Daugiau kaip 90% Europos Sąjungos (ES) piliečių, rinkdamiesi maisto produktus, daugiausia dėmesio skiria jų kokybei ir kainai, daugiau kaip 71% yra svarbi maisto produktų kilmės šalis, o 41% apklaustųjų – renkantis maisto produktus, labai svarbus žinomas prekinis ženklas. Tokios išvados paskelbtos naujausioje „Eurobarometro“ atliktoje apklausoje.
Kaip teigiama Europos Komisijos pranešime spaudai, „Eurobarometro“ apklausoje dalyvavo daugiau nei 26 500 gyventojų iš visų 27 ES valstybių. Apklausiami buvo vyresni nei 15 metų amžiaus, įvairioms socialinėms grupėms priklausantys asmenys.
Renkantis maisto produktus, net du trečdaliai europiečių kreipia dėmesį į išskirtinę maisto produktų kokybę ir tai nurodančius ženklus. Apklausos rengėjai pabrėžė, kad Europos vartotojai vis geriau pažįsta ir žino įvairius ES rinkoje naudojamus kokybės logotipus. Vienu sėkmingiausių pavyzdžių nurodomas Europos ekologiškų produktų logotipas, kurį praėjus vos 2 metams nuo jo naudojimo pradžios, nurodė žinantys net 24% apklaustųjų.
Atsakydami į klausimus dėl maisto išteklių, trys ketvirtadaliai Europos gyventojų išreiškė susirūpinimą dėl iššūkių, kylančių sprendžiant pasaulines maisto trūkumo problemas, tačiau beveik 60% yra užtikrinti visų ES valstybių narių gebėjimu patenkinti jų gyventojų maisto poreikius. Dauguma ES piliečių žemės ūkį laiko efektyvia priemone, prisidedančia prie kaimo vietovių išsaugojimo ir darančia teigiamą įtaką jų šalies kraštovaizdžiui.
Lietuviai, kaip ir dauguma kitų ES šalių gyventojų, pritarė nuomonei, kad ES turėtų pati daugiau gaminti maisto produktų ir tokiu būdu mažinti priklausomybę nuo importo iš kitų šalių. Šią mintį palaikė apie 81% mūsų šalies gyventojų, toks ir bendras ES vidurkis.
Daugiau kaip 73% apklaustų mūsų šalies gyventojų maisto kokybę įvardino kaip labai svarbų rodiklį perkant maisto produktus (ES vidurkis - 65%). Tuo tarpu kainą, kaip svarbiausią faktorių renkantis maisto produktus, nurodė net 95% lietuvių. Kitose Europos valstybėse šis rodiklis svyravo nuo 98% Bulgarijoje ir Graikijoje iki 72% - Olandijoje.
Daugiau kaip 80% apklaustų Lietuvos gyventojų nurodė, kad jiems svarbi šalis, kurioje maisto produktas pagamintas. 58% mūsų šalies gyventojų, renkantis maisto produktus, yra svarbus žinomas prekinis ar gamintojo vardas, dar 41% gyventų į žinomą prekės vardą atsižvelgia tik rinkdamiesi tam tikrus maisto produktus.
Kaip ir daugelis ES gyventojų, net 76% lietuvių atkreipia dėmesį, ar maisto produktas paženklintas išskirtinę kokybę nurodančiu ženklu, tačiau iš jų tik 21% nuolat ieško tokiais ženklais paženklintų produktų, likę 45% dėmesį į tokius produktus atkreipia tik retkarčiais.