REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nukritus didmeninėms elektros kainoms Energetikos ministerija siūlo gyventojams nutraukti brangias tiekimo sutartis ir pasirašyti naujas. Tačiau nepriklausomi elektros tiekėjai neketina taip paprastai ir greitai paleisti savo klientų. Už sutarties nutraukimą jie grasina baudomis.

Nukritus didmeninėms elektros kainoms Energetikos ministerija siūlo gyventojams nutraukti brangias tiekimo sutartis ir pasirašyti naujas. Tačiau nepriklausomi elektros tiekėjai neketina taip paprastai ir greitai paleisti savo klientų. Už sutarties nutraukimą jie grasina baudomis.

REKLAMA

Tiekėjai taip pat siūlo naujas taisykles dėl sutarčių nutraukimo, jeigu žmogus nutraukęs sutartį neišeis pas kitą tiekėją, suteiktų nuolaidų grąžinti nereikės.

Su tokia situacija susidūrė ir portalo tv3.lt skaitytojas Dainius (tikrieji vardas ir pavardė redakcijai žinomi). Jis pasakojo, kad pasibaigus elektros tiekimo sutarčiai su įmone Ignitis“ nusprendė jos nebepratęsti.

„Pasirinkau kitą tiekėją, kuris pasiūlė mažesnę kainą. Tačiau „Ignitis“ nesiruošė manęs taip greitai paleisti. Už paskutinį mėnesį tarifas man buvo padidintas keturis kartus, sąskaita išaugo. Bet tai dar ne viskas, man buvo paskaičiuotos ir netęsybos, nes nepratęsiu su jais sutarties.

REKLAMA
REKLAMA

Kai paskambinau pasiteirauti, kodėl mano sąskaita tokia didelė, specialistai pažadėjo viską išsiaiškinti. Dar po kelių dienų jie tikino, kad įsivėlė klaida, jie blogai apskaičiavo mano tarifą, o netęsybų iš vis neturi būti“, – pasakojo vyras.

REKLAMA

Jis tikino, kad sulaukė laiškų, kuriais „Ignitis“ bandė jį perkalbėti.

„Jie nepaleidžia taip greitai. Tikriausiai ir kainą padidino, ir apie netęsybas tada kalbėjo, kad išsigąsčiau ir apsigalvočiau. Galbūt taip jie ir priverčia žmones pasilikti ar rinktis bent jau kitą sutartį pas juos“, – svarstė Dainius.

Jei nesirinks kito tiekėjo, nereiks grąžinti nuolaidų?

Bendrovės Ignitis ryšių su visuomene projektų vadovė Laura Beganskienė pastebėjo, kad pastaruoju metu jaučiamas klientų suaktyvėjimas dėl sutarčių.

REKLAMA
REKLAMA

„Tačiau klientai labiau linkę keisti planą ir užfiksuoti naują, mažesnę kainą, nei nutraukti sutartį. Skambučių skaičius išaugęs trečdaliu – klientai domisi pasiūlymais, galimybėmis, nuolaidomis.

Per sausio mėnesį bendrai apie 1 proc. klientų keitė fiksuotos kainos planą. Dalis keitė į pigesnį, nepasibaigus kainos fiksavimo laikotarpiui, kita dalis keitė, nes jiems sausio pabaigoje baigėsi fiksuotos kainos laikotarpis“, – pripažino įmonės atstovė.

Anot L. Beganskienės, daugiau nei pusė sutartį nutraukusių klientų turėjo grąžinti pinigus už nuolaidas.

Apie 60 proc. klientų turėjo grąžinti suteiktas nuolaidas. Suprantame klientų norą keisti turėtos fiksuotos kainos planą į pigesnį ir ieškome būdų, kaip pasiūlyti kuo naudingesnį sprendimą. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dėl to svarstome galimybę, kad klientams netektų grąžinti suteiktų nuolaidų tuo atveju, jei keistų planą į mažesnės kainos, bet liktų mūsų įmonėje“, – komentavo įmonės atstovė.

Sumažinus kainą, naujų klientų antplūdis

Elektrum Lietuva“ atstovė spaudai Milda Basijokienė taip pat pripažino, kad šiuo metu jaučiamas klientų suaktyvėjimas.

„Nuo to laiko, kai sausio antroje pusėje jiems pristatėme savo naujus planus kitomis kainomis, kurios keliais centais mažesnės už valstybės nustatytą kompensuojamą 28 ct/kWh ribą, jaučiame didelį gyventojų suaktyvėjimą.

Paskutinėmis sausio savaitėmis sudarėme per 15 tūkstančių naujų sutarčių, o tai maždaug 4 kartais daugiau, palyginti su mėnesio pradžia. O vasario pirmosios dienos mums buvo kone rekordinės – sudarėme daugiau nei po 1000 sutarčių per dieną. Tokius srautus paskutinį kartą fiksavome tik pernai birželį, prieš pat antrosios liberalizavimo bangos termino pabaigą, kai gyventojai masiškai suskubo pasirašinėti sutarčių“, – skaičiavo įmonės atstovė.

REKLAMA

Jos teigimu, pas kitą tiekėją išėjo tik 50 klientų.

Iš visų klientų, su mumis pasirašiusių naujas sutartis, maždaug apie 40 proc. sudaro esami klientai, kurie pasirinko naujus mūsų siūlomus planus. Ir tik kiek daugiau nei 50 klientų minėtu laikotarpiu su mumis nutraukė sutartis, pasirinkdami kitą tiekėją“, – sakė M. Basijokienė.

Tuo metu elektros tiekėjo „Enefit“ komunikacijos ir rinkodaros vadovė Ieva Krikštopaitytė skaičiavo, kad sutartis per sausį nutraukė apie 0,7 proc. klientų.

„Dalis jų – priėmė sprendimą gavę kito tiekėjo pasiūlymą, tačiau sutarčių nutraukimai rinkoje nuolat vyksta ir dėl kitų formalių priežasčių. Pavyzdžiui, baigiasi sutarties galiojimo terminas, klientas nusprendžia jos nebepratęsti ir laikinai patenka į garantinį tiekimą arba – objektas, kuriam tiekiama elektra yra parduodamas“, – sakė įmonės atstovė.

REKLAMA

 

Sausį ir vasarį grąžinti nuolaidų nereikės

Kol Ignitis“ dar tik svarsto apie galimybę panaikinti nuolaidų grąžinimą, kita įmonė Elektrum Lietuva“ skelbia, kad gyventojams sausį ir vasarį nereikės grąžinti nuolaidų pakeitus planą.

Pasak M. Basijokienės, tiems klientams, kurie renkasi naujuosius fiksuotos kainos planus, sutarties nutraukimo atveju netaikomos papildomos sąlygos.

Jokių papildomų sąlygų –  nutraukti sutartį galima laisvai, be jokių įsipareigojimų mums, kada tik panorėjus. O tiems klientams, kurie anksčiau buvo pasirinkę kitą mūsų planą su fiksuota kaina, pavyzdžiui, 36 mėn. „Stabilus“, nutraukiant sutartį reikia grąžinti jiems suteiktas nuolaidas, kurios dažniausiai pas mus galioja pirmajai sąskaitai ir vidutiniškai siekia apie 20 eurų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tačiau esamiems klientams, norintiems pasikeisti vieną mūsų planą į kitą, turime gerą žinią – sausio ir vasario mėnesiais nutraukiant sutartis mes netaikome jiems jokių sutarties nutraukimo sąlygų, tai yra neprašome grąžinti suteiktų nuolaidų“, – apie sutartis pasakojo įmonės atstovė.

O I. Krikštopaitytė pastebėjo, kad didelės dalies klientų dabartinis kainų sumažėjimas nepalietė, nes jie fiksavo kainas pernai, kai jos buvo žemesniame lygyje nei dabar.

„Sausio mėnesį sutartis persirašė iki 0,5 proc. visų „Enefit“ klientų. Iš šios mažos klientų dalies vos 10 proc. grąžino rezervacijos mokestį. Taip yra todėl, kad sutartis daugiausiai keitė ne ilgalaikius – šešerių ar septynerių metų – fiksuotos kainos planus pasirinkę klientai, nes jų fiksuota ilgalaikė kaina iš esmės jau buvo žema“, – komentavo I. Krikštopaitytė.

REKLAMA

Siūlo peržiūrėti savo planus

Portalas tv3.lt primena, kad rinkoje mažėjant elektros kainoms, o nepriklausomiems tiekėjams mažinant fiksuotų planų tarifus, energetikos rinkos reguliuotojas ragina vartotojus peržiūrėti pasirašytas sutartis ir taip padėti sutaupyti kompensacijoms skirtas valstybės lėšas.    

Pasak Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) pirmininko Renato Pociaus sutartis ypač raginami peržiūrėti vartotojai, kurių fiksuotas tarifas yra didesnis nei 28 centai už kilovatvalandę (kWh). 

„Elektros energijos kainos biržoje sumažėjo pakankamai ženkliai. Šiandien, jeigu žiūrint sausio mėnesio kainas, jos neviršija 100 eurų už megavatvalandę. (...) Norime paraginti visus vartotojus perskaityti ir peržiūrėti savo sudarytas sutartis su nepriklausomais tiekėjais“, – žurnalistams ketvirtadienį sakė R. Pocius. 

REKLAMA

„Ypatingai raginame tuos vartotojus, kurie turi sudarę sutartis didesne negu 28 centų už kilovatvalandę kaina ir tokiu būdu įsivertinti, ar esamos sutartys (...) ir šių sutarčių nutraukimo sąlygos negeneruotų didesnės naudos pakeičiant nepriklausomą tiekėją“, – pridūrė VERT pirmininkas. 

„Išties iš tiekėjų matosi aktyvumas ir iš tikrųjų pakankamai rimta konkurencija dėl kainų. Dabar, aišku, reikėtų paskatinti vartotojus lygiai taip pat elgtis aktyviai, nes būtent jie gali gauti tiesioginės finansinės naudos“, – sakė jis.  

Pasak R. Pociaus, pakeitę tiekėją vartotojai gali padėti sutaupyti kompensacijoms skirtas valstybės biudžeto lėšas.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Akivaizdu, kad pakeitus nepriklausomą tiekėją šiandien vartotojai gali sutaupyti pinigų ne tik sau, bet ir valstybės biudžetui. Jeigu sutartys būtų persirašytos žemiau nei 28 centų už kilovatvalandę kaina, tai tokiu atveju nereikėtų papildomo finansavimo iš valstybės biudžeto“, – aiškino R. Pocius.  

Jis pažymėjo, kad vartotojai, kurių sutartyse įtvirtintas 28–56,5 cento fiksuotas tarifas ir kurie su valstybės kompensacija dabar moka ne daugiau kaip 28 centus, nuo liepos gali mokėti daugiau, nes neaišku, ar jie gaus kompensaciją.  

„Vartotojai, kurie turi sutartis tarp 28 ir 56,5 cento, turi šiandien vadinamą valstybės kompensaciją. Gali atrodyti, kad tokiu atveju nėra finansinės paskatos ar patrauklu persirašyti šitas sutartis, tačiau reikėtų atkreipti dėmesį, kad kompensacijos yra nustatytos iki liepos 1-os dienos – tai yra laikinas dydis“, – teigė R. Pocius. 

REKLAMA

„Tos kainos, kurios šiandien užfiksuotos (...) nuo metų vidurio jos gali tapti realiomis ir vartotojams jos ženkliai padidėtų,  palyginti su šiandien kompensuojama suma“, – pridūrė jis. 

Kai kuriems nepriklausomiems tiekėjams šiuo metu siūlant mažesnius nei 28 centų už kWh fiksuotos kainos planus, R. Pocius pagalvoti apie tiekėjo pasirinkimą rekomendavo ir visuomeninio tiekimo paslaugą gaunantiems trečiojo rinkos liberalizavimo etapo vartotojams.   

„Šiandien matome, kad yra tiekėjų, kurie siūlo fiksuotus tarifus mažiau negu 28 centai už kilovatvalandę, tai vadinasi visuomeninio elektros energijos tiekėjo vartotojai, netgi ir su kompensacija, jeigu pasirinktų mažesnį nepriklausomo tiekėjo planą negu 28 centai už kilovatvalandę, jie finansiškai išloštų, tai mes rekomenduojame tą ir padaryti“, – teigė VERT pirmininkas.

REKLAMA

R. Pocius pakartojo, jog VERT iki šių metų vidurio ketina patikrinti, kaip tiekėjai panaudojo 2022 metų antrąjį pusmetį gautas valstybės kompensacijas – tam ketinama samdyti nepriklausomą auditą. Tuo metu dėl šiemet mokamų kompensacijų auditas bus atliekamas 2024 metais.

„Elektros energetikos įstatyme aiškiai parašyta, kam gali būti naudojami biudžeto pinigai. Jie gali būti naudojami elektros energijos įsigijimo kainai kompensuoti. Todėl tai mes audituosime ir tikrinsime, ar šitie pinigai buvo tikslingai panaudoti šitai kompensacijai“, – teigė R. Pocius. 

Šlykščiausiai elgiasi Ignitis
Šlykščiausiai elgiasi Ignitis
Aš nereklamuoju Elektrum Lietuva,bet pažiūrėkit jų siūlymus,visur be jokių sąlygų ir netęsybų.Ir palyginkit su Igničiu,visos jų sutartys su atseit lengvatom,visokiom nuolaidom,kuriom paskui apraizgo žmogui kaklą ir jam bjauru net skaičiuot išėjimo išlaidas.Be to,jų ir kainos šiandien didžiausios.Po Perlo žlugimo pats perėjau pas Ignitį,jis man suteikė kažkokias nuolaiddas 4 mėnesiams,tai dabar jau skaičiuoja man tik jiems žinomas sumas.Bet vis tiek,susimokėsiu tiems parazitams,bet sutartį nutrauksiu,bjauru pas juos būt net psichologiškai.Dar bjauriau,kad tai juk pusiau atseit mūsų valstybinė įmonė,tokios būt gali tik prie Piš valdžios
Tiekėjai vadinasi daro ką nori
o enefit nesielgia šlykščiai? Pririšę savo klientus 6 metams žadėdami geriausią kainą? O pamėgink išeiti iškarto gausi sąskaitą už netesybas. Apskritai čia ne valstybė, kuri leidžia verslininkams tyčiotis iš savo piliečių, dar tokiu jautriu energetiniu klausimu. Bet ko norėti, ne paslaptis kas akcijas turi tose įmonėse...
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų