REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pervežimų ir logistikos rinkoje trūkstant vairuotojų ir sparčiai keičiantis technologijoms, mažoms įmonėms neužteks resursų investicijoms, o jų klientus perims didžiosios logistikos bendrovės, sako naujasis  Lietuvos krovinių vežimo ir logistikos grupės „Girteka Group“ vadovas Jeroenas Eijsinkas.

Pervežimų ir logistikos rinkoje trūkstant vairuotojų ir sparčiai keičiantis technologijoms, mažoms įmonėms neužteks resursų investicijoms, o jų klientus perims didžiosios logistikos bendrovės, sako naujasis  Lietuvos krovinių vežimo ir logistikos grupės „Girteka Group“ vadovas Jeroenas Eijsinkas.

REKLAMA

„Manau, kad dėl „Girtekos“ masto ir gebėjimo generuoti pakankamai pinigų, dėl to, kad galime reinvestuoti į verslą, jį auginti, mes galime išgyventi transformaciją. Įmonės, kurios neturi tokio masto, jos patirs sunkumų“, – trečiadienį žurnalistams teigė J. Eijsinkas.

Anot „Girtekos“ direktoriaus, pagrindiniai sunkumai, su kuriais šiuo metu susiduria Europos logistikos įmonės – sparčiai besikeičiančios technologijos ir užsidariusi Rusijos, Baltarusijos bei Ukrainos vairuotojų rinka. 

„Vienas iš iššūkių yra tai, kad šiuo metu yra vairuotojų trūkumas, ypač prasidėjus karui Ukrainoje, – vairuotojų rinkos Rusijoje, Baltarusijoje ir Ukrainoje daugiau nebepasiekiamos jokioms įmonėms Europos Sąjungos (ES) teritorijoje“, – sakė J. Eijsinkas.

REKLAMA
REKLAMA

„Antras iššūkis yra tai, kad sunkvežimiai ir įranga vis labiau brangsta, reikalingas finansavimas dabar yra didesnis, (...) reikia (didesnio – BNS) masto norint investuoti į tą brangesnę įrangą“, – pridūrė jis.

REKLAMA

Pasak „Girtekos“ vadovo, įmonė užsienyje yra sukūrusi savo darbuotojų paieškos infrastruktūrą, todėl ši problema jai neaktuali.

„Dabar įdarbiname vairuotojus, galima sakyti, visame pasaulyje, Vidurinėje Azijoje, Kazachstane, Kirgistane, Tadžikistane,  taip pat Pakistane, Indijoje. (...) Dėl to, jog šiose šalyse iš dalies turime savo įdarbinimo infrastruktūrą, nepaisant iššūkių, vis tiek galime gauti vairuotojų ir užpildyti turimas laisvas darbo vietas“, – teigė įmonės vadovas.

Anot jo, mažesnės įmonės neturi pakankamai lėšų investicijoms, įskaitant ir darbuotojų paieškos infrastruktūrą. 

REKLAMA
REKLAMA

J. Eijsinkas aiškino, kad jau dabar didelė dalis mažesnių įmonių neįveikė iššūkių, nors tai kompensuoja kol kas neatsigavusi transporto paslaugų paklausa Europoje. Anot jo, logistikos pajėgumų trūkumas turėtų pradėti ryškėti 2024 metų pabaigoje. 

„Jei pažvelgtume į rinką, manau, kad nuo 2019 metų vidurio iki dabar praradome apie 15-20 proc. transporto pajėgumų rinkoje. (...) Dėl vairuotojų ir įrangos trūkumo ateityje bus vis didesnis iššūkis rasti transporto pajėgumų“, – sakė jis.

„Girteka“ anksčiau visuomet augo dviženkliais skaičiais, todėl manau, kad savininkai nematys priežasčių, dėl kurių negalėtų tęsti šios tendencijos“, – pridūrė jis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Girtekos Group“ įmonė „Everwest“ (buvusi „Girteka Logistics“) pernai gavo 1,29 mlrd. eurų pajamų – 13 proc. daugiau nei 2021 metais (1,15 mlrd. eurų) ir uždirbo 31,7 mln. eurų grynojo pelno – 14,5 karto daugiau (2,2 mln. eurų).

„Everwest“ savo šių metų planuose įvardija plėtrą į Centrinę Aziją ir Artimuosius Rytus.

„Girteka Group“ 90 proc. akcijų per šeimos biurą valdo Mindaugas Raila, o 10 proc. – Edvardas Liachovičius.

„Girteka Group“ pajamos pernai sudarė 1,931 mlrd. eurų, o grynasis pelnas viršijo 145 mln. eurų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų