Vienas svarbiausių prioritetų lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ veikime – maisto saugos ir kokybės užtikrinimas. Tam, kad pirkėjus pasiektų aukščiausios kokybės prekės, „Maximoje“ įdiegti atitinkami kokybės kontrolės procesai, veikiantys ne tik pagal teisinį reguliavimą, bet ir pagal nustatytas griežtas vidines tvarkas.
„Maistas – svarbiausia mūsų prekybos tinklo asortimento dalis, o jo kokybės užtikrinimas – procesas, kuriuo gyvename kasdien. Nuo tiekėjų, sandėlių, lentynų prekybos salėje iki pat maisto prekių patekimo į pirkėjų rankas – kiekvienoje šios kelionės dalyje esame įdiegę aukščiausius kokybės standartus ir jos užtikrinimo procedūras“, – kalba Ugnė Kačinskaitė, „Maximos“ Procesų ir kokybės valdymo departamento direktorė.
I: stebima tiekimo grandinės kontrolė
Vienas pirmųjų etapų, nuo kurių prasideda kokybės kontrolės kelionė „Maximoje“ – reguliarūs vizitai lankant gamintojus. Pasak „Maximos“ atstovės, šių vizitų tikslas – įsitikinti, kad gamintojas turi veikiančią savo vidinę prekių kokybės kontrolės sistemą.
„Maximos“ vidinis kokybės ir kontrolės skyrius periodiškai lanko tiek ilgamečius, tiek ir naujus gamintojus. Esame išsikėlę tikslus, ką svarbu suprasti. Analizuojame tiekėjo gebėjimą greitai reaguoti į pokyčius, valdyti krizes, prisitaikyti prie specifinių vartotojų poreikių ar rinkos standartų. Pavyzdžiui, vertiname partnerio gamybines patalpas, kaip užtikrinama higiena ir švara, jei reikalinga – temperatūrinis režimas, ar nėra kryžminės taršos, suvaldomos svetimkūnių rizikos. Tokie ir panašūs klausimai yra ne tik vertinami, bet ir detaliai aptariami su gamintoju tam, kad būtų atliktos reikiamos korekcijos, atliepiančios klientų poreikius“, – paaiškina „Maximos“ atstovė.
Matydama augančius vartotojų poreikius, „Maxima“ investuoja ir į „J. S. Hamilton“ kokybės ženklinimą, kuris patvirtina nepriklausomų ekspertų atliktus tyrimus, kada produktas tikrinamas ne tik gamintojo, bet ir prekybos tinklo iniciatyva.
II: griežta kokybės kontrolė temperatūriniame sandėlyje
Antruoju etapu kokybės kontrolės procesai persikelia į „Maximos“ logistikos sandėlį, į kurį atkeliauja visos prekės, kurioms reikalingas temperatūrinis režimas. „Maximos“ logistikos centre įrengtos pažangios technologijos užtikrina optimalias sandėliavimo ir rūšiavimo sąlygas kiekvienai prekių grupei atitinkamai pagal jos specifikacijas.
„Priimant prekes mūsų kokybės ekspertai vykdo griežtą kokybės kontrolės patikrą, tikrina prekes pagal jų specifikacijas ir sprendžia, ar gautos prekės – tinkamos priimti. Tik praėjus kokybės patikros kontrolę prekių priėmimo metu, vėliau jos yra išskirstomos į 8 skirtingas zonas. Tai mums padeda užtikrinti prekėms reikalingą tinkamą temperatūrinį režimą, kurių sandėlyje yra net 5, o veikianti sandėlio valdymo sistema padeda stebėti sandėliuojamų prekių galiojimo laiką. Svarbu pabrėžti, kad į parduotuves prekes vežame kas dieną ir dalis jų yra pristatomos per 12–14 val. nuo gavimo į sandėlį – toks veikimo modelis užtikrina, kad pirkėjams pristatome ne tik kokybiškas, bet ir šviežias prekes“, – pasakoja U. Kačinskaitė.
III: kokybės kontrolė parduotuvėje
Iš logistikos centro į „Maximos“ parduotuves atvykusios maisto prekės praeina jau trečiuoju etapu atitinkamą kokybės kontrolės patikrą – tiek priėmimo metu, tiek ir joms atsidūrus prekybos salėje. Priėmimo metu yra tikrinama gautų prekių temperatūra, o jų iškrovimui skiriamas numatytas laikotarpis, per kurį, pavyzdžiui, greitai gendančios prekės turi būti perkeltos į kontroliuojamus šaldymo įrenginius. Atitinkami kokybės kontrolės procesai prižiūrimi ir prekybos salėje pagal skirtingų kategorijų prekių specifikacijas.
„Suvokdami parduotuvių ir prekių kiekį taip pat esame įdiegę nekokybiškų prekių valdymo sistemą, kai apie kokybės neatitikimus praneša problemą pastebėję mūsų darbuotojai ar pirkėjai. Veikiant pažangiais metodais galime vos gavę įspėjimą apie vienoje parduotuvėje nustatytą neatitikimą įvertinti ar tai masinė, ar lokali problema bei priimti su tuo susijusius sprendimus“, – paaiškina U. Kačinskaitė.
Kad tokių atvejų prekyboje pasitaikytų kuo mažiau „Maximos“ vidinis kokybės ir kontrolės skyrius nuolat lanko parduotuves, kur kartu su darbuotojais dirba kokybės temose, kad užtikrintų proaktyvų veikimą vertinant rizikas ir kalbantis apie tai, kaip atpažinti įvairius kokybės neatitikimus.
„Taip, kaip vizituojame savo partnerius, taip vidinius patikrinimus atliekame ir visose „Maximos“ parduotuvėse, kuomet tikriname kaip veikia numatyti maisto saugos ir kokybės procesai: nuo prekių priėmimo, laikymo, bendros švaros iki skundų valdymo“, – priduria „Maximos“ atstovė ir apibendrina, kad visų šių įvardintų trijų kokybės kontrolės etapų visuma užtikrina, jog dėka dedamų nuolatinių „Maximos“ pastangų tinklo pirkėjai visada gali rasti aukštos kokybės prekes – juk kokybė užtikrinta, kai triskart patikrinta.
Straipsnį parengė: „UAB Maxima LT“.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!