„Dabartinė įstatymo projekto formuluotė riboja ne tik vizualinės informacijos pateikimą, bet ir uždraudžia barų ar restoranų darbuotojams pristatyti parduodamus gėrimus. Be to, siekiant pažaboti alkoholizmą šalyje, kaip tik turėtume stengtis, kad žmonės negirtautų namuose. Juk barai yra ir socializacijos vieta, kur užsukama tiesiog smagiai praleisti laiko, pabendrauti ir kultūringai išgerti vyno ar alaus. Manau, alkoholizmo problema Lietuvoje sprendžiama visiškai ne nuo to galo“, - spaudos konferencijoje kalbėjo Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė Evalda Šiškauskienė.
Anot jos, baruose alkoholio vartojimas yra saikingesnis, todėl labiau kontroliuojamas, o visiškas reklamos draudimas būtų netikslingas.
„Kaip tik tą kultūrą barų reikėtų skatinti. Nėra jokios logikos, kaip bus pasiektas alkoholio suvartojimo mažinimas, uždraudžiant reklamą viduje“, - teigė E.Šiškauskienė.
„Jei bus įgyvendintas šis reklamos draudimas, būsime vienintelė šalis, priėmusi tokį keistą sprendimą. Kyla klausimas, kaip mes atrodysime užsienio turistams. Dabartinė įstatymo projekto formuluotė riboja ne tik vizualinės informacijos pateikimą, bet ir uždraudžia barų ar restoranų darbuotojams pristatyti parduodamus gėrimus“, – prideda E. Šiškauskienė.
Lemtų nuostolius barams
Vilniaus Trakų gatvėje įsikūrusio baro „Cheers Pub“ vadovas Paulius Liubartas spaudos konferencijoje žurnalistams sakė, kad visiškas alkoholio reklamos draudimas lemtų finansinius nuostolius barams.
„Tie siūlymai visiškai netikslingi, reklamų, prekinių ženklų nebuvimas neduotų nieko. Klientas atėjęs išgerti alaus vis tiek gers alų ir be reklamų, tačiau barams reklamos draudimas lemtų didžiulius finansinius nuostolius. Logotipai gali daryti įtaką vienų prekių didesniam suvartojimui, o ne bendrai didina išgeriamo alkoholio kiekį bare. Po draudimo mums reikėtų pasikeisti didžiąja dalį indų, kurie yra su logotipais. Taip pat dekoracijas, pilstymo įrangą, šaldytuvus. Kai kuriems barams baldus. Tai būtų dideli finansiniai nuostoliai“, - tvirtino P.Liubartas.
Legalaus verslo aljanso vadovas Romas Apulskis žurnalistams tvirtino, kad Lietuvoje kavinėse, restoranuose ir baruose parduodama tik maždaug 10 proc. viso šalyje suvartojamo alkoholio.
„Pirmiausia reikėtų atkreipti dėmesį į namuose girtaujančius, nelegalų alkoholį ar stiprų „bambalinį“ alų vartojančius žmones, o ne į tuos, kurie penktadienio vakarą su draugais užsuka į barą pasėdėti, pabendrauti ir pasimėgauti taure mėgstamo gėrimo“, - tvirtino R.Apulskis.
Vyriausybė praėjusią savaitė pritarė Seime svarstomiems naujiems alkoholio prekybos apribojimams. Vienas iš jų - siūlymas nuo 2018 metų sausio visiškai drausti alkoholio reklamą. Taip pat Vyriausybė pritarė pasiūlymams sugriežtinti alkoholio prekybos laiką.
Šiuo metu Seimui yra pateikti du įstatymų paketai – jie numato steigti specializuotas alkoholio prekybos parduotuves, vėlinti amžių, nuo kurio galima pradėti vartoti svaigalus, ir ankstinti laiką, kada draudžiama parduoti alkoholį. Savivaldybių taryboms būtų suteikta teisė nustatyti vietas ar teritorijas, kur būtų draudžiama prekiauti alkoholiu . Projektuose numatytas ir alkoholio reklamos draudimas.