REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Paprašius pakomentuoti esamą padėtį, tarp „Lietuvos geležinkelių” ir „Orlen Lietuva”, AB „Lietuvos geležinkeliai” generalinio direktoriaus pavaduotojas Albertas Šimėnas, radijui „Laisvoji Banga” teigė, kad šių įmonių santykius reglamentuoja tarp jų pasirašyta sutartis, galiojanti iki 2024 m. Pasak A. Šimėno, „Orlen Lietuva” problema pačios įmonės viduje.

Paprašius pakomentuoti esamą padėtį, tarp „Lietuvos geležinkelių” ir „Orlen Lietuva”, AB „Lietuvos geležinkeliai” generalinio direktoriaus pavaduotojas Albertas Šimėnas, radijui „Laisvoji Banga” teigė, kad šių įmonių santykius reglamentuoja tarp jų pasirašyta sutartis, galiojanti iki 2024 m. Pasak A. Šimėno, „Orlen Lietuva” problema pačios įmonės viduje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Šios problemos sprendimas yra ne AB „Lietuvos geležinkeliai” ir jokiu būdu ne Vyriausybė, ką bandoma netiesiogiai įrodyti, ne visi kiti Lietuvos subjektai. Raktas esminių, strateginių sprendimų dėl „Orlen Lietuva” ateities, pirmiausia yra „PKN Orlen” rankose. Ir jeigu jie sprendimo neranda, tuomet sprendimas yra žaliavų tiekėjų rankose” ,- teigia A. Šimėnas.

REKLAMA

Pašnekovo manymu, jei „Orlen Lietuva” nori išlikti rinkoje, jai reikia didelių investicijų ir problemos ieškoti ten, kur ji yra. „ „Orlean Lietuva” situacija yra nelengva, nes jie neturi modernios įrangos, kuri leistų išgauti daug šviesių produktų, efektyviau išnaudoti žaliavą. Orlean orientuota ir konkurentabili dirbant tik su Rusijos nafta, kurią tiekia Rusijos tiekėjai. Ir galima tik spėlioti, kad būtent žaliavos kaina, šiandieną lemiamos įtakos turi pačio Orlean Lietuva būklei” ,- sako AB „Lietuvos geležinkeliai” generalinio direktoriaus pavaduotojas.

REKLAMA
REKLAMA

Į klausimą apie didelius logistikos kaštus tenkančius „Orlen Lietuva”, dėl AB „Lietuvos geležinkeliai” nustatytų tarifų A. Šimėnas atsakė:

„Jūsų klausimas liudija, kad yra suformuota nuomonė, jog problema yra būtent „Lietuvos geležinkelių” nustatytuose tarifuose. Bet esmė yra visiškai kita. „Orlen Lietuva” patiria sunkumų, nes įvyko esminiai pasikeitimai pasaulio degalų rinkoje. To neneigia ir Orlen atstovai. Jeigu iki tol, Europos įmonės, savo perdirbtą produkciją eksportuodavo į Aziją, Indiją, Jungtines Amerikos Valstijas, tai dabar ten atsirado nauji pajėgumai, kadangi jiems taip naudingiau, o Europoje atsirado pertekliniai pajėgumai. Konkurenija yra aštri. Ir jau visa eilė įmonių užsidarė, todėl, kad neturi rinkos “.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Paprašius pokomentuoti situacija, dėl Rengės ruožo, kuris „Orlen Lietuva” yra strategiškai patogesnis ir reikalaujantis mažiau kaštų, A. Šimėnas tikino, kad šis ruožas turėjo mažą pravažumą, taip pat buvo avarinės būklės, todėl nuspręsta jį atnaujinti. Jo teigimu, šis sprendimas buvo priimtas pasirašant atnaujintą sutartį tarp „Orlen Lietuva” ir AB „Lietuvos geležinkeliai”, kurioje buvo nurodyta, kad rekonstrukciniu laikotarpiu „Orlen Lietuva” gaus reikšmingas nuolaidas naudojantis ruožu einančiu per Joniškį. Tačiau, pašnekovo manymu, Rengės ruožas „Orlen Lietuva” yra svarbus dėl logistikos alternatyvų, jei svarstytume galimą įmonės pardavimą.

REKLAMA

„Natūralu, kad jei kalbėtume apie įmonės pardavimo galimybę, tai įmonės kaina susideda iš kelių dalių: pats įmonės techninis lygis ir jos galimybės, antra svarbi dalis – įmonės užimama rinka ir trečioji sudedamoji dalis – logistikos alternatyvos. Kuo daugiau alternatyvų, tuo labiau didėja įmonės pardavimo kaina. Turint omenyje, kas gali būti potencialus šios įmonės pirkėjas, tai Rengės alternatyva gali ženkliai padidinti „Orlen Lietuva” kainą”,- sako Albertas Šimėnas.

AB „Lietuvos geležinkeliai” genralinio direktoriaus pavaduotojo teigimu, svarbiausia suprasti, kokia yra problema ir koks yra, jos sprendimo būdas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų