Internetinių atsiskaitymų rinkos vandenis sudrumstė naujas veikėjas – kompanija „Stripe“, savo paprastumu bandysianti mesti iššūkį tokiems grandams kaip „PayPal“ ir „Google Checkout“.

Skaitmeniniame amžiuje internetiniai mokėjimai tampa vis populiaresne atsiskaitymo už prekes ir paslaugas forma. Įprastas atsiskaitymų ir pinigų perlaidų procedūras slegia procesinė našta ir šią problemą bando spręsti sparčiai augantis internetinių atsiskaitymų bendrovių būrys. Viena iš jų yra bene rimčiausią iššūkį rinkos lyderiams metanti kompanija „Stripe“.

Užpildo egzistuojančią nišą

Internetinių mokėjimų paslaugas teikiančią bendrovę „Stripe“ 2010 metais įkūrė emigrantai iš Airijos broliai Johnas ir Patrickas Collisonai. Abu vaikinai metė universitetus ir nusprendė įsteigti kompaniją, kurios tikslas – supaprastinti sudėtingą internetinių atsiskaitymų procesą.

Elektroninės prekybos tinklalapiai paprastai priima kreditines korteles prisijungdami prie kompanijos „eBay“ sukurtos „PayPal“ programinės įrangos arba atidarydami prekybinę banko sąskaitą ir sukurdami tinklą, kuriame saugomi visi kredito kortelių duomenys. O kompanija „Stripe“ ir smulkiems, ir stambiesiems interneto prekybininkams leidžia visa tai atlikti vos per kelias minutes. „Naudotis „Stripe“ taip pat lengva kaip perkelti „YouTube“ filmuką į savo tinklalapį“, – leidiniui „Bloomberg BusinessWeek“ teigė rizikos kapitalo įmonės „Sequoia Capital“ ekspertas Mike‘as Moritzas.

REKLAMA

Ieškodami atsakymų į klausimus, kodėl tiek daug klientų skundėsi „PayPal“ ir „Google Checkout“ teikiamų paslaugų kompleksiškumu ir kodėl kompanijos neieško šių problemų sprendimų, broliai Collisonai sukūrė „Stripe“. Kompanijoje dirbanti 20 žmonių komanda visus sudėtingus internetinių atsiskaitymų procesus atlieka patys ir už savo paslaugas ima po 2,9 proc. nuo pervedamos sumos bei 30 JAV dolerio centų (78 centų) nuo kiekvienos piniginės perlaidos. Vis dėlto pinigų perlaida gali trukti iki 7 dienų, nes „Stripe“ naudoja griežtą duomenų tikrinimo sistemą, leidžiančią užtikrinti, kad visi mokėjimai yra teisėti.

Suviliojo investuotojus

Pradiniu kūrimosi etapu kompanija sulaukė investicijų iš bendrovės „Sequoia Capital“, vienų iš „PayPal“ įkūrėjų Peterio Thielo ir Elono Musko, verslo angelų investuotojo Rono Conway ir interneto naršyklių pionieriaus Marco Andreesseno įkurtos rizikos kapitalo įmonės „Andreessen Horowitz“.

Praėjusį mėnesį „Stripe“ gavo papildomą 18 mln. JAV dolerių (47 mln. litų) finansinę injekciją, kurios didžiąją dalį skyrė jau minėta „Sequoia“. Po paskutinio investicinio etapo internetinių atsiskaitymų įmonės vertė šoktelėjo iki 100 mln. JAV dolerių (261 mln. litų). „Startup“ įmones analizuojantys ekspertai vienbalsiai tvirtina, kad tokiu ankstyvu kompanijos egzistavimo etapu „Stripe“ pasiekta kompanijos vertė viršija visas statistines diagramas. „Dow Jones VentureSource“ duomenimis, praėjusiais metais vidutinė neseniai susikūrusių bendrovių vertė siekė 7 mln. JAV dolerių (18,2 mln. litų).

Arši konkurencija?

Šiuo metu internetinių atsiskaitymų rinkoje dominuoja du pagrindiniai veikėjai – „PayPal“ ir „Google Checkout“. 2011 metais „PayPal“ aptarnavo daugiau kaip 100 mln. klientų ir pervedė daugiau kaip 118 mlrd. JAV dolerių (308 mlrd. litų). Tačiau bendrovė atlieka tik apie 30 proc. visų elektroninės prekybos transakcijų ir nemažai erdvės lieka mažesniems veikėjams.

„Stripe“ paprastumas ir patrauklumas be didesnio vargo internetinių mokėjimų paslaugomis leidžia naudotis smulkiesiems prekybininkams, kurių nevilioja mintis atidaryti atskiras sąskaitas, kurti duomenų bazes ir atlikti kitas sudėtingas procedūras. „Jei esate vieno ar dviejų asmenų kompanija, pardavinėjanti kavos puodelius, tikrai nenorite būti atsakingi už kredito kortelių informaciją, kurią galėtų pagrobti programišiai“, – „Stripe“ patrauklumą portalui „Bloomberg“ aiškino mokėjimų konsultacinės įmonės „Double Diamond Group“ prezidentas Tobbas Ablowitzas.

REKLAMA

Brolių Collisonų įsteigta įmonė nusprendė visą dėmesį sutelkti tik į internetą ir ignoruoja mobiliųjų aplikacijų rinką, kurioje pastebimą pažangą daro kita jų konkurentė – „Square“. Naująją aplikaciją „Square Register“ išmaniųjų telefonų vartotojams neseniai pasiūliusi bendrovė per pastaruosius metus atliko internetinių mokėjimų už 4 mlrd. JAV dolerių (10,4 mlrd. litų).

Šiuo metu JAV atsiranda vis daugiau kompanijų, teikiančių vadinamąsias skaitmeninės piniginės paslaugas. Praėjusį mėnesį kompanija „PayPal“ pristatė naują atsiskaitymų sistemą, leidžiančią vartotojams prekybos vietoje atsiskaityti už prekes naudojantis „PayPal“ kortele ar mobiliojo telefono numeriu ir PIN kodu. Kreditinių kortelių bendrovė „Visa“ kuria savąją versiją, pavadinimu „V.me“. Kita mobiliųjų atsiskaitymų paslauga „Isis“ tiesiogiai konkuruoja su „Android“ telefonams sukurta mokėjimų aplikacija „Google Wallet“. Į konkurencinę kovą mūsų regione taip pat įsitraukia kol kas populiarumo stokojanti lietuvių sukurta mobiliųjų atsiskaitymų sistema „Mokipay“.

Beribė rinka?

Konkurencinė kova JAV internetinių mokėjimų rinkoje verčia vis daugiau prekybos tinklų bendradarbiauti kuriant savo atskiras mobiliųjų atsiskaitymų sistemas, kurios padėtų atsverti „PayPal“, „Google“ ir kitų mobiliojo ryšio bendrovių dominavimą.

Sparčiai besiplečiančioje rinkoje pranašumą bando įgyti ne tik prekybos centrai, tačiau ir bankai, kredito kortelių tinklai, telekomunikacijos bendrovės ir technologijų kompanijos. Visų jų tikslas yra patenkinti augančius vartotojų (ypač jaunų) poreikius, kad atsiskaitymai taptų paprastesni ir greitesni. Portalui „The Wall Street Journal“ vienas iš rinkos veikėjų prognozavo, kad iki 2016 metų JAV mobiliųjų atsiskaitymų rinka viršys 600 mlrd. JAV dolerių (1,56 trln. litų).


Rašyti komentarą...
L
Liutauras
2012-03-14 17:58:32
Pranešti apie netinkamą komentarą
Nupylėt įmonės pranešimą spaudai? :)
Atsakyti
0

SKAITYTI KOMENTARUS (1)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų