Į šį klausimą bandė atsakyti JAV rinkodaros asociacija kartu su bendrove „Decision Strategies International“. Organizacijos tyrimą vykdė apklausdamos daugiau nei 100 rinkodaros profesionalų. Jo rezultatas – 86 puslapių studija, kurioje aprašomi didžiausi iššūkiai, su kuriais susidurs rinkodaros specialistai per artimiausius ketverius metus. Tyrimo organizatoriai taip pat išskyrė keturis galimus scenarijus, kaip atrodys rinkodara 2015-aisiais.
Scenarijus JAV rinkodaros asociacija nusprendė pateikti aprašydama keturis galimus rinkodaros vadovus 2015-aisiais:
Strategijos guru (Džeinė). Džeinė dirba tradicinėje kompanijoje, turinčioje daugybę galimybių ir resursų. Jos distribucijos kanalai – integruoti. Džeinė naudoja rinkodarą padidindama bendrovės strategines galimybes. Ji pirmoji pastebi naujas tendencijas ir nesibaido darbo su daugybe informacijos.
Vertės grandinės optimizuotojas (Timas). Timas dirba stagnuojančios ekonomikos sąlygomis. Jo tradicinis verslas – trumpo laikotarpio. Jis prisiima mažiau rizikos bei reikalauja atskaitomybės iš visų sričių. Timas yra procesų guru, jis puikiai žino, kaip sumažinti sąnaudas bei didinti efektyvumą.
Socialinių tinklų dirigentas (Diego). Diego dirba kompanijoje, susidedančioje iš daugybės virtualių komandų bei darbo vietų. Bendrovė turi platų partnerių tinklą, efektyvią logistiką. Diego pirmasis pastebi naujas tendencijas bei brėžia ateities gaires. Jis – lankstus ir lengvai prisitaiko prie naujų situacijų. Diego supranta, kad kūrybiškumas – vienas svarbiausių efektyvaus rinkodaros specialisto bruožų.
Pardavimų guru (Xeena). Xeena dirba ekonominės krizės sąlygomis. Neaiški geopolitinė padėtis, kritę technologijų vystymosi tempai sudaro sąlygas klestėti juodajai rinkai. Xeenai sunku akcininkams parodyti investicijų grąžą, nes bendrovės rinkodaros departamentas sujungtas su pardavimo. Rinkodaros sprendimus diktuoja vartotojas.