Anot jos, nors pardavimai augo, tam esminės įtakos darė į savikainą įtrauktos pabrangusios žaliavos ir pašokusi elektros kaina.
„Energijos kainų šokas, dešimtmečius neregėta infliacija, kylančios palūkanos ir tebesitęsiantis karas Ukrainoje veikia vartotojų nuotaikas globaliu mastu. Tai smarkiai lėtina visuminę paklausą. Panašu, kad slogios nuotaikos artėjant žiemai sunkiai sklaidysis, todėl ir baldų sektoriuje bent jau trumpuoju laikotarpiu sunku tikėtis vartotojų optimizmo ir su tuo susijusio gamybos apimčių didėjimo“, – pranešime sakė SBA baldų gamybos įmones vienijančios bendrovės „SBA Home“ vadovė Raimonda Kižienė.
Per devynis šių metų mėnesius „SBA Home“ įmonių grupei priklausančios baldų gamyklos Lietuvoje produkcijos pardavė už šeštadaliu didesnę sumą.
„Klaipėdos baldai“ trečiąjį ketvirtį pajamas augino 29 proc. iki 30 mln. eurų, Klaipėdos rajone baldų ruošinių gamyklą „Laminn“ prijungus prie „Inno Line“, pastarosios pajamos augo 64 proc. iki 35 mln. eurų, „Visagino linijos“ – 5 proc. iki 24,4 mln. eurų, „Šilutės baldų“ – dešimtadaliu iki 12,8 mln. eurų, dėl gaisro sustojus gamybai „Kauno baldų“ pardavimai tesiekė 1,8 mln. eurų.
Pasak R. Kižienės, paskutinio šių metų ketvirčio SBA baldų įmonių pardavimus toliau veiks geopolitiniai ir ekonominiai veiksniai visame pasaulyje, kadangi 95 proc. baldų yra eksportuojama.
„Šalta žiema gali dar labiau sustingdyti ekonomiką. Šildymo sąskaitos ne tik lems vartotojų nuotaikas ir kalėdinės prekybos mastą. Nuo to, ar bus šalta žiema, priklausys ir žaliavų kainos, nes padidėjus biokuro paklausai, į viršų vėl šoks ir medienos, reikalingos baldų įmonėms, kainos“, – teigė R. Kižienė.
SBA grupė veikia baldų gamybos, tekstilės ir nekilnojamojo turto sektoriuose, jos įmonėse Lietuvoje dirba apie 4,5 tūkst. žmonių. Savo produkciją ji eksportuoja į 50 pasaulio šalių.