Lietuviai išsiskiria Europoje: automobilių prekyba muša rekordą

Šiemet Lietuvoje naujų automobilių pardavimas didėjo sparčiausiai visoje Europoje. Dviženkliu skaičiumi didėjo ir naudotų mašinų prekyba. Kodėl mašinų pradėjome pirkti daug daugiau ir kodėl taip skiriasi perkamiausi modeliai?

10

„Regitros“ duomenimis, šių metų sausį – balandį Lietuvoje registruota 58 tūkst. naudotų ir 14,6 tūkst. naujų lengvųjų automobilių. Palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, naudotų mašinų parduota 15 proc., o naujų – net 53 proc. daugiau.

Sprendžiant iš Europos automobilių gamintojų asociacijos skelbiamos statistikos, šiemetinis naujų lengvųjų automobilių prekybos augimas yra sparčiausias visoje ES. Dviženklis augimas taip pat fiksuotas Rumunijoje (25 proc.) ir Estijoje (16 proc.). Tačiau visoje ES šių metų pirmąjį ketvirtį naujų automobilių parduota 3,3 proc. mažiau nei tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu.

Mūsų šalyje šiemet daugiausia parduota „Fiat 500“, „Fiat Tipo“, „Jeep Renegade“ ir „Toyota RAV4“ naujų lengvųjų automobilių. Pigiausios šių modelių komplektacijos, kaip skelbiama oficialių atstovų interneto svetainėse, atitinkamai kainuoja 10 990 eurų, 13 590 eurų, 19 490 eurų ir 26 750 eurų.

Tarp dažniausiai perkamų naudotų automobilių karaliavo „Volkswagen Passat“ ir „Volkswagen Golf“, taip pat trečios ir penktos serijos BMW. Šių mašinų kaina priklauso nuo jų būklės, pagaminimo metų, ridos ir kt.

Šiemet gyventojai nupirko 86 proc. visų naudotų ir vos 15 proc. visų naujų automobilių. Įmonės ir įstaigos nusipirko gana nedaug naudotų ir didžiąją dalį naujų transporto priemonių.

„Eurostat“ duomenimis, iš visų ES šalių Lietuvoje yra didžiausia dalis automobilių, kurių amžius tarp 10 ir 20 metų. Net 64 proc. lengvųjų automobilių yra būtent tokio senumo.

REKLAMA

Kurie naudoti yra geresni?

Paklaustas, kuo paaiškintų rekordinį automobilių pardavimą Automanas.lt projekto vadovas Ramūnas Žilionis svarstė, kad tai susiję su bendru lietuvių gyvenimo gerėjimo, tačiau neatmetė, kad dalis statistikos gali būti netiksli.

„Gyvenimas gerėja ir tiek, kažkokių anomalijų dėl pardavimo didėjimo nematau. Pamenu, prieš krizę dirbome kartu su nekilnojamojo turto (NT) vystytojais ir automobilių pardavėjais. Pastebėjome, kad ir vienų, ir kitų pardavimai labai koreliuoja.

Jeigu kyla NT, tai kyla ir automobilių, ypatingai naujesnių pirkimas. 2008 m. krentant NT pardavimas, krito ir automobilių pardavimas. Matyt, čia tokia bendra tendencija“, – komentavo pašnekovas.

(10 nuotr.)
FOTOGALERIJA. Perkamiausi naudoti automobiliai

Jis abejojo, ar visi TOP3 naujų automobilių modeliai, kurių šiemet parduodama daugiausia, lieka Lietuvoje. Gali būti, kad dalis jų čia registruojami, tačiau netrukus reeksportuojami į kitas valstybes. „Autotyrimų“ duomenimis, vien balandį iš naujų Lietuvoje registruotų automobilių reeksportuoti buvo daugiau 1,6 tūkst. Vis dėlto ir įvertinus šiuos skaičius, naujų pardavimo didėjimas lieka vienas didžiausių ES.

„Naudotų automobilių didesnį pardavimą siečiau su bendru ekonomikos augimu. Kaip NT rinka pastoviai auga, kai gyvenimas geras, tai taip pat ir naudoti automobiliai. Žmonės keičia savo automobilius į truputį naujesnius. Truputį geresni automobiliai pamažu ateina į Lietuvą ir situacija po truputį gerėja“, – kalbėjo R. Žilionis

Jo nestebina, kad tautiečiai įsigyja palyginti daug aukštesnės klasės naudotų „Audi“ ir BMW automobilių, kurių degalų sąnaudos nemažos:

„Nereikia galvoti, kad degalų ekonomija lietuviams yra vertybė. Juk yra bendros eksploatacijos, remonto sąnaudos. Jei žmogus uždirba 1–1,5 tūkst. eurų, nusiperka naujesnį „pasatą“, „bemsą“ ar „Audi“, varomus dyzeliu, tai kuro sąnaudos normalios, o juos remontuojančių meistrų ir detalių pilna.

Ir nesuki galvos. Nesvarbu, kad kas antrą mėnesį užsuki į dirbtuves. Bet vis tiek pigiau nei pirkti apynaujį, nuvažiuoti su juo pas oficialų atstovą ir laukti, kol tau išrašys 2 tūkst. eurų sąskaitą. Skaičiavimas paprastas.“

REKLAMA

(10 nuotr.)
FOTOGALERIJA. Perkamiausi nauji automobiliai

Pašnekovas pripažino, kad, pvz., Jungtinėje Karalystėje tokiems automobiliams taikomi didesnės draudimo įmokos, taršos mokesčiai. Panašią politiką vykdo ir kitos valstybės, tačiau Lietuvoje nieko panašaus nėra. Taigi, kaip rodyta ne vienoje TV laidoje, vien dėl degalų ir remonto sąnaudų turėti aukštesnės klasės bet senesnį automobilį apsimoka labiau nei naujesnį, bet žemesnės klasės. Esą pirmasis mažiau genda, mažiau dėvisi nei pastarasis.

Netrukus laukia pokyčiai

Banko „Luminor“ vyriausiasis ekonomistas Žygimantas Mauricas augantį automobilių pardavimą taip pat sieja su ekonominės padėties gerėjimu, tačiau įspėja, kad visą laiką taip nesitęs.

„Pvz., vartotojų pasitikėjimo indeksas šiuo metu yra didžiausias po krizės laikotarpio. Ypač jis pradėjo kilti pastaruosius 3–4 mėnesius, šiek tiek sumažėjus kainų augimui, ypatingai maisto produktų, paspartėjus darbo užmokesčio augimui.

Matome ir viešojo sektoriaus atlyginimai auga ir pensijos, o jei dar žmonės patiki politikų dosniais pažadais... taigi žmonės paprasčiausiai mato šiuo metu pakankamai palankų metą atsinaujinti savo garderobą, taip pat ir automobilius. Manau, tai pagrindinė priežastis“, – aiškino ekonomistas.

Kita vertus, anot jo, prie aktyvesnės prekybos prisideda ir verslas – pvz., šiuo metu itin sparti dalijimosi automobiliais paslaugų plėtra, jas teikiančios įmonės atnaujina savo parką. Be to, plečiasi ir pavėžėjimo paslaugos.


Rašyti komentarą...
Žydrūnas
2019-06-20 17:20:13
Pranešti apie netinkamą komentarą
Kokį š.... Jūs malat. Ir liaudį kompromituojat,b...et tiek žurnalistai tiek seimunai,pagatavi viens kitam š...non sulyst su savo raslevom.
Atsakyti
0

SKAITYTI KOMENTARUS (1)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų