Veikiausiai tai palies ir Lietuvos keliautojus, mat iš Vilniaus, Kauno ir Palangos bendrovė vykdo nemažai skrydžių į daugelį Europos šalių.
Oro linijų bendrovės vadovas Michaelas O'Leary sakė, kad mano, jog skrydžių kainos padidės „dideliu vienaženkliu procentu“.
Jis teigė, kad šiuo metu dėl mažesnių oro linijų bilietų kainų didėja keleivių skaičius, o tai padeda bendrovei atsigauti po pandemijos.
Tikimasi, kad šiais finansiniais metais oro transporto bendrovė grįš prie „pakankamo pelningumo“.
Tačiau kol kas ji praneša apie 355 mln. eurų metinius nuostolius, teigdama, kad jos atsigavimui po koronaviruso apribojimų panaikinimo įtakos turėjo ligos Omicron variantas ir karas Ukrainoje.
Konfliktas Ukrainoje pakėlė pasaulines naftos kainas, nes susirūpinta, kad gali sutrikti tiekimas iš Rusijos, pagrindinės iškastinio kuro ir aviacinių degalų eksportuotojos.
Grupės nuostoliai per metus iki kovo 31 d. buvo mažesni, nei tikėtasi. Taip pat jie mažesni nei praėjusiais metais, kai buvo patirta 1,02 mlrd. eurų nuostolių.
Didelė paklausa
M. O'Leary sakė, kad tikisi, jog kainos iki birželio mėn. bus mažesnės, palyginti su prieš pandemiją buvusiu lygiu, tačiau pridūrė, kad „remdamiesi maždaug 50 proc. visų užsakymų, tikimės, kad vasarą kainos pakils dideliu vienaženkliu procentu”.
„Mums atrodo, kad vasaros piko laikotarpiu kainos bus didesnės, nes Europos paplūdimiai labai paklausūs, tad kainų kilimas išliks“, – sakė jis BBC laidai „Today“.
„Manau, kad kitą žiemą kainos bus mažos. Bet dar per anksti apie tai kalbėti, akivaizdu, kad stebėsime ekonomikos nuosmukį, yra tam tikra recesijos baimė. Recesijos atveju pigiausių skrydžių teikėjui, kuris Jungtinėje Karalystėje ir Europoje yra „Ryanair“, seksis geriau, bet tik todėl, kad mes galime išlaikyti mažesnes kainas.“
Skelbdama veiklos rezultatus oro transporto bendrovė nurodė, kad klientai vis dar užsako keliones vėliau nei įprastai, ir paminėjo, kad „užsakymų kreivė“ vis labiau primena ikipandeminius laikus.
„Ryanair“ teigė, kad dėl panaikintų pandemijos apribojimų skrydžių srautas smarkiai atsigavo. Bendrovė pervežė 97,1 mln. keleivių, prieš metus jų buvo tik 27,5 mln.
Ji šiais metais tikisi šį skaičių padidinti iki 165 mln. keleivių, t. y. viršyti 149 mln. keleivių rekordą, pasiektą dar iki pandemijos.
Paskutinės minutės pasiūlymų nebus
Kita atostogų kelionių milžinė „Tui“ teigė, kad tikisi, jog šiemet vasaros užsakymų skaičius „beveik pasieks“ 2019 m. lygį, tačiau įspėjo, kad „paskutinės minutės“ pasiūlymų nebus.
„Šią vasarą praktiškai nebus paskutinės minutės pasiūlymų mažomis kainomis“, – sakė „Tui“ generalinis direktorius Fritzas Joussenas.
M. O'Leary taip pat viliasi, jog iki birželio pabaigos bus panaikinti „spūsčių taškai“ JK oro uostuose.
„Be jokios abejonės, manau, kad šią vasarą oro uostuose bus sudėtinga, todėl raginame visus savo klientus atvykti anksčiau ir skirti daugiau laiko oro uostų saugumo patikrai“.
Tačiau teigė, kad kituose „Ryanair“ naudojamuose oro uostuose, pavyzdžiui, Glazgo, Stanstedo ir Bristolio, ši problema yra mažesnė.
M. O'Leary pridūrė, kad „Ryanair“ nesusidūrė su tokiais įdarbinimo iššūkiais, kaip kai kurie konkurentai, nes išlaikė savo darbuotojus. Čia pandemijos metu darbo užmokestis buvo sumažintas, tačiau tokiu būdu išvengta darbo vietų praradimo.