• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šiemet į Ryšių reguliavimo tarnybą (RRT) kreipėsi kelios dešimtys vartotojų dėl „Bitė Lietuva“ sprendimo vienašališkai pakeisti sutarties sąlygas. Pasak RRT ekspertų, deja, tokie atvejai nėra išskirtiniai, nes vartotojų paklausimų ir prašymų nagrinėti su ryšio operatoriais kilusius ginčus dėl vienašališkai pakeistų iš anksto sutartų paslaugų teikimo sąlygų sulaukiama dažnai, rašoma pranešime žiniasklaidai. 

Šiemet į Ryšių reguliavimo tarnybą (RRT) kreipėsi kelios dešimtys vartotojų dėl „Bitė Lietuva“ sprendimo vienašališkai pakeisti sutarties sąlygas. Pasak RRT ekspertų, deja, tokie atvejai nėra išskirtiniai, nes vartotojų paklausimų ir prašymų nagrinėti su ryšio operatoriais kilusius ginčus dėl vienašališkai pakeistų iš anksto sutartų paslaugų teikimo sąlygų sulaukiama dažnai, rašoma pranešime žiniasklaidai. 

REKLAMA

Pasikeitus sutarties sąlygoms, paslaugų gavėjai turi teisę nesutikti su naujomis sąlygomis ir nutraukti sutartį. Tokią teisę numato teisės aktai, dėl to jau išspręstuose ginčuose su „Bitė Lietuva“ RRT priėmė paslaugų gavėjams palankius sprendimus ir pripažino, kad operatorius neturėjo teisės reikalauti grąžinti nuolaidų iš anksčiau laiko nutraukiančių sutartis.

„Priimdami sprendimus atsižvelgėme į tai, kad operatoriaus atlikti sutarčių sąlygų pakeitimai nebuvo galutinių paslaugų gavėjų naudai, taip pat nenustatėme, kad pakeitimai būtų tik administracinio pobūdžio ir nedarytų neigiamo poveikio galutiniams paslaugų gavėjams arba būtų taikomi vykdant teisės aktuose nustatytus reikalavimus“, – aiškina Aridana Jurčiukonienė, RRT teisės ir vartotojų teisių apsaugos grupės vyriausioji patarėja.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak jos, svarbu žinoti, kad teisės aktai leidžia paslaugų teikėjams vienašališkai keisti sutarties sąlygas, jei tai numatyta pačioje sutartyje.

REKLAMA

„Tačiau tokiu atveju paslaugų teikėjai privalo užtikrinti vartotojams teisės aktuose numatytas tam tikras garantijas. Viena iš svarbiausių įstatyminių garantijų – teisė nutraukti terminuotą sutartį ar sutartį, kurioje numatytas minimalus naudojimosi paslaugomis laikotarpis, anksčiau laiko be jokių papildomų išlaidų“, – teigia RRT ekspertė.

A. Jurčiukonienė pažymi, kad atitinkama sutarties nutraukimo teisė vartotojams turi būti užtikrinama visais atvejais, kuomet keičiamos sutarties sąlygos.

REKLAMA
REKLAMA

„Bendras principas, į kurį turi būti atsižvelgiama, vertinant vartotojo galimybę pasinaudoti teisę nutraukti sutartį be jokių papildomų išlaidų – ar ryšio operatoriaus atliekami pakeitimai patys savaime nėra naudingi vartotojams“, – pabrėžia ji.

Į ką svarbu atkreipti dėmesį vartotojams – tik tokiais atvejais, kuomet sutarties sąlygų pakeitimai yra išimtinai administracinio pobūdžio, pavyzdžiui, paslaugų teikėjo adreso pakeitimas, ir nedaro neigiamo poveikio vartotojui, arba yra griežtai susiję su įstatymų arba kitų teisės aktų pakeitimais, vartotojas neturi teisės nutraukti sutartį anksčiau laiko be papildomų išlaidų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Bitės“ korporatyvinės komunikacijos vadovas Jaunius Špakauskas pateikė savo poziciją:

„Ryšių rinką reguliuojančios taisyklės keičiasi, kinta ir praktinis jų taikymas. Štai dėl ko prieš priimdami pokyčius, kiekvieną sykį konsultuojamės su teisininkais, mus reguliuojančiomis institucijomis, mums svarbu, kad visiems rinkos dalyviams „žaidimo“ taisyklės būtų vienodos.Įprasta, kad paslaugų teikėjui keičiant sąlygas, klientas yra laisvas atsisakyti paslaugų be netesybų.

REKLAMA

Tačiau jei aš, pavyzdžiui, visada apmoku sąskaitas laiku, mokesčio pasikeitimas už ryšio prijungimą po skolos apmokėjimo, man neaktualus. Vadinasi šis pokytis neigiamos įtakos klientui neturi, tad nėra pagrindo nutraukti sutartį be netesybų.Svarbu atkreipti dėmesį, kad šiuo atveju mūsų atžvilgiu pateikti verslo klientų skundai, jų gausa, tų skundų turinys, deja, kelia tam tikrų klausimų.

Esame pripratę prie to, kad skundai objektyviai veikiančioms valstybės institucijoms, taip pat teismams, dažnai pasitelkiami konkurencinėje kovoje. Nors tai ir nėra korektiška, tokios „konkurencijos“ pavyzdžių sulaukiame nemažai ir ginamės visais teisėtais būdais. Tą darysime ir ateityje. Svarbiausia, tinkamai informuoti klientus, teikti jiems kokybiškas paslaugas ir padėti rasti geriausiai jiems tinkamus sprendimus.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų