• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Sėkmingam verslui – trys pagrindiniai žingsniai

Daiva Rakauskaitė, „Verslo angelų” partnerė, bendrovių vertinimo ir finansų specialistė pasakojo, kad nuo krizinio laikotarpio iki šiandien, žmonės ieško naujų galimybių gyventi kitaip ir pradėti savo verslą. „Nuo krizės pradžios, nuo 2010 m. žmonės pradėjo ieškoti naujų galimybių, o investuotojai, kurie pasiryžę investuoti į startinį kapitalą, sulaukė nemažai tokių įdomių idėjų”, - „Žinių radijo” laidoje „Ryto espresso” sakė D. Rakauskaitė. Pasiseka tik nedaugeliui Deja, D. Rakauskaitės teigimu, net 9 iš 10 bendrovių, pristatančioms savo idėjas, tenka išgirsti neigiamą atsakymą dėl paramos. Specialistė patikino, kad prieš pradedant verslą pirmiausia reikia turėti patirtį tam tikroje srityje: informacinių technologijų (IT), mobiliųjų aplikacijų ar gamybiniame versle: tekstilėje, statybų pramonėje. D. Rakauskaitės tikinimu, reikia žinoti, kaip tas verslas veikia, matyti rinkoje atsirandančias nišas ir suvokti, kokių paslaugų joms reikia. Pašnekovės tikinimu, verslo pradžioje žmonės yra labiau linkę rizikuoti savomis lėšomis, o ir patys investuotojai mieliau remia ne idėjas, o jau pradėtus įgyvendinti verslo projektus. „Tačiau pasaulyje, matau, kad ir Lietuvoje yra linkstama prie tokios tendencijos, kad tik 20 proc. įmonių ryžtasi ieškoti išorinių investuotojų”, - teigė specialistė. Trys etapai „Verslios Lietuvos” Verslumo departamento direktorius Dovydas Varkulevičius sakė, kad yra kelios stadijos, kada investuotojai investuoja į verslą. „Pirmas dalykas, reikėtų pasidžiaugti britiška – amerikietiška lietuvių sėkmės istorija, į kurią taip pat investavo Lietuvos rizikos fondas. (...) „Planas B” – tai yra mobilioji aplikacija, kuri leidžia Niujorke arba Londone rasti, kuo užsiimti pagal asmeninį interesą.” Ši idėja, pašnekovo tikinimu, „dar neturėdama kūno” iš investuotojų pritraukė 1 mln. svarų. „Antra stadija, kai mes jau turime prototipą, tą vadinamąjį produktą, angliškai jis vadinasi „Minimal viable product”, su kuriuo jau galima eiti į rinką. Aišku, daug didesnių investicijų gali susilaukti tada, kada jau esi išbandęs produktą.“ „Trečia stadija – ne tik tada, kai jau turime produktą, bet turime veikiantį komercinį produktą, o į rinką einama todėl, kad reikia pinigų plėtrai”, - teigė D. Varkulevičius.

Daiva Rakauskaitė, „Verslo angelų” partnerė, bendrovių vertinimo ir finansų specialistė pasakojo, kad nuo krizinio laikotarpio iki šiandien, žmonės ieško naujų galimybių gyventi kitaip ir pradėti savo verslą. „Nuo krizės pradžios, nuo 2010 m. žmonės pradėjo ieškoti naujų galimybių, o investuotojai, kurie pasiryžę investuoti į startinį kapitalą, sulaukė nemažai tokių įdomių idėjų”, - „Žinių radijo” laidoje „Ryto espresso” sakė D. Rakauskaitė. Pasiseka tik nedaugeliui Deja, D. Rakauskaitės teigimu, net 9 iš 10 bendrovių, pristatančioms savo idėjas, tenka išgirsti neigiamą atsakymą dėl paramos. Specialistė patikino, kad prieš pradedant verslą pirmiausia reikia turėti patirtį tam tikroje srityje: informacinių technologijų (IT), mobiliųjų aplikacijų ar gamybiniame versle: tekstilėje, statybų pramonėje. D. Rakauskaitės tikinimu, reikia žinoti, kaip tas verslas veikia, matyti rinkoje atsirandančias nišas ir suvokti, kokių paslaugų joms reikia. Pašnekovės tikinimu, verslo pradžioje žmonės yra labiau linkę rizikuoti savomis lėšomis, o ir patys investuotojai mieliau remia ne idėjas, o jau pradėtus įgyvendinti verslo projektus. „Tačiau pasaulyje, matau, kad ir Lietuvoje yra linkstama prie tokios tendencijos, kad tik 20 proc. įmonių ryžtasi ieškoti išorinių investuotojų”, - teigė specialistė. Trys etapai „Verslios Lietuvos” Verslumo departamento direktorius Dovydas Varkulevičius sakė, kad yra kelios stadijos, kada investuotojai investuoja į verslą. „Pirmas dalykas, reikėtų pasidžiaugti britiška – amerikietiška lietuvių sėkmės istorija, į kurią taip pat investavo Lietuvos rizikos fondas. (...) „Planas B” – tai yra mobilioji aplikacija, kuri leidžia Niujorke arba Londone rasti, kuo užsiimti pagal asmeninį interesą.” Ši idėja, pašnekovo tikinimu, „dar neturėdama kūno” iš investuotojų pritraukė 1 mln. svarų. „Antra stadija, kai mes jau turime prototipą, tą vadinamąjį produktą, angliškai jis vadinasi „Minimal viable product”, su kuriuo jau galima eiti į rinką. Aišku, daug didesnių investicijų gali susilaukti tada, kada jau esi išbandęs produktą.“ „Trečia stadija – ne tik tada, kai jau turime produktą, bet turime veikiantį komercinį produktą, o į rinką einama todėl, kad reikia pinigų plėtrai”, - teigė D. Varkulevičius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų