REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vilniaus oro uoste nuo tūpimo tako nuslydus orlaiviui, tyrimą pradėjo Teisingumo ministerijos tyrėjų komanda.

Vilniaus oro uoste nuo tūpimo tako nuslydus orlaiviui, tyrimą pradėjo Teisingumo ministerijos tyrėjų komanda.

REKLAMA

Kol kas tyrėjai dar tikslina aplinkybes, tačiau neatmeta, kad incidentas galėjo kilti dėl prastų oro sąlygų.

Vis dėlto TV3 žinių kalbinti aviacijos saugos specialistai svarsto, kad tokiais atvejais, kai lėktuvai nuslysta nuo tako, neretai atsakingi būna patys pilotai, kuriems trūksta įgūdžių valdyti lėktuvą sudėtingomis oro sąlygomis.

Socialiniuose tinkluose plinta vaizdo įrašai, kuriuose matyti po lėktuvu atsivėrusi skylė, tačiau incidento tyrimo vadovas ramina, kad ne dėl to orlaivis paslydo.

Neeilinius vaizdus nuo oro uosto apžvalgos aikštelės vakar užfiksavo skrydžių entuziastai – tai iš Milano į Vilnių skridęs lėktuvas, vos palietęs žemę, slysta nuo nusileidimo tako, vejos link.

REKLAMA
REKLAMA

Aplink lėktuvą trykšta vandens purslai, pilotas akivaizdžiai bando stabdyti. Laimei, tragiškos nelaimės išvengta – pilotas orlaivį sustabdė.Tačiau įšgąsčio ir aštrių pojūčių lėktuvo keleiviams tikrai nepritrūko.

REKLAMA

Lėktuvu su įgula bendrai skrido apie 200 žmonių, jie nesužeisti. Tai keleivių užfiksuoti vaizdai, jie rodo, kaip lėktuvo langai apsinešę purvu, pro juos nieko nematyti.

O čia jau pavakarę užfiksuoti vaizdai – orlaivis savo eiga nuriedėjo iki stovėjimo aikštelės. Jį apžiūri oro uosto tarnybos. Tyrimą pradėjo ir Teisingumo ministerija, ji aiškinasi incidento aplinkybes.

Nuo vakar pradėta rinkti informacija

Štai pokalbyje su bokštu pilotai nepasako, dėl ko nuo tako nuslydo orlaivis. Pilotas tik patvirtinta, kad orlaivis nuslydo nuo tako: „Tikrai taip“.

REKLAMA
REKLAMA

Bokštui pasiteiravus, ar nereikia jokios pagalbos, pilotas atsakė, kad „kol kas nereikia“.

„Mes tik pradėjom rinkti informaciją. Tokią kaip meteorologinė, kilimo-tūpimo tako duomenys, techninė priežiūra, įgula, radijo ryšio pokalbiai. Tai sulaukę visos informacijos, pradėsime ją analizuoti“, – sakė Orlaivių avarijų ir incidentų tyrimų vadovas Laurynas Naujokaitis.

Jau vakar skrydžių entuziastai ir kai kurie aviacijos saugos ekspertai kėlė klausimą, kad incidentas galėjo kilti dėl staigaus vėjo gūsio. Esą lėktuvas netinkamai nutūpė, todėl galėjo nuslysti nuo tako. TV3 žinių kalbintas ekspertas sako, kad vėjas incidento metu buvo šoninis, nedidelis, matomumas buvo gana geras, tačiau įtakos galėjo turėti šlapia ar net ledu pasidengusi tako danga. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Tūpimo tako paviršiaus kokybė nebuvo pati geriausia. Taip, lijo lietus, šlapdriba, buvo ledo kažkiek tai. Tai tikrai tas nepadėjo“, – kalbėjo Antano Gustaičio instituto lektorius Vincas Šnirpūnas.

Tad ir tokiu atveju, pasak lektoriaus, pilotai įvertina, kad tako danga gali būti slidi, ir leistis gali švelniau. Tyrimo vadovas kol kas spekuliuoti dėl incidento priežasčių nenori. Sako, dar per mažai duomenų surinkta.

„Šiuo metu mes neatmetame nė vienos priežasties“, – pridūrė L. Naujokaitis.

O priežasčių gali būti daugybė. Ir lėktuvo techninė būklė, ir tako danga, taip pat ir oro sąlygos. Aviacijos saugos specialistas neatmeta ir paties piloto kaltės, kodėl lėktuvas galėjo nuslysti nuo tako.

REKLAMA

„Mums reikia tada didesnio budrumo, didesnio susikaupimo, švelnesnio tūpimo. Ir geresnių lėktuvo valdymo įgūdžių, kad mes galėtume tūpti būtent tokiomis sąlygomis.

Svarbu, kad pilotai turėtų reikiamą kvalifikaciją, mokėtų valdyti orlaivį tokiomis kritinėmis, nestandartinėmis sąlygomis“, – tikino V. Šnirpūnas.

Tyrimas gali trukti ir metus

Vis dėlto, pasak lektoriaus, nuo tako nuslydęs lėktuvas tragiška nelaime išvirsti negalėjo.

„Jeigu taip žiūrint tuos vaizdus, kurie internete yra, tai, manau, tai toli iki rimtesnių pasekmių. Lėktuvas buvo ant žemės, riedėjo žeme. Pagrindinis smūgis buvo sugertas ir mums reikėjo tik sustabdyti greitį“, – paaiškino jis.

REKLAMA

Keleivių užfiksuota orlaivyje atsivėrusi skylė, pasak tyrėjų, tyrimui nėra reikšminga. Ne dėl jos esą kilo incidentas.

„Orlaiviui riedant ir išriedėjus iš kilimo-tūpimo tako orlaivis užkabino tako ženklus. Tai nuo tų ženklų atsirado nedidelė žala“, – tikino L. Naujokaitis.

Teisingumo ministerijos teigimu, tyrimas gali trukti ir metus. O pirminė informacija turėtų paaiškėti per porą mėnesių. Ministerijos darbuotojai teisinasi, kad tyrimas užtrunka dėl jų turimų nedidelių pajėgumų. 

tv3.lt

Tirs metus laiko! Kosmodromas! Tik neviršykit Wilno stadiono statybos terminų.
Man rodos, kad vilno nevalos tako tinkamai neparuošė nusileidimui.
O kas čia neaisku ledas ant ledo vanduo slidziau negali būt nieko daugiau tokia mase kaip šaiba skriejo belekur ieško jie kaltu aišku dangos kaltė
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų