojus apgauti vis įvairesniais būdais. Dažnai jie prisidengia didelių ir žymių įmonių ar institucijų vardu, bando pasinaudoti daugeliui žinomais įvykiais. Šįkart patikėjusi, kad deklaravus pajamas Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) ketina grąžinti 600 eurų, moteris tiek pat pinigų ir prarado.

REKLAMA

Kaip žinoma, pajamų deklaravimas kiekvienais metais vyksta iki gegužės 2 d., o sulaukusi pirmų deklaracijų VMI gyventojams jau grąžina mokestines permokas.

Portalo tv3.lt skaitytoja pasakojo, kad patikėjusi tuo prisidengusiais sukčiais prarado daugiau nei 600 eurų.

„Sekmadienį vakare gavau VMI sms žinutę, kad jau paruošta mano pajamų deklaracija ir galiu ją užpildžiusi gauti grąžinimą. Pernai susigrąžinau apie 600 eurų, šiemet irgi tikėjausi tiek atgauti.

REKLAMA
REKLAMA

Todėl iš karto paspaudžiau nuorodą. Tačiau buvau nukreipta nė į VMI internetinį puslapį, bet į savo elektroninę bankininkystę, iš mano sąskaitos per kelias sekundes neaiški įmonė iš karto nuskaičiavo daugiau nei 600 eurų“, – pasakojo moteris.

REKLAMA

Ji tikino, kad iš karto paskambino į banką.

„Pamačiusi, kad mano „Swedbank“ sąskaitoje neaiški įmonė rezervavo pinigus susisiekiau su banko darbuoju. Jis iš karto padėjo užblokuoti sąskaitą. Prašiau, kad tuos rezervuotus pinigus kuo greičiau pervestų man atgal. Tačiau jis tikino, kad nieko negali padaryti“, – piktinosi moteris.

Ji pripažino, kad nereikėjo skubėti ir spausti neaiškių nuorodų.

„Tačiau ta žinutė neatrodė suklastota. Daugybė žmonių patenka į panašias situacijas ir praranda pinigus. Tačiau niekas nesiruošia mums padėti. Juk bankas turėtų įtarti ir neleisti taip lengvai pervesti pinigus iš vienos sąskaitos į kitą“, – skundėsi moteris.

REKLAMA
REKLAMA

VMI sms žinučių ir el. laiškų gyventojams nesiunčia

VMI Vidaus saugumo skyriaus vedėja Inesa Gineitienė tikino, kad VMI nesiunčia gyventojams pranešimų el. paštu ar sms žinute su jų gyventojų asmenine informacija, asmens kodu, mokėtinomis sumomis, raginimu susigrąžinti permoką. Taip pat VMI sms žinutėse nebūna nuorodų.

„Pažymėtina, kad sukčiai dažnai naudojasi aktyviu mūsų klientams deklaravimo laikotarpiu, todėl kviečiame gyventojus būti itin budriais.

Rekomenduojame visais atvejais visą asmeninę informaciją susijusią su mokėtinais mokesčiais, permokomis, pateiktomis deklaracijomis, gautais pranešimai bei baudomis tikrinti tik savarankiškai prisijungus prie Mano VMI per oficialią VMI svetainę www.vmi.lt, jungiantis tiesiogiai į Elektroninę deklaravimo sistemą, o ne spaudžiant pranešime pateikiamas nuorodas ar QR kodus“, – įspėjo VMI atstovė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ji tikino kad VMI internetiniame puslapyje yra pateikta išsami informaciją, ką daryti sulaukus įtartino pranešimo iš VMI ir kaip atskirti galimus sukčiavimo atvejus.

„Ją gyventojai ras VMI svetainėje www.vmi.lt > dalyje „Gavau įtartiną pranešimą iš VMI“. Taip pat rekomenduojame naujienas VMI „Facebook“ paskyroje, kuriose pasidaliname klientų atsiųstais sukčiavimo pavyzdžiais.

Primename, kad itin svarbu kritiškai vertinti gautą informaciją – pvz., jei gaunate informaciją, kuri yra visiškai netikėta, kilus abejonėms nespausti ant gautų nuorodų, dokumentų, mygtukų, neskenuoti kodų, o kreiptis tiesiogiai į oficialią organizaciją, jungtis savarankiškai per oficialius puslapius“, – įspėjo I. Gineitienė.

REKLAMA

Į ką svarbu atkreipti dėmesį?

VMI pateikia svarbiausius dalykus, į ką turi atkreipti dėmesį gyventojas, gavęs įtartiną pranešimą iš VMI:

1. VMI nesiunčia SMS su papildomomis nuorodomis bei iš kitų šalių numerių. Sukčių atsiųstoje SMS žinutėje siuntėjo pavadinimas, kurį savo telefone mato SMS žinutės gavėjas, gali būti nurodytas VMI, tačiau tai dar nereiškia, jog žinutę atsiuntė VMI.

2. VMI oficiali svetainė, iš kurios galima tiesiogiai prisijungti prie VMI informacinių sistemų, yra www.vmi.lt. Jei nuoroda baigiasi .net, .com, .info, .org, .biz .eu – tai sukčiai. Taip pat jeigu po panašios į VMI nuorodos yra brukšnys „–“ (pvz.: vmi.lt-koks_nors_tekstas) – tai irgi sukčiai.

REKLAMA

3. Oficialūs VMI el. pašto adresai baigiasi galūne @vmi.lt. Jei gaunate laišką, kuris baigiasi ilgesne galūne ar labai panašia (@vni.org. arba [email protected]) – tai sukčiai.

4. VMI nesiunčia pranešimuose asmeninės informacijos apie gyventojus – permokų sumų, asmens kodų ar jų fragmentų.

5. Sukčiai yra sukūrę interneto svetainių, vizualiai panašių į VMI ir kitų institucijų, bankų interneto svetaines. Visais atvejais jungtis prie savitarnos sistemų reikėtų savarankiškai ne per gautas nuorodas, o per oficialius interneto puslapius.

Jei turite abejonių dėl gauto pranešimo, kuriame prisistatoma VMI, galite pateikti paklausimą per Mano VMI (skiltyje Paslaugos > Paklausimai) ar el. paštu [email protected] (kartu pridedant gauto pranešimo vaizdą).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Prašo kreiptis į banką

„Swedbank“ atstovė ryšiams su visuomene Daiva Taučkėlaitė tikino, kad įvykus bet kokiai neautorizuotai arba ginčytinai operacijai mokėjimo kortele, klientams primygtinai rekomenduojama blokuoti tokią kortelę.

„Tada  sukčiai ar nesąžiningi asmenys negalėtų pasinaudoti dar kartą. Taip bus užkirstas kelias galimai didesniems finansiniams nuostoliams.

Kiekvienas toks atvejis banke nagrinėjamas individualia tvarka ir apie sprendimą klientas informuojamas asmeniškai. Siūlome klientui kreiptis į mus tiesiogiai, o jo prašymą nuodugniai išnagrinėsime ir pateiksime jam raštu išsamų situacijos išaiškinimą“, – komentavo banko atstovė.

REKLAMA

Ji tikino, kad vadovaujantis įstatymais, bankas nedelsiant grąžina mokėtojams jų ginčijamų kaip neautorizuotų mokėjimo operacijų sumas, jei nenustatome, kad jos įvykdytos dėl paties mokėtojo didelio neatsargumo, tyčios ar nesąžiningumo.

„Dažnai tik visų aplinkybių visuma, atsižvelgiant į bankui žinomus įprastus sukčiavimo scenarijus, suteikia pakankamo pagrindo nuspręsti, ar operacijos buvot tinkamai autorizuotos ar ne.

Tokius atvejus vertiname itin rimtai ir atsakingai. Teisės aktų nustatyta tvarka vykdome klientų atliekamų operacijų stebėseną, siekdami nustatyti neteisėtas operacijas“, – sakė D. Taučkėlaitė.

Rašyk nerašęs, kad nemaigyt jokių nuorodų el. laiškuose, žinutėse, visvien atsiranda atlėpausių. Tas prakeiktas noras nors trupiniu praturtėt matyt blokuoja mąstymą
Pastebėjau- patys labiausiai neįgalūs tokioj situacijoje yra bankai. Negali nuimti lėšų rezervavimo? Tai ką jie tada veikia, už ką ima aptarnavimo mokestį?
Bankams nei šilta, nei šalta dėl indėlininkų bėdų. Juos šildo tik jų nulupamas pelnas. Gali pakeisti vieną lupiką kitu, bet vis vien liksi prie suskilusios geldos.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų