Apie plėtros planus, greitojo maisto verslo perspektyvas šiandieninėje ekologijos ir natūralumo idėjų apimtoje visuomenėje, aršią konkurenciją su pasauliniais prekių ženklais bei socialinę atsakomybę portalui Ekonomika.lt pasakoja „Hesburger“ tinklo plėtros vadovė Ieva Salmela.
Kodėl nusprendėte plėsti veiklą Lietuvoje, juk iš pirmo žvilgnsio, greitojo maisto verslo niša atrodo užpildyta?
„Hesburger“ plėtra vykdoma remiantis geografine logine tvarka, nuo Suomijos iki Baltijos šalių Rusijos. Kaip rodo patirtis, lietuviai – puikūs klientai, jiems patinka „Hesburger“ asortimentas. Lietuvos gyventojams vis labiau ir labiau mėgaujantis „Hesburger“ patiekalais, mes galime ir toliau plėstis.
O kokie ateities planai – į kokias rinkas žengsite toliau? Aktyviai plečiamės Baltijos šalių rinkoje, o Rusijoje „Hesburger“ vykdo veiklą franšizės principu, ten turime jau 8 restoranus.
Jau pranešėte apie planus įkurti majonezo gamyklą Kaune. Ar esate numatę bent apytikrę atidarymo datą? Projektas šiuo metu yra planavimo stadijoje. Perėjus į kitą darbų etapą, mielai suteiksime daugiau informacijos.
Lietuvoje rinką dalijatės su tiesioginiu konkurentu „McDonald’s“, be to, „Subway“ taip pat planuoja įkurti restoranus Lietuvoje. Kaip varžysitės su rinkos konkurentais?
„Hesburger“ – didžiausias restoranų tinklas Baltijos šalyse, šiuo metu Lietuvoje valdantis 29 restoranus, o Baltijos šalyse iki metų pabaigos klientus aptarnaus 95 tinklo restoranai. Klientai vertina mūsų tiekiamą maistą, o mes vertiname savo klientus. „Hesburger“ – šeimos verslas, kuris šeimos vertybes įtvirtina korporacinėje sistemoje. Tikimės, kad mūsų darbuotojai šį jausmą perteikia klientams.
Kita vertus, manau, kad Lietuvoje didžiausias konkurentas yra šaldytuvas – žmonės renkasi namie gamintą maistą. Kaip apibūdintumėte Baltijos regiono vartotojų įpročius: kokie produktai čia populiariausi? Ar meniu skiriasi nuo kitų valstybių skonių? Kalbant apie įpročius, Baltijos šalių gyventojai maistą gamina namie, dažnai pietus atsineša į darbą. Valgyti restorane yra populiaru, bet mažiau, nei pavyzdžiui, Suomijoje. „Hesburger“ klientas Baltijos šalyse ypač mėgsta mėnesio patiekalus, „Hesburger“ mėsainius ir tortilijas. Klientų įpročiai taip pat skiriasi mieste ir mažesniame miestelyje arba kaime. Baltijos šalių miestuose klientai renkasi įvairesnį maistą. „Hesburger“ – socialiai atsakingas verslas, vykdantis paramos programą Bangladeše. Ar galvojate apie panašius projektus Europoje, pavyzdžiui, Lietuvoje? Kiekvienoje šalyje rastume, kam padėti. Bangladešą socialinės atsakomybės projektui pasirinkome todėl, kad čia nepaisomos žmonių teisės. Pavyzdžiui, vaikai nuo 5 metų sunkiai ir pavojingomis sąlygomis dirba nuo ryto iki vakaro ir taip padeda savo šeimoms. Tik kai kurie lanko mokyklą, išmoksta skaityti ir rašyti. Padėtis šioje šalyje labai skiriasi nuo Europos, kurioje veikia teisinė sistema ir žmonės yra labiau apsaugoti. Vaikai mūsų šalyse turi ką valgyti, gali mokytis, kurti savo ateitį, priešingai nei Bangladešo lūšnynų vaikai.
Dėl šių priežasčių mes inicijavome programą, kuria Bangladešo vaikams yra suteikiama galimybė lankyti mokyklą bei kurti šviesesnę ateitį. Pastatėme 7 aukštų mokyklą, kurioje šiuo metu mokosi 280 vaikų. Su lietuvių pagalba sukursime dar 100 moksleivių vietų. Vienintelis dalykas, kurį mūsų klientai turi padaryti norėdami prisidėti, yra nusiųsti šypseną naudojantis mobilia aplikacija, kuri patalpinta „Hesburger“ „Facebook“ paskyroje arba nupiešti piešinį-sveikinimą Bangladešo vaikams ir atnešti į bet kurį mūsų restoraną. Visas šypsenas ir linkėjimus nugabensime į Bangaldešą kartu su materialia pagalba. Gerumas – svarbu! Kodėl taip rūpinatės socialine atsakomybe? Ar viena iš priežasčių – žalinga greitojo maisto įtaka? „Hesburger“ maistas gaminamas iš ingredientų, kuriems taikomi aukšti reikalavimai. Visada stengiamės rasti vietinius tiekėjus, bet dėl aukštų reikalavimų produkcijai, didelio produkcijos kiekio poreikio, tai nėra lengva. Kaip šeimos verslas atstovams, mums rūpi aplinka. Mūsų restoranuose – yra aplinkai palankių įrangos sprendimų, taip pat mes rūpinamės savo darbuotojų gerove. „Hesburger“ – stabilus kolektyvas ir daug mūsų darbuotojų, kurie pradeda darbuotis žemiausiose pozicijose tampa vadovais. Pavyzdžiui, mūsų regiono vadovė Lietuvoje yra Vaida Kazėnienė, kuri pradėjo čia darbuotis pries 5 metus kaip pamainos vadovė, šiuo metu jai 29-eri metai, ji turi mažą vaikelį ir yra regiono vadovė. Taip pat ir kiti „Hesburger“ darbuotojai nesunkiai derina ne tik šeimą ir darbą, bet ir studijas ir darbą. Kokia greitojo maisto verslo ateitis, kai vis garsiau kalbama apie sveikatos, natūralumo, „atgal į gamtą“ idėjas?
Žmonėms visada reikės gardaus valgio, kurį galima suvalgyti nesugaišus daug laiko. Nors Suomijoje mes klientams siūlome ekologiškus produktus, kurių populiarumas ten auga, Baltijos šalyse žmonės kol kas labiau mėgsta paprastesnius patiekalus.