Psichologai, sociologai ir kitokie -logai sako, kad sunkmečiu žmonės mažiau linksminasi, daugiau būna namie, ir apskritai, daugiau dėmesio skiria sau. Dažniausiai kalbant apie tokį dėmesį sau galvoje turimas asmeninis tobulėjimas, naujų dalykų mokymasis. Specialistai, kurie būtent naujų dalykų moko arba jau turimas žinias gilina, sako nejaučiantys, kad žmonės atsigręžtų į save.
Šis paradoksas kelia klausimą, kas neteisus. O galbūt ir vieni ir kiti neklysta – žmonės mokosi namuose ir tobulinasi patys?
Pakalbinome keletą skirtingų pakraipų seminarų organizatorių. Jų pateikti šiandienos situacijos vertinimai skiriasi.
Verslininkams ir įvairių įmonių darbuotojams profesinius seminarus rengiančios bendrovės „Ambicio“ personalo specialistė Tatjana Šulgienė sako, kad seminarų versle, žinoma, situacija nebe tokia kaip prieš 2 ar 2,5 metų. „Beveik visos sutartys pasirašomos laimėjus konkursą, tai reiškia, kad konkurencija labai didelė. Vargu, ar kada rinka atsities iki tokio lygio, kokiame buvo prieš trejetą metų. Bet gal ir gerai“, – sako ji ir paaiškina, kad anksčiau verslininkai griebdavo ir išnaudodavo bet kokius rinkoje esančius kursus. Dabar jau renkamasi. O kai vyksta konkurencija, žinoma, visos įmonės turi pasitempti, kad išliktų. „Išliks tik geriausieji. Tai reiškia, kad ir teikiamos paslaugos kokybė taps geresnė“, – priduria T.Šulgienė.
Paklausta, ko sunkmečiu verslininkai nori išmokyti savo darbuotojus, pašnekovė teigia, kad visada populiarūs mokymai buhalteriams, darbo saugos kursai, darbo kodekso, viešųjų pirkimų įstatymų pasikeitimai ir pan. Ant bangos šiuo metu kursai vadovams bei pardavimo specialistams – kaip išvairuoti savo įmonės laivą į šviesesnį rytojų.
„Kursų kainos krito irgi smarkiai. Aišku, kai prieš du metus buvo masiškai atšaukiami visi kursų užsakymai, tai dabar jau tokio lygio nėra, bet sakyčiau, kad bent 30 proc. paslaugos kaina smuktelėjo tai tikrai“, – sako T.Šulgienė. Priklausomai nuo kursų trukmės ir sudėtingumo, jie gali žmogui kainuoti nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių litų.
Kiek mažesnių kainų pradėdama planuoti savo seminarų ciklą „Svajok ir veik“ prašė verslininkė Inga Krukauskienė. Šeši seminarai po tris valandas, mokantys pasitikėti savimi ir įgyvendinti savo svajones, turėjo kainuoti po 99 litus, o perkant visus iš karto – daroma 99 litų nuolaida. Vis dėlto rugsėjo 9 dieną turėjęs prasidėti seminarų ciklas taip ir nebeprasidėjo. Kaip paaiškino I.Krukauskienės vadybininkė Gintarė, nesusirinko pakankamas žmonių kiekis. Anot jos, buvo tikimasi, kad į seminarus užsirašys bent jau 20 žmonių, tačiau ir tiek surinkti nepavyko.
Vis dėlto verslininkė I.Krukauskienė neatmeta galimybės saviugdos mokyklos kursų surengti ateityje. Pasak jos vadybininkės, matyt šių seminarų bėda buvo ta, kad jie buvo pernelyg vėlai ir mažai pradėti reklamuoti.