Nors degalai kainuoja vis brangiau, bilietų kainos stabiliai laikėsi beveik metus. Per Velykinę savaitę stebėję keleivių srautus, vežėjai teigiamų pokyčių nepastebėjo ir užsimena apie brangesnes keliones jau artimiausiu metu. Tačiau staigaus brangimo keleiviai nepastebės – kainos kils palaipsniui ir ne visų maršrutų.
Keleivių vežimu užsiimančios įmonės jau prieš Velykas nieko gero nežadėjo – vilties, kad kainos nebūtų keliamos, buvo mažai.
„Per tą Velykinę savaitėlę peržiūrėjome, kaip judėjo keleiviai. Nieko džiuginančio neradome, keleivių pagausėjimo nebuvo. Šiuo metu dirbame su kainomis, ieškome variantų, kaip jas susireguliuoti ir pasididinti“, – LRT dėstė Tolimojo keleivinio transporto kompanija (TOKS) vadovas Arūnas Indrašius.Pasak vadovo, planuojama kainas kelti 3–5 proc., tačiau tai gali grėsti ne visoms kryptims – visos jos bus peržiūrimos ir tada priimamas sprendimas. „Nuo gegužės tai tikrai [bus keliamos kainos]. Palaipsniui, ne per vieną dieną kelsime. Viename, antrame maršrute ir taip toliau...“, – planus dėstė A. Indrašius. 2011-aisiais vežėjai bilietų kainas prieš pat Velykas pakėlė 5 proc.
Praėjusiais metais degalams „TOKS“ išleido 1,8 mln. litų daugiau nei 2010-aisiais. Š iais metais kiekvieną mėnesį degalams tenka skirti po šimtą tūkstančių litų daugiau nei pernai tuo pačiu metu.
Tuo metu „Kautros“ gen. direktorius Linas Skardžiukas lrt.lt aiškino, kad kainų kėlimas – didelio išprusimo nereikalaujantis darbas, tačiau visada esą ieškoma atsarginio varianto. „Tačiau galime būti priversti kelti kainas. Beatodairiškas kuro kainų kilimas, kai sąnaudos priartėja prie 40 proc. visų bendrųjų sąnaudų, negali likti neanalizuojamas“, – kalbėjo L. Skardžiukas.
Kaune įsikūrusios įmonės direktorius teigė, kad mėginama stebėti situaciją, tačiau rezultatai aiškūs – pirmas metų ketvirtis gerokai nuostolingesnis nei tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais.
Išeitis, pasak L. Skardžiuko, visgi yra – jeigu bent vienas iš 10-ies lengvosios mašinos persėstų į autobusą, būtų didžiulis laimėjimas. „Manau, balandį bus aiškus mūsų atsakymas. Jeigu kils, tai 3–4 proc. ribose. Tikrai nebus tiek, kiek auga kuras“, – patikino L. Skardžiukas.
Kelionė autobusu Kaunas-Vilnius iki šiol be nuolaidos kainavo 20 Lt.
Dėl brangstančio kuro didesnius nuostolius patiria ir Vilniaus viešasis transportas, tačiau bilietų kainų branginti nesiruošiama. Vienas iš būdų, kaip pagerinti viešojo transporto finansinę padėtį, pasak sostinės mero Artūro Zuoko, yra kreipimasis į Seimą, kad viešojo transporto bilietams būtų pritaikytas 9 procentų lengvatinis PVM tarifas, o ne 21 procentai, kaip yra dabar.
Vytenis Radžiūnas