• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nuolat mažėjantys atlyginimai ir grėsmė netekti darbo žmones verčia pirmiausia pinigus skirti komunaliniams mokesčiams ir maistui, o automobilio priežiūra paliekama geresniems laikams. Vairuotojai taupo taip stipriai, kad net kyla grėsmė jų pačių ir aplinkinių gyvybei.

REKLAMA
REKLAMA

Automobilių dalių pardavėjai neslepia, kad pardavimas sumažėjo akivaizdžiai, o pirkėjai dažniau renkasi pigesnes, nors ir ne tokias kokybiškas Kinijoje pagamintas detales. Transporto priemonių, jų dalių ir remonto rinka pernai susitraukė beveik iki pusės 2008-aisiais buvusios apimties.

REKLAMA

Blizgučių nebereikia.

Įmonės „Autoaibė“ direktoriaus pavaduotojas Vladas Anglickas patvirtino, kad pardavimas sumažėjo akivaizdžiai, tačiau naudotų detalių prekeivių dėl klientų sumažėjimo jis nekaltina. „Vargu ar kas nors rizikuotų dylančias dalis, tokias kaip stabdžių kaladėlės, guoliai ar dirželiai, montuoti iš senų automobilių. Laužynuose dažniausiai perkamos greičių dėžės, varikliai, kėbulo dalys. Jomis mes net neprekiaujame, nes žmonėms jos būtų per brangios“, - aiškino pašnekovas.

REKLAMA
REKLAMA

Kaip ryškiausią praėjusių metų rinkos skirtumą nuo ankstesnių laikų jis įvardijo pasikeitusius atostogoms grįžusių emigrantų įpročius. „Anksčiau buvo įprasta, kad grįžę emigrantai prisiperka įvairių smulkių detalių, lietų ratlankių. Šįmet viso to nebuvo. Įvairių blizgučių, puošybos elementų iš viso niekas nebeperka“, - komentavo V.Anglickas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Rinkos atsigavimo ženklų šįmet pašnekovas neįžvelgė. Anot jo, prekybininkai, nusižiūrėję vienas nuo kito, įsitraukė į tylų kainų karą, dėl kurio visi tik pralaimi. „Geresnio ginklo dabar nėra. Aišku, padėtų gera vadyba, rinkodara, bet per trumpą laiką geriausiai veikia kainų mažinimas“, - tvirtino V.Anglickas.

REKLAMA

Laukia iki galo

Automobilių remontu užsiimančios bendrovės „Martonas“ direktorius Rimas Lekys neslėpė, kad sunkmečio kumštį pajuto ir jo vadovaujamas servisų tinklas. „Sunkiau buvo pirmą ketvirtį, kai žmonės pajuto pirmuosius krizės požymius ir ėmė taupyti, bei vasaros viduryje“, - komentavo jis. Anot pašnekovo, dabar klientai retai užsuka vos pajutę pirmus galimo gedimo požymius. Dauguma laukia iki paskutinės minutės ir į dirbtuves važiuoja tik tada, kai automobilis visiškai sugenda.

REKLAMA

„Būna, kad per patikrinimą nustatome ne tik vieną gedimą, bet randame ir kelias detales visai „ant ribos“. Rekomenduojame jas keisti, bet žmonės dažniausiai tai atideda vėlesniam laikui, net rizikuodami savo ir artimųjų gyvybėmis“, - tvirtino pašnekovas.

Jis neslėpė, kad nusprendę keisti detales klientai prašo pasiūlyti kuo pigesnį variantą, jei tik įmanoma, renkasi naudotą mechanizmą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

R.Lekio vadovaujamas servisų tinklas, kaip ir dauguma kitų, pernai klientams pasiūlė įvairių akcijų ir nuolaidų - nemokamų paslaugų, nuolaidų kuponų ir pigesnes paslaugas tam tikromis valandomis. Pašnekovas patvirtino, kad tai padėjo pritraukti daugiau klientų. „Kai tokie laikai, norisi žmogui padėti ir išlaikyti klientą, visiems sunku“, - teigė jis. R.Lekio manymu, šįmet automobilių rinka atsigavimo dar nesulauks, nes dauguma klientų - paprasti žmonės, tarp jų yra ir netekusiųjų darbo ar taupančiųjų mažus atlyginimus.

REKLAMA

„Šįmet žmonės savo pinigus greičiausiai skirs maistui, sveikatai, mokesčiams už šildymą, o mašinos nustumiamos į antrą planą. Net visuomeninės organizacijos remonto išlaidas sumažino apie 40 proc., tai matome iš skelbiamų konkursų“, - dėstė jis.

REKLAMA

Vargsta ne visi


Dirbtuvių „Mega Mesta“ filialo vadovas Aleksandras Sidorevičius teigė, kad jo vadovaujamą servisą ekonomikos krizė ne itin palietė. „Sunkiausia buvo gruodžio pradžia. Pabrango degalai, šildymas. Žmonės labiau rūpinasi namais, o ne mašinomis“, - tvirtino jis. Bet klientai, suprantantys automobilio būklės svarbą, vis dar neaplenkia remonto dirbtuvių.

Pasak A.Sidorevičiaus, jo vadovaujamame servise, kaip ir anksčiau, lankosi dviejų tipų klientai - kai kurie jų užsuka vos įtarę gedimą ar detalės susidėvėjimą, kiti atvyksta tik tada, kai automobilis visiškai sugenda. Dauguma vairuotojų nevengia mokėti daugiau ir įsigyti naujų detalių. Naudotų dalių jie pageidauja tik tokiu atveju, jei naujos kainuoja labai brangiai arba jų sunku gauti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pašnekovas patvirtino, kad siūlytos akcijos ne itin padėjo padidinti klientų būrį. Anot jo, efektyviau informacija apie paslaugų kokybę sklinda iš lūpų į lūpas, taigi daugiau naujų klientų atvyko pasinaudoję nuolatinių serviso lankytojų rekomendacijomis.

Faktai

Statistikos departamento duomenimis, mažmeninės prekybos, variklinių transporto priemonių ir motociklų didmeninės ir mažmeninės prekybos bei remonto įmonių apyvarta 2009 metų gruodį sudarė 2371,8 mln. litų ir, palyginti su 2009 metų lapkričiu, padidėjo 18,3 proc. palyginamosiomis kainomis.

REKLAMA

Tuo metu variklinių transporto priemonių ir motociklų didmeninės ir mažmeninės prekybos bei remonto įmonių apyvarta 2009 metų gruodį, palyginti su lapkričiu, padidėjo mažiau - 7,5 proc. palyginamosiomis kainomis.

Mažmeninės prekybos, variklinių transporto priemonių ir motociklų didmeninės ir mažmeninės prekybos bei remonto įmonių apyvarta (be PVM) 2009 metais sudarė 26362,2 mln. litų (2008 metais - 35787,2 mln. litų) ir, palyginti su 2008 metais, sumažėjo 27,7 proc. palyginamosiomis kainomis.

Variklinių transporto priemonių ir motociklų didmeninės ir mažmeninės prekybos bei remonto įmonių apyvarta 2009 metais, palyginti su pernai, sumažėjo beveik du kartus, nei bendra rinka - net 45,3 proc. palyginamosiomis kainomis.

Ilona STAŠKUTĖ

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų