2005 m. lietuviai alkoholiniams gėrimams vidutiniškai išleisdavo po 778 Lt, t.y. 35,7% daugiau nei 2001 m., kuomet vartotojo išlaidos alkoholiui sudarė 569 Lt.
Didėjančios išlaidos alkoholiui susijusios su augančiomis pajamomis. Pastebimas ne tik lietuvių išlaidų alkoholiui, bet ir jo suvartojimo augimas.
Remiantis "Euromonitor International" duomenimis, prognozuojama, jog 2011 m. vienas lietuvis vidutiniškai išgers 150 l alkoholinių gėrimų, palyginti su 119 l 2006 m.
Matiasas Kaizeris (Matthias Kaiser), "Euromonitor International" Rytų Europos rinkų analitikas, teigia, jog didžiausią įtaką intensyviam Lietuvos alkoholio rinkos augimui turi nuolat didėjančios vartotojų pajamos, leidžiančios rinktis aukštesnės kokybės ir prabangesnius gėrimus.
"Euromonitor International" naujausias tyrimas rodo, jog 2006 m. Lietuvos alkoholinių gėrimų rinkos talpa išaugo 6,9% ir sudarė 404,2 mln. litrų.
"Euromonitor" ekspertų teigimu greičiausiai besiplečiančių kategorijų - sidro, alkoholinių kokteilių, vyno - augimą skatino tai, kad vartotojai linksta prie lengvesnių gėrimų. Pavyzdžiui, 2006 m. sidro rinkos vertė augo net 46,7% sparčiau nei praėjusiais metais.
Gamintojų rinkai pristatomi nauji produktai bei inovacijos skatina ir tradiciškai populiarių alaus bei degtinės pardavimų augimą. 2006 m. alaus rinka išaugo 1,6% ir sudarė 1,4 mlrd. Lt.
Iš spirituotų gėrimų padidėjo viskio ir degtinės vartojimas. Jis išaugo 20,4%, palyginti su praėjusiais metais, ir sudarė 30,04 mln. litrų. Viskio rinkos kiekybinį augimą - net 49,3% - ekspertai pirmiausia sieja su krentančiomis šio gėrimo kainomis.
"Euromonitor" duomenys rodo, jog brendžio bei konjako kategorija buvo vienintelė, kurios talpa praėjusiais metais sumažėjo 12,9%, palyginti su 2005 m.
"Pardavimai auga nes dėl didelės konkurencijos krenta gėrimų kainos, kurios yra vienos iš žemiausių palyginati su kainomis kitose ES šalyse. Kita vertus, sparčiai besiplečianti mažmeninė prekyba, didėjantis prekybos tinklų skaičius ir atsirandančios specializuotos alkoholinių gėrimų parduotuvės taip pat padeda augti alkoholinių gėrimų pardavimams", - sako M. Kaizeris.
"Euromonitor International" prognozuoja, jog Lietuvos alkoholinių gėrimų rinka per artimiausius penkerius metus ir toliau augs, o jos pardavimai 2011 m. sudarys 6,1 mlrd. Lt.
Sparčiausiai besiplečiančios kategorijos išliks degtinė, sidras, viskis. Anot M. Kaizerio, didėjanti konkurencija skatins gamintojus ir pardavėjus ieškoti naujų konkuravimo būdų, todėl rinkoje turėtų nuolat pasirodyti daug naujų prekinių ženklų.
"Vis dėlto vartotojai, juos išbandę, ateityje pirmenybę teiks aukštos kokybės tradiciniams gėrimams", - sako analitikas.
REKLAMA