Solomono R. Guggenheimo muziejuje Niujorke vakar buvo pristatytas skaitmeninis dienraštis „The Daily“ – pirmasis planšetiniams kompiuteriams skirtas mokamas elektroninis periodinis leidinys. Pirmuosius du mėnesius skaityti „The Daily“ galės tik bendrovės „Apple“ planšetinių kompiuterių „iPad“ savininkai.
Pirmąjį „The Daily“ numerį S. R. Guggenheimo muziejuje susirinkusiems svečiams pristatė jo leidėjas – „News Corporation“ vadovas, žiniasklaidos magnatas Rupertas Murdochas, pranešė „CNet News".
„News Corporation“ į planšetiniams kompiuteriams skirto skaitmeninio dienraščio leidybą jau investavo 50 mln. JAV dolerių. „The Daily“ veikia kaip atskira „iPad" skirta programa. Pranešama, kad po 2 mėnesių šį dienraštį galės prenumeruoti ir kitų bendrovių gaminamų planšetinių kompiuterių savininkai. „iPad“ vartotojai galės 2 mėnesius šį dienraštį skaityti nemokamai.
R. Murdochas į pristatymą atėjo su „iPad„ kompiuteryje atverstu dienraščiu „The Daily“. „Scanpix" nuotr.
„The Daily" turinys skirtas įvairių interesų auditorijai, jame rašoma ir politikos bei ekonomikos, ir pramogų bei laisvalaikio temomis. Pristatymo metu buvo atkreiptas dėmesys į aukštą techninę teksto ir iliustracijų kokybę. Dienraštyje galima žiūrėti ir didelės raiškos vaizdo klipus.
Vienas „The Daily“ numeris kainuoja 14 JAV centų. Dienraščio prenumeruotojai gali pasirinkti jiems tinkamiausią prenumeratos būdą – savaitinį arba metinį. Savaitinė „The Daily“ prenumerata kainuoja 99 amerikietiškus centus, metinė – 39,99 JAV dol.
„The Daily„ leidžiančios bendrovės „News Corporation“ skaitmeninės leidybos padalinio vadovas Jonas Milleris (kairėje) ir „The Daily“ vyr.redaktorius Jessy Angelo. „Scanpix“ nuotr.
Apžvalgininkai tokią atsargią kainodarą aiškina tuo, jog kol kas mokamų skaitmeninių laikraščių ir žurnalų platinimo planšetiniuose kompiuteriuose perspektyvos labai neaiškios. Nors iki šio laiko visame pasaulyje jau parduota apie 15 mln. „iPad" kompiuterių, o tokio tipo įrenginių, kuriuos gaminti pradėjo daugelis žinomų kompiuterių gamintojų, rinka sparčiai didėja, galima tik spėlioti, kiek jų savininkų norės mokėti už naujienas ir straipsnius juos dominančiomis temomis, kurios gvildenamos ir nemokamuose interneto portaluose.
Pasak „The Daily" leidėjų, savaitiniai dienraščio leidimo kaštai siekia 500 000 JAV dolerių, tai yra, jie labai nedideli lyginant su popierinio dienraščio leidyba. Kaštus smarkiai sumažina tai, jog nereikia pirkti popieriaus, mokėti už spausdinimą ir platinimą.
Šiame vaizdo siužete – žvilgsnis į pirmąjį „The Daily" numerį.