Mažesni interneto portalai retai turi savo reklamos skyrius ir dažniausiai yra prisijungę prie kurio nors reklamos tinklo. Lietuvoje įprasčiausia – AdNet + AdClick + Google reklamos derinys.
Turbūt daugelis galvojančių apie kokio savo projektėlio paleidimą bando įvertinti, kiek pajamų tokie šaltiniai galėtų atnešti. Tad parašysiu apytikrius skaičius vieno portalo, prie kurios kažkada esu prikišusi nagus, pavyzdžiu.
Jis per mėnesį pasiekia ~ 140 000 unikalių vartotojų, turi ~ 2mln. atvertimų, auditorija – daugiau moteriška ir vyresnė, t.y. tokia, kuri paprastai parduodama brangiausiai. Kadangi pagrindinės pajamos yra iš vidinių paslaugų, o reklama – tik šalutinė veikla, reklamos pardavėjų portalas neturi ir yra prisijungęs prie minėtų AdNet + AdClick + Google. Taigi pajamos:
AdNet atiduoti planuoti visi ~ 2mln. 750×100 banerio atvertimų. Per rugpjūtį reklamos suplanuota už ~ 100 Lt (be PVM). Per pastaruosius metus didžiausia sąskaita tikriausiai buvo kovą - ~ 600Lt (be PVM), bet kitus mėnesius neperkopė 350LT (be PVM) ribos. Kadangi neseniai Adnet išplatino naujus savo kainoraščius (nauji kainoraščiai, palyginimui – ankstesni kainoraščiai), kuriuose kainos nukirstos praktiškai perpus ir dar papildomai taikoma 40 % agentūrinė nuolaida, tikėtina, jog reklamos išrodoma bus daugiau, bet sąskaitoms kyla rizika likti tokioms pačioms arba bent iš pradžių tikrai sumažėti. Na, mano aptariama svetainė yra moteriškos auditorijos, tad kainoraštyje brangiausia (8lt/100 parodymų), bet pvz. pramoginiams portalams likę tikrai ne pyragai: kainoraštyje 4Lt/1000 parodymų, vadinasi pačiam portalui už 1000 parodymų liks ~ 1 litas (kainoraščio kaina minus agentūrinė nuolaida minus AdNet procentas).
Kai 750×100 baneryje AdNet neturi ką rodyti, rodoma AdClick reklama. Už jos ~ 1,5mln. atvertimų per rugsėjį gauta ~ 450Lt. Pelnas iš vieno paspaudimo - ~ 0,28 Lt., 1000 parodymų kaina gaunasi ~ 0,33 Lt. Šiaip AdClick turi tą savybę, kad ten užsakovai mėgsta dėti reprezentacinius, t.y. mažiau spaudžiamus, skydelius.
Google reklama rodoma ne visose turinio dalyse. Per mėnesį ji parodoma ~ 300 000 kartų, ir už ją prikapsi ~ $100.
Taigi viso per vidutinį mėnesį iš reklamos atkeliauja ~ 800 – 1000 Lt, kas nėra didelė problema, jeigu portalas specializuojasi mokamose paslaugose. Tačiau jeigu planuojate dideles investicijas į svetainę, kuri, tikitės, gyvens iš reklamos be didelių pastangų jos pardavimams, pergalvokite savo strategiją. Arba specializuokite portalą didesnėms užsienio rinkoms.