Tačiau kaip reklamos specialistai „įlenda į vartotojo galvą“, kokius metodus naudoja norėdami savo prekę parduoti? Tad nenuostabu, kad skaitmeniniame amžiuje pardavėjai aktyviai išnaudoja tą terpę, kurioje galima pasiekti daugiausiai vartotojų – internetą.
Metodai vartotojams patraukti
Interaktyvios reklamos agentūros „Ad Fingers“ pardavimų vadovas Elvinas Jakimovas pasakoja, kad didelių naujienų šiuo metu reklamos rinkoje nėra, tačiau ir turimos priemonės yra labai efektyvios, jei jas teisingai panaudoji.
Pavyzdžiui, feisbukas nėra labai inovatyvu, tačiau teisingai šį socialinį tinklą „įdarbina“ vos viena kita įmonė Lietuvoje. Reklamos profesionalas pasakoja, kad minėtas socialinis tinklas yra labai gudrus – lyg dirbtum su dirbtiniu intelektu.
„Jis turi savo algoritmą, kuris vertina 50 paskutinių vartotojo veiksmų. Mūsų darbas yra tam algoritmui atiduoti surinktą informaciją, apibūdinančią galimo pirkėjo elgesį internetiniame puslapyje, kuo jis domėjosi, ką pirko. Mes suskirstome vartotojus į 10 tikslinių auditorijų pagal amžių ir lytį, o feisbukas pats nusprendžia, kuriam ta informacija būtų naudinga. Tokiu būdu pateikiami pasiūlymai, o po trijų dienų turime visą susidomėjimo reitingą“, - socialinio tinklo gudrybes atskleidžia Elvinas.
Specialistas sako, kad vartotojui užėjus į tam tikrą internetinį puslapį, pavyzdžiui, automobilių, reklamos agentūros pagal turimus duomenis bando surasti tą žmogų ir sudominti siūloma preke.
„Po kelių dienų mes tą žmogų suradę feisbuke, jam pateikiame specialų pasiūlymą, pavyzdžiui, užsiregistruok dabar ir automobilį atvešime tau į namus arba kada bus patogu“, - aiškina E. Jakimovas.
Taip reklamos potencialiam pirkėjui gali būti siunčiamos iki vienerių metų. Tačiau tai ne vienintelis būdas sekti vartotojų poreikius, pomėgius ar apskritai analizuoti situaciją reklamos rinkoje.
„Yra įrankiai, leidžiantys analizuoti pasirinktą internetinę svetainę, jos lankomumą, atverčiamų puslapių kiekį, populiarumą, vartojamus raktažodžius, konkurencinę aplinką“, - pasakoja reklamos pardavėjas.
Jis teigia, kad pasirinkus tam tikrą įrankį ir stebint, pavyzdžiui, buitinės technikos parduotuvės pirkėjų dažniausiai renkamus raktažodžius, galima padidinti prekių pardavimus.
„Pavyzdžiui, gavus raktažodžių sąrašą matosi, kad daugiausiai žmonės ieško kompiuterių, telefonų, šaldytuvų, kamerų, tada galima daryti prielaidą, kad šios prekės sudaro „pajamų kritinę masę“, ir atitinkamai projektuoti savo veiksmus“, - paaiškino žinovas.
Be feisbuko vartojami „Google“ produktai, tokie kaip „Youtube“, „Adwords“, „Gmail Sponsored Promotions“ – čia stebima, kokia prekė ar paslauga vartotoją domino, o atsirinkus duomenis pasiūlymai teikiami toliau.
Taip pat, pasak pašnekovo, yra labai brangios, šimtus tūkstančių eurų kainuojančios platformos, kurios sujungia visą klientų tinklą, įskaitant ir klientų valdymo programą – CRM. Vartotojo dėmesiui patraukti taip pat labai svarbi turinio kokybė, parinktos spalvos – šiuos dalykus tam tikros sistemos padaro pačios.
„Buvo atvejis, kai socialiniame tinkle tas pačias prekes reklamavome baltame ir geltoname fone, tai pirmajame paspaudimų skaičius buvo dvigubai didesnis“, - pastebi jis.
Tačiau reklamos profesionalas medijų planavimo verslui prognozuoja liūdną ateitį, nes jau dabar yra įmonių, kurios pačios programuoja automatizuotas dirbtinio intelekto sistemas, galinčias surinkti informaciją, įvertinti duomenis ir pagaminti planą.
Reklama keliasi į internetą
Vienos garsiausių tarptautinių kūrybos agentūrų „Adell Taivas Ogilvy“ skaitmeninio skyriaus vadovė Dovilė Furmanavičiūtė pasakoja, kad dabar prekės nebrukamos pirkėjui taip tiesmukiškai kaip anksčiau, o bandoma sukurti įdomų, naudingą ar pramoginį turinį ir tokiu būdu pristatyti produktą arba paslaugas.
Ji pritaria, kad šiuo metu šalyje nėra inovacijų reklamos srityje, nes šalis maža ir jos neatsiperka. Pašnekovė sako, kad dabar beveik visa reklama persikėlė į internetą – socialinius tinklus, „Youtube“ svetainę.
Dar tapo madinga atlikti socialinius eksperimentus: potencialiems pirkėjams užduodamas klausimas, o po to iš turimos informacijos daroma reklama arba net patiems žmonėms leidžiama dalyvauti reklamoje, tačiau filmuotis kviečiami tik galimi vartotojai.
Anot Dovilės, Lietuvoje televizijos galia vis dar didelė ir norint pasiekti platesnę auditoriją per trumpą laiką užsakomos jos paslaugos. Tačiau kalbant apie vartotojų pritraukimą, čia vienareikšmiškai karaliauja internetas. Tai supranta vis daugiau „prekių ženklų“, kurie į šią industriją investuoja vis daugiau pinigų.
Naujausių „TNS LT“ tyrimų duomenimis, apie trečdalį lietuvių savo lojalumą prekės ženklams parodo socialiniuose tinkluose. Bent vieną prekės ženklą nurodė pamėgę daugiau nei 33 proc. socialinius tinklus naudojančių lietuvių arba daugiau nei 16 proc. visų šalies gyventojų.
Daugiausia (60 proc.) socialinių tinklų vartotojų nurodė, kad jiems yra svarbus turinys, susijęs su prekės ženklų informacija, akcijomis bei nuolaidomis. Daugiau nei pusė apklaustųjų (52 proc.) teigė, kad viena iš priežasčių sekti prekės ženklų paskyras, yra gaunama detalesnė informacija apie gaminius ir prekes.