REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvoje ryšio paslaugų bendrovės reklaminiuose pranešimuose pabrėžia itin didelės spartos namų interneto galimybes. Visgi gyventojai skundžiasi: interneto greitis nesiekia visų pajėgumų, kartais ryšys iš viso dingsta, o už paslaugą vis tiek tenka pakloti tokią pačią sumą pinigų. 

Lietuvoje ryšio paslaugų bendrovės reklaminiuose pranešimuose pabrėžia itin didelės spartos namų interneto galimybes. Visgi gyventojai skundžiasi: interneto greitis nesiekia visų pajėgumų, kartais ryšys iš viso dingsta, o už paslaugą vis tiek tenka pakloti tokią pačią sumą pinigų. 

REKLAMA

Į naujienų portalą tv3.lt kreipęsis skaitytojas Ignas (tikrasis vardas redakcijai žinomas – aut. past.) pasakojo, kad karantino laikotarpiu, darbui vykstant iš namų, šeimoje internetu naudojasi bent keletas žmonių, todėl, nors anksčiau asmeniniam naudojimui interneto greičio pakakdavo, dabar iškilo papildomi ryšio trikdžiai, kurie neleidžia greitai atlikti vienų ar kitų darbų.

Dėl šios priežastis Ignas, pasitaręs kartu su šeima, nusprendė pakeisti interneto planą ir užsisakyti kur kas greitesnį internetą, tačiau paaiškėjo, kad tai padaryti nebus taip paprasta.

REKLAMA
REKLAMA

„Paskambinome į „Telia“ ryšio paslaugų operatorių, konsultantei paaiškinome, kad dabartinio interneto greičio nepakanka, todėl norime sudaryti kitą paslaugos planą.Įmonės atstovė maloniai paaiškino, kad tokia galimybė yra.

REKLAMA

Nors anksčiau naudojome maršrutizatorių, kuriam buvo reikalingas interneto kabelis, šįkart užsisakėme mobilų namų internetą.

Gavus šią paslaugą, išties interneto greitis buvo gerokai didesnis negu anksčiau, tačiau supratome, kad reklamoje skelbiama informacija realybėje yra sunkiai įgyvendinama – nors ne kartą buvo sakoma, kad internetas yra itin greitas. Spėjame, kad dėl gyvenamosios vietos interneto ryšys yra gerokai prastesnis, o kartais net ir visai dingsta. Galbūt dėl to vertėtų atitinkamai sumažinti ir paslaugos kainą?“ – klausė skaitytojas.

REKLAMA
REKLAMA

Su panašia situacija susidūrė ir skaitytoja Greta (tikrasis vardas redakcijai žinomas – aut. past.), kuri pasakojo, kad šiuo metu naudojasi „Telia“ šviesolaidiniu ir „Cgates“ namų internetu, tačiau jau teko ne sykį susidurti su trikdžiais, nors gyvena Vilniuje, o ne nuošalioje vietovėje.

„Nors gyvenu Vilniuje, Naujamiestyje, tikrai negaliu pasakyti, kad čia ryšį užstoja miškai ar kokios kitos kliūtys. Naudojuosi dviejų tiekėjų paslaugomis be galimybės įsijungti mobilųjį interneto ryšį. Kodėl?

Nes tai vienas, tai kitas stringa, kartais atsijungia! Kai pradėjau naudoti antro tiekėjo internetą namuose, mano gyvenimas iš esmės pagerėjo“, – kalbėjo Greta.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Paaiškino, kodėl gali atsirasti trikdžiai 

„Cgates“ marketingo vadovė Dovilė Filmanavičiūtė, reaguodama į skaitytojos nusiskundimus, pastebi, kad interneto ryšio sparta gali priklausyti nuo skirtingų veiksnių.

„Tikrai nėra taip, kad skirtingose Lietuvos teritorijose veikia skirtinga interneto greitaveika. Visoje Lietuvoje veikiantis tinklas užtikrina vartotojams tokią greitaveiką, kokią jie užsisako pas paslaugų tiekėją. Pagrindinės mažesnės greitaveikos priežastys atsiranda naudojantis paslaugomis per „WiFi“ – šiuo įtemptu laiku visi dirba, mokosi iš namų, WiFi užimtumas tampa labai dideliu.

Maksimaliai kokybiškai veikiančios paslaugos priklauso nuo nemažai faktorių: įrangos pastatymo vietos bute, kliento naudojamų įrenginių ir kokius dažnius bei kanalus jis naudoja jungdamasis prie routerio. „WiFi“ kokybę įtakoja net kaimynų naudojama įranga ir daugelis kitų veiksnių.

REKLAMA

Nuolat stebime interneto srautų išnaudojimą ir esant poreikiui vykdome tinklo resursų plėtrą, kuri leidžia užtikrinti kokybišką paslaugų veikimą. Taip pat labai greitai pasiūlysime savo klientams sprendimą, kuris jų butuose pagerins „WiFi“ tinklo padengimą bei suteiks galimybę išnaudoti interneto greitaveiką“, – teigė įmonės atstovė.

Apie galimus interneto trikdžius socialinėje erdvėje „Facebook“ užsimena ir kiti vartotojai – „Tele2“, taip pat „Bitė Lietuva“ klientai.

Tiesa, pastarosios įmonės komunikacijos vadovas Jaunius Špakauskas pastebi, kad šiuo metu vadinamojo „laidinio“ interneto vartotojų skaičius, kai maršrutizatorius turi būti prijungtas prie specialaus interneto kabelio, tapo mažesnis nei tų, kurie šiuo metu naudojasi mobiliuoju namų internetu.

REKLAMA

„2019 metai Lietuvoje buvo istoriniai ne tik todėl, kad retas žinojome, kas per velnias yra tas koronavirusas, bet ir svarbiu lūžiu šalies telekomunikacijų rinkoje. Būtent tais metais pirmą kartą mobiliojo plačiajuosčio interneto (angl. mobile broad band, MBB) vartotojų skaičius pralenkė šviesolaidžio interneto vartotojų skaičių. Kitaip sakant, mobilusis internetas, taip pat ir namų mobilusis internetas jau turi daugiau klientų nei „laidinis” internetas. 

Kodėl? Todėl, kad mūsų gyvenimas – dinamiškas, mes mobilūs, keliaujame ir darbo, ir laisvalaikio, ir kitais reikalais, o mobiliojo interneto sparta jau visiškai patenkina net ir aukštus interneto vartotojo poreikius. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Mobiliojo interneto skverbtis ir veikimas Lietuvoje puikus, pavyzdžiui, šiuo metu sparčiausia komerciškai ir praktiškai naudojama 4G technologija dengia 99 proc. šalies teritorijos“, – teigė įmonės atstovės.

J. Špakauskas taip pat paaiškina, kad trikdžiai, lemiantys interneto sulėtėjimą, gali kilti ne tik dėl gyvenamosios vietovės, bet ir pastato konstrukcinių ypatumų.

„Interneto greitaveika priklauso nuo daugybės priežasčių, pavyzdžiui, atstumo iki bazinės stoties, geografinės padėties (kalva tai ar dauba ir pan.), urbanistinių vietos ypatumų (aplink esančių pastatų  gausos, jų aukštingumo ir kt.), statinio, kur naudojamas internetas savybės (sienų storis, aukštų skaičius, statybinės medžiagos ir kt.), vartotojų naudojamų įrenginių ir jų skaičiaus, net naudojimosi paslaugomis laiko.

REKLAMA

<...> Konkretūs spartos įsipareigojimai bei kitos naudojimo sąlygos yra detaliai aptartos su klientu jo sutartyje bei bendrose paslaugų teikimo sąlygose“, – aiškino „Bitė Lietuva“ įmonės atstovas.

Tuo metu „Telia“ komunikacijos vadovas Audrius Stasiulaitis tikina, kad trikdžiai, dėl kurių skundėsi skaitytojai, galėjo kilti ir dėl paties maršrutizatoriaus kaltės, todėl tokiu atveju patariama kreiptis į įmonės specialistus.

„Jei interneto trikdžiai kartojasi skirtingose Lietuvos vietose, labiausiai panašu į maršrutizatoriaus gedimą, todėl pirmiausiai patarčiau susisiekti su paslaugų tiekėju ir registruoti gedimą. Jei tai yra „Telia“ įranga, mes tikrai mielai ir operatyviai išspręsime šitą klausimą“, – teigė pašnekovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų