• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pradedančiajam verslininkui neretai tenka susidurti su kritikos lavina.

Kai Richardas Bransonas 1984 metais įkūrė bendrovę „Virgin Atlantic“, daugelis konkurentų juokėsi iš jo sumanymo, tačiau ilgainiui jie buvo priversti nuleidę galvas palikti verslą, o optimizmu trykštantis britas tapo vienu žymiausių vizionierių pasaulyje, rašo „Entrepreneur“.

REKLAMA
REKLAMA

Naujos idėjos dažniausiai sulaukia konservatorių ir piktavalių kritikos. Geras verslininkas turi sugebėti išklausyti, įvertinti ir pasinaudoti šia kritika.

Pirmiausia stenkitės nesivadovauti jausmais. Įgyvendindami idėją įdėjote daug pastangų, todėl nenuostabu, kad esate prie jos emociškai prisirišęs ir stengiatės bet kokia kaina apsiginti nuo kritikos. Vis dėlto tokiu atveju reikėtų įsivaizduoti, kad esate pašalinis stebėtojas, ir bandyti blaiviai įvertinti išsakytas mintis, deja, dažnai žmonės linkę įžvelgti klastą panašiose situacijose.

Reikėtų išmokti atskirti konstruktyvią kritiką nuo konkurentų ir pavyduolių agresijos. Remkitės nuojauta. Nekreipkite dėmesio į piktus išpuolius ir senstelėjusių dogmų gynėjus.

Vertindami kritiką pabandykite pasikonsultuoti su kolegomis ir žmonėmis, kurie ne visada linkę sutikti su jūsų nuomone. Reikėtų išklausyti ir kitų verslininkų mintis. Šiuo atveju geriausią patarimą galėtų suteikti neutralus žmogus, kurio verslo interesai nėra susiję nei su jūsų, nei su konkurentų veikla.

Kritika gali tapti atspirties tašku sprendžiant iki šiol nepastebėtas problemas. Būkite atviras kitų žmonių patarimams ir teisingai kritikai, galbūt laiku išgirsta pastaba suteiks progą tinkama linkme pakoreguoti verslo planą. Kartais skirtumas tarp puikios ir prastos idėjos gali būti itin mažas, tad konstruktyvi kritika tampa puikiu įrankiu koreguojant pirmines užmačias.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų