Atrodo, sunkmetis ne vienodai paveikė buitine elektrotechnika prekiaujančias įmones. Šiandien apie mažmeninio tinklo uždarymą paskelbė „ICG kompiuteriai“, o „Topo centras“ pranešė apie Šiauliuose atidaroma naują parduotuvę.
Pasak UAB „Innovation Computer Group“ vykdomojo direktoriaus Jurgio Gylio, sprendimas išeiti iš mažmeninės prekybos verslo buvo priimtas įvertinus blogėsiančią šios rinkos perspektyvą.
Panašios priežastys pasitraukti iš rinkos kiek anksčiau privertė ir kitus prekybos kompiuteriais tinklus: „FIS kompiuterius“ ir „BMS megapolį“.
Įdomu, kad šiandien kitas prekybos buitine elektrotechnika tinklas – „Topo centras“ – paskelbė visiškai priešingą pranešimą: Šiauliuose, prekybos ir pramogų centre „Akropolis“, po dviejų dienų atidaroma nauja parduotuvė. Tai jau antra tinklo parduotuvė, atidaroma šiais metais.
Rugpjūčio pabaigoje Vilniuje duris atvėrė didžiausia „Topo centro“ parduotuvė prekybos ir pramogų centre „Ozas“. Žadama, jog spalio pradžioje duris atvers ir nauja parduotuvė Kėdainiuose.
„Naujų parduotuvių atidarymą, esant tokioms ekonomikos sąlygomis, planuojame itin atidžiai“, – sako „Topo centro“ generalinis direktorius Česlovas Steigvila.
Pastebėtina, kad užsidaryti buvo priverstos labiau specializuotos, į kompiuterinę, skaitmeninę techniką orientuotos parduotuvės, tuo tarpu platesnį buitinės technikos asortimentą siūlančios parduotuvės, koks yra ir „Topo centras“, tebegyvuoja.
Verslosavaite.lt kalbintas ekonomistas Visvaldas Eidukevičius mano, kad tokio tipo parduotuvėms išsilaikyti bus lengviau.
„Siūlant didesnį asortimentą, jei nesiseka parduoti vienos grupės prekes, galima atsigriebti parduodant kitas. Beje, visi didieji buitinės technikos pardavėjai: „Topo centras“, „Elektromarkt“, „Senukai“ taip pat turėjo problemų, kurias teko spręsti mažinant etatų skaičių ir karpant įvairias išlaidas“, - pastebi ekonomistas.
Pasak jo, tai, kad „Topo centras“ vykdo plėtrą, yra dėsningas ir teisingas žingsnis.
„Viena vertus, buitinės technikos rinkoje, kaip ir daugelyje kitų buvo susidaręs savotiškas burbulas. Tačiau jam subliuškus liko tam tikros nišos, kurias pasiskubins užimti išlikusieji rinkoje. Matyt „Topo centro“ optimizacija buvo sėkminga, jei ir toliau vykdoma plėtra“, - svarstė V. Eidukevičius.