Tarptautinės bei kaimyninių šalių vežėjų organizacijos ragina Lietuvos Vyriausybę atsisakyti planų riboti įvežamų degalų kiekį iš Rusijos ir Baltarusijos. Šiandien Tarptautinės kelių transporto sąjungos, Lenkijos ir trijų Baltijos šalių vežėjų asociacijų vadovai Vilniuje priėmė rezoliuciją, kurioje teigiama, kad dėl ribojimų gali kilti grėsmė sklandžiam tranzitui į Rytus. Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius pabrėžia, kad dėl ribojimų nukentėtų Lietuvos, kaip tranzito šalies, patrauklumas.
„Lietuva nėra uždara valstybė, pas mus iš vienos pusės yra Lenkija, vidinėje Europos Sąjungos sienoje, iš kitos pusės – Latvija. Tas patrauklumas mūsų tranzito sistemos taps abejotinas, nes jeigu
Jiems pigiau bus važiuoti pasiimti krovinio į Rygą, Latviją, ar Lenkiją, sakyčiau, mūsų transporto sistemos infrastruktūra taps mažiau patraukli“, - tikino A. Kondrusevičius.
„Mes prašome nedaryti staigių judesių, neprotingų. Prisidengus kova su šešėliu, praktiškai yra sudaromos kliūtys verslui. Siūlome kovoti su nelegalia prekyba, bet ne riboti legalų verslą“, - pridūrė pašnekovas.
Sausio pabaigoje premjeras Algirdas Butkevičius pareiškė, kad Lietuva ketina riboti iš Baltarusijos arba Kaliningrado srities atvykstančių automobilių bakuose esančio kuro kiekį. Taip esą būtų kovojama su nelegaliu degalų pardavimu Lietuvoje. Politinių sprendimų kol kas nepriimta.