REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Prieš kiek daugiau nei metus, prasidėjus pirmam karantinui, bene visiems keliautojams teko keisti savo planus. Ir dabar, suvaržymams lengvėjant, ne visi nori keliauti, nes tenka patirti papildomų išlaidų dėl skiepų ir testų. Tačiau jau anksčiau sumokėtus pinigus atsiimti pavyksta ne visada.

Prieš kiek daugiau nei metus, prasidėjus pirmam karantinui, bene visiems keliautojams teko keisti savo planus. Ir dabar, suvaržymams lengvėjant, ne visi nori keliauti, nes tenka patirti papildomų išlaidų dėl skiepų ir testų. Tačiau jau anksčiau sumokėtus pinigus atsiimti pavyksta ne visada.

REKLAMA

Taip nutiko ir portalo kalbintai keliautojai. Moteris pasakoja, kad kelionę vėlesnei datai nukelia jau bene metus, nes keliauti vis nėra palanku. Dabar nori kelionės visiškai atsisakyti, tačiau kelionių organizatorius nesutinka grąžinti moters dar prieš pandemiją sumokėto avanso.

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) teigimu, dar šiemet sulaukiama vartotojų pasiteiravimų dėl prieš metus atšauktų kelionių, kurios vartotojų pasirinkimu buvo nukeltos šiems metams. Dalis vartotojų, dėl susiklosčiusių papildomų sąlygų (privalomi Covid-19 testai, saviizoliacija ir pan.), pageidauja šiuo metu į nukeltas keliones nevykti, prideda VVTAT.

Dėl pandemijos nebenori vykti

Naujienų portalui tv3.lt Elena (tikrasis vardas redakcijai žinomas – aut. past.) pasakoja kelionę į Turkiją įsigijusi dar prieš kurį laiką, tačiau dėl neįprastos pandeminės situacijos pasaulyje vykti nebenori.

REKLAMA
REKLAMA

„Kelionę įsigijome iš „Novaturo“ 2019 metų rudenį. Bet dabar pakeista jau sutartis, dar kažkaip galvojome skristi, bet kadangi testai 4 žmonėms išeina 260 eurų, tai brangu, o dabar ir avanso niekas negrąžina“, – pasakoja Elena.

REKLAMA

Moteris sako, kad į kelionę su šeima turėjo vykti pernai metų birželį, tačiau vis laukė, kol nurims pandemija. Dabartinėmis aplinkybėmis vykti visai nebenori, o sumokėtus pinigus pavyksta atgauti ne visus.

Elena apgailestauja, kad jos pasirinkta kelionių agentūra nurodo negrąžinsianti avansu sumokėtų pinigų – 250 eurų, kuriuos, kaip toliau paaiškina VVTAT, pagal įstatymą moteris turėtų atgauti.

Gavo atnaujintą išaiškinimą

Kelionių agentūros „Novaturas“ atstovės žiniasklaidai Dovilės Zapkutės teigimu, keliautojai visada turi žinoti, kad jie turi teisę atisakyti kelionės bet kuriuo metu. Tiesa, svarbu atsižvelgti į organizuotos turistinės sutarties sąlygas.

REKLAMA
REKLAMA

„Kalbant apie šiandienos situaciją, Covid-19 į kelionių organizavimą įnešė nemažai chaoso ir pakeitimų. Tam tikros sąlygos, tokios kaip neigiamas testo rezultatas ar saviizoliacija grįžus iš atostogų, tapo nauja keliavimo realybe visame pasaulyje, o kartu ir sąlyga saugiam žmonių keliavimui.

Taip pat dar daugeliu atvejų nėra susiformavusios teisinės praktikos oficialių institucijų teikiamų rekomendacijų išaiškinimams, o tai užtrunka laiko. Suprasdami šią situaciją, nesivadovaujame aklai standartinėmis sutarties sąlygomis ir kiekvieną tokį keliautojo atvejį sprendžiame individuliai. Neseniai sulaukėme VVTAT išaiškinimų ir pradėjome keliautojų prašymų nagrinėjimą“, – teigia D. Zapkutė. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ji prideda, kad norint atgauti sumokėtus pinigus, keliautojams labai svarbu tinkamai užpildyti prašymuose nurodytą informaciją.

„Tai galioja ir tiems keliautojams, kurie keliones įsigijo tiesiogiai iš mūsų, tiek ir iš mūsų partnerių – kelionių agentūrų. Keliautojai, mūsų organizuojamas keliones įsigiję kelionių agentūrose turi pateikti prašymus kelionių agentui, iš kurio kelionę ir įsigijo.

Tuo metu esant įprastinėms sąlygoms, teisę susigrąžinti sumokėtus pinigus be jokio sutarties nutraukimo mokesčio keliautojai turi tada, kai atsiranda nenugalimos jėgos aplinkybių, dėl kurių suplanuotą kelionę vykdyti tampa neįmanoma arba kelionių organizatorius negali užtikrinti esminių sutarties sąlygų įvykdymo – pavyzdžiui, keičiama skrydžio data, keliautojo išsirinktas viešbutis neatsidaro, viešbutyje negalimos tam tikros paslaugos, kaip antai – nėra galimybės keliautojams naudotis visais viešbutyje esančiais baseinais ar panašiai“, – detalizuoja D. Zapkutė. 

REKLAMA

Jos teigimu, visais šiais atvejais kelionių organizatorius yra įsipareigojęs grąžinti keliautojams pinigus per 14 darbo dienų.

Tiesa, D. Zapkutė prideda, kad pinigai už dėl pandemijos neįvykusias keliones klientams yra grąžinami – dėl to yra labai svarbu tinkamai užpildyti visus reikiamus dokumentus.

Nenumatytos aplinkybės – priežastis grąžinti visus pinigus

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) atkreipia dėmesį, kad, jei vartotojas sutiko su kelionės nukėlimu prieš metus ir artimiausiu metu turi įvykti planuota kelionė, bet nustatytų papildomų sąlygų dėl kelionių, kurių vartotojas negali įvykdyti, kurių sutarties sudarymo metu vartotojas nežinojo bei negalėjo numatyti, keliautojas turi teisę atsisakyti sutarties ir susigrąžinti sumokėtus pinigus.

REKLAMA

„Taip pat tai taikoma ir jei kelionės metu galioja Užsienio reikalų ministerijos (URM) rekomendacija nevykti į tą šalį, į kurią numatyta kelionė“, – patikslina VVTAT. Nerekomenduojamų keliauti šalių sąrašą galima rasti URM internetinėje svetainėje.

Tarnyba prideda, kad, jei turistas savo noru, žinodamas apie rekomendaciją nevykti į tam tikrą šalį, vis tiek nusprendžia vykti ir sudaro sutartį su kelionių organizatoriumi, vartotojui tenka rizika dėl galimų tokios kelionės pasekmių.

Situacijai nepablogėjus, vartotojas neturėtų pagrindo nutraukti sutartį nesumokant sutartyje numatyto sutarties nutraukimo mokesčio, praneša VVTAT.

„Nenumatytų aplinkybių atveju reikėtų kreiptis į kelionių organizatorių ar kelionių pardavimo agentą dėl galimybių atidėti organizuotą turistinę kelionę vėlesniam laikui, pakeisti kelionės kryptį arba priimti kitokį kompensacijos pasiūlymą, pavyzdžiui, rinktis kelionės kuponą – ieškoti abiem šalims tinkamo sprendimo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jei kitos alternatyvos rasti nepavyksta, vartotojas turi teisę kreiptis į paslaugos teikėją raštu, prašydamas nutraukti organizuotos turistinės kelionės sutartį ir grąžinti už kelionę sumokėtus pinigus. Pinigai turistams turi būti grąžinti per 14 dienų terminą“, – primena VVTAT.

Tarnyba atkreipia dėmesį, kad, nepavykus ginčo išspręsti geranoriškai, vartotojas turi teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų