REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
Partnerio turinys
Turinys paruoštas bei kontroliuojamas projekto partnerio

Gatvėse liktų 1 iš 5 automobilių, jeigu staiga neliktų juodų, baltų ir pilkų. Šiomis trimis spalvomis yra nudažyta apie 80 proc. naujų automobilių pasaulyje. Ne veltui kartais pajuokaujama, kad automobilio pirkimas prilygsta tarsi pasirinkimui iš penkiasdešimt pilkų atspalvių.

Gatvėse liktų 1 iš 5 automobilių, jeigu staiga neliktų juodų, baltų ir pilkų. Šiomis trimis spalvomis yra nudažyta apie 80 proc. naujų automobilių pasaulyje. Ne veltui kartais pajuokaujama, kad automobilio pirkimas prilygsta tarsi pasirinkimui iš penkiasdešimt pilkų atspalvių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dažnai automobilio pirkėjai iš pradžių pilką spalvą vertina tarsi Pelenę, tačiau netrukus atranda šios spalvos žavesį ir kitų privalumų.

REKLAMA

 Gamintojai jau daug metų investuoja į dažų ir padengimo technologijas, nes puikiai supranta, kad pirmiausia labai stiprų įspūdį pirkėjams ir pirkėjoms palieka būtent spalva. Taip galima perteikti modelio charakterį, pažadinti emocijas ar atskleisti pirkinio praktiškumą. Juk ne visi turi noro plauti ir blizginti savo automobilį kiekvieną savaitę.

 „Pilkų atspalvių vertė gali būti didesnė negu aukso. Kodėl? Nes pilkų automobilių parduodama daugiausia ir jų pasirinkimas Vakarų Europoje yra gausiausias. Dažnai pirkėjai net pakeičia pirmines savo nuostatas, kai pamato, kokių įspūdingų pilkų atspalvių gali būti“, – sako prekybos automobiliais platformos Caramba.lt vadovas Gediminas Dijokas, kuris savo klientams yra padėjęs įsigyti tiek pilkos, tiek auksinės spalvos automobilių.

REKLAMA
REKLAMA

 Pašnekovo teigimu, kad šiandien pilka gali būti įvairi ir labai moderni. Ne veltui interjere pilki atspalviai ir industriniai raštai išlieka stipria būsto dizaino tendencija, o dizaineriai vis dar mėgsta palikti neuždengtus nuogo betono elementus ant sienų ar lubų. Taip ir automobilių gamintojai, kurie sugeba pilką spalvą paversti paprasta, bet elegantiška ir pažangos dvasią atspindinčia spalva.

 Vertina ir grožį, ir praktiškumą

Neseniai per platformą Caramba.lt automobilį įsigijusi jonavietė Renata sako iš pradžių mąsčiusi apie oranžinį arba tamsiai raudoną automobilį. Vis dėlto geriau susipažinusi su pasiekiama spalvų gama moteris rado sau įdomių ir patinkančių pilkos variantų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

 „Pamačiau, kad pilka gali turėti ir melsvą, ir žalsvą atspalvį. Apžiūrėdama skirtingus modelius supratau, kad labiausiai man patinka matiniai spalvos variantai. Be abejo, pravertė konsultantų pastebėjimai, kad ant kai kurių spalvų purvas matosi labiau negu kitų paviršiuje. Praktiškumo klausimas man aktualus, nes kartais per savaitės darbus taip ir nenuvažiuoju iki plovyklos, nors automobilio išvaizda ir švara man yra labai svarbi“, – dalijasi moteris.

Renata galiausiai apsistojo ties pasirinkimu iš trijų variantų: „Chronos“ pilkos spalvos „Audi Q3“, „Oyster“ pilkos „Renault Captur“ ir „Graphite“ pilkos spalvos „Škoda Karoq“. Visi automobiliai buvo neseni ir su panašia rida, sėkmingai važinėję Vakarų ir Šiaurės Europos keliais ir išvengę eismo įvykių. Tad Caramba.lt komanda daugiau dėmesio skyrė techninių parametrų skirtumams, eksploatacinėms savybėms palyginti ir pan. 

REKLAMA

 „Man labai patiko, kad konsultantai nuosekliai išanalizavo ir palygino visus variantus, o man teliko priimti galutinį sprendimą. Kai nusprendžiau, kokiu automobiliu važinėsiu, Caramba.lt viską labai greitai sutvarkė“, – pasakoja Renata. Moters automobilis atkeliavo iš Nyderlandų, buvo patikrintas serviso meistrų, pateikta visos istorijos ataskaita, sutvarkyta dokumentacija, suteikta garantija ir mašina pristatyta iki namų durų.

 Ar raudoni automobiliai iš tiesų traukia avarijas?

Vertindamas įvairių tyrimų, registracijų ir gamintojų duomenis G. Dijokas konstatuoja, kad Europoje pirkėjų romanas su pilka spalva trunka jau apie penkerius metus. Būtent pilkais atspalviais nudažytų automobilių Europos rinkoje parduodama daugiausia. O Lietuvos naujų ir naudotų automobilių rinka – ne išimtis. „Šiandien net sunku patikėti, kad prieš 40 metų daugiausia naujų automobilių Europoje buvo raudoni“, – priduria G. Dijokas.

REKLAMA

 Pašnekovas sako ne kartą girdėjęs apie tyrimus, atskleidusius, jog būtent raudoni automobiliai dažniau negu kitų spalvų patenka į eismo įvykius. Tačiau G. Dijokas mano, kad lemiamą įtaką saugumui turi ne automobilio spalva, o vairuotojo asmenybė, vairavimo stilius ir pomėgis rizikuoti. „Žmonių galvose labai ilgai vyravo įsitikinimas, kad raudona – ideali sportinio automobilio spalva. O jūs pabandykite apdrausti galingą sportinį automobilį ir iškart sužinosite, kad tai kainuoja daugiau negu privalomasis vairuotojų civilinės atsakomybės draudimas turint įprastą, ekonominės klasės transporto priemonę“, – dėsto Caramba.lt vadovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

 Taigi, atitinkamą statistiką galėjo lemti tai, kad raudona spalva buvo populiari, žmonėms renkantis tam tikrų savybių ir parametrų automobilius, įvaizduojant, jog tai – F1 bolidai. „Saugumas pirmiausia priklauso nuo vairuotojo sprendimų ir elgesio kelyje“, – įsitikinęs pašnekovas.

 Patikrina kiekvieną automobilį

Kaip kitą saugumui svarbų aspektą G. Dijokas įvardija automobilio techninę būklę ir patikimumą. Tai – ypač svarbu, kai perkamas naudota transporto priemonė. Caramba.lt prekybos automobiliais platforma Vakarų Europoje ir Lietuvoje turi tinklą partnerių, kurie bet kurį platformoje siūlomą automobilį gali patikrinti net kelis kartus.

REKLAMA

 Patikros sistema leidžia apsisaugoti nuo paslėptų defektų, gedimų ir kt. Be to, prekybos platforma automobiliui suteikia garantiją su grąžinimo galimybe. Todėl įsigyti automobilį tampa paprasta tarsi nusipirkti batus, žinant savo dydį ir mėgstamą spalvą.

Didieji gamintojai pilkai spalvai suteikė naują vertę

Pasaulinę automobilių spalvų analizę atliekanti ir daugiau negu 70 metų apžvalgas kasmet rengianti JAV kompanija „Axalta“ nurodo, kad balti, juodi ir pilki automobiliai užima didžiąją dalį (82 proc.) globalios rinkos. Europoje į rinką 2007–2012 metais buvo išleidžiama daugiausia juodos spalvos automobilių, po to sekė baltų dominavimas, trukęs 6 metus.

REKLAMA

 Dabar gyvuoja pilkos spalvos automobilių era, prasidėjusi 2019 metais. Tuo metu JAV ir Azijos rinkose nuo 2007 metų tebekaraliauja baltos dangos, atitinkamai sudarantys 30 proc. (JAV) dalį, ir 40 proc. (Azija) dalį.

 Caramba.lt vadovas G. Dijokas atkreipia dėmesį, kad tobulėjant technologijoms, dažams ir kitiems dangos produktams, gamintojai sugeba išgauti vis daugiau unikalių atspalvių ir jiems suteikia ne mažiau įspūdingus pavadinimus, pavyzdžiui, „Mercedes-Benz“ – „Mountain Grey“, „Graphite Grey Metallic“, „Selenite Grey Metallic“, „Monza Grey Magno“, „Cirrus Silver Metallic“ ir kitus. BMW puikuojasi „Frozen Dark Grey“, „Brooklyn Grey“, „Bernina Grey Amber Effect“, „Dravit Grey Metallic“, „Mineral Grey Metallic“, „Skyscraper Grey Metallic“ ir kitais pilkos–sidabrinės spalvos atspalviais. Beje, kai kurie atspalviai yra būdingi tik tam tikriems, ypač prabangiems, modeliams.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

 Taip pat spalvos danga gali būti labiau ar mažiau matinė, blizgi arba tarpinis – satino – variantas. Naudodami pažangias technologijas dažų gamintojai sugeba išgauti daugybę skirtingų efektų, lyg žaisdami su medžiagų savybėmis, kurios lemia, kaip automobilio paviršius atspindi šviesą.

 Nors pilkų daugybė, tačiau lengva rasti net rožinį

Anot G. Dijoko, atspalvių pasirinkimų gausą iliustruoja Caramba.lt skaičiai – galimybė rinktis iš 40 tūkst. pilkos ir sidabrinės spalvos automobilių. Čia galima rasti ir 30 tūkst. juodos spalvos, 27 tūkst. – baltos spalvos automobilių. Taip pat – virš 12 tūkst. mėlynos, virš 8 tūkst. raudonos, 2,5 tūkst. – rudos, virš 2 tūkst. – žalios spalvos automobilių.

 Platformoje labai paprasta rasti net auksinės, rožinės, oranžinės ar violetinės spalvos modelių. „Pagal kiekvieno skonį ir prioritetus“, – Caramba.lt pasiūlymų asortimentą apibendrina G. Dijokas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų