„Vartotojas turi teisę atsisakyti prekių pirkimo sutarties, tačiau privalo pranešti apie tai raštu per nustatytą terminą, daiktas neturi būti sugadintas, o jo išvaizda neturi būti iš esmės pakitusi“, – akcentavo S. Šližytė.
VVTAT atstovų teigimu, galima išskirti kelias problemas, kurias tenka spręsti įsigijus internetu nekokybišką ar dėl kitų priežasčių netinkamą ar nepatinkančią prekę.
Viena iš jų – pardavėjai nenurodo kontaktinių duomenų, todėl vartotojai nežino kur kreiptis: elektroniniu paštu atsakymo negauna, o skambindamas mobiliuoju telefonu neprisiskambina. Tokiu atveju, aiškina vartotojų teisių gynėjai, siekiama nustatyti pardavėją remiantis interneto svetainės kūrėjo duomenimis.
Kita problema – pardavėjai nepripažįsta vartotojo teisės atsisakyti sutarties ir teigia, kad kai kurios prekės nepatenka į grąžintinų prekių sąrašą arba kad jų interneto svetainėje yra paskelbtos specialios taisyklės. Tačiau pastarosios, anot VVTAT atstovų, gali neatitikti įstatymų ir negali būti taikomos.
Dar viena problema, VVTAT atstovų teigimu, yra tai, kad pardavėjai ginčija sutarties sudarymo būdą. Jų teigimu, pardavėjas neturėtų reikalauti iš pirkėjo sumokėti už grąžinamos prekės pristatymo išlaidas. Vartotojų teisių gynėjų teigimu, neretai vartotojai problemų patiria dėl to, kad prekę pristačius kurjeriui jie jos nepatikrina, o tik vėliau pamato, kad yra mechaninių pažeidimų.
„Jeigu vartotojas nepasinaudojo teise patikrinti prekę, jis turi prisiimti ir riziką. Vartotojas priėmė šaldytuvą – o kai išpakavo, pamatė, kad šonas įbrėžtas. Tokiais atvejais sunku rasti vartotojui naudinga sprendima“, – pabrėžia VVTAT atstovai.
VVTAT atstovai aiškina, kad grupinio apsipirkimo portale įsigiję prekių kuponus vartotojai dažnai nežino į ką kreiptis, nes ne visuomet sutampa grupinio apsipirkimo portalas ir prekės pardavėjas. Be to, dalis kuponus įsigijusių pirkėjų negali jais pasinaudoti, nes praleidžia terminus. Vartotojų teisių gynėjai taip pat įspėja, kad prekyba internetu ypatinga dar ir dėl to, kad gali įsigyti prekę iš vadinamosios vienadienės svetainės: jei per tą laiką, kol prekė pristatoma pirkėjui, pardavėjas dingsta, pretenzijų nėra kam pareikšti, aiškina VVTAT atstovai. Tačiau, jų teigimu, yra buvę atvejų, kad pardavimo internetu bendrovės, kurios brangina savo reputaciją, sutinka grąžinti nepatenkintam pirkėjui net bankui sumokėtą mokėjimo nurodymo mokestį.
Tačiau yra grupė prekių, kurios negrąžinamos. „,Tai parfumerijos ir kosmetikos prekės, kūdikių drabužiai, garso įrašymo ir atkūrimo aparatai, optikos prekės“, – vardijo S. Šližytė ir pridūrė, kad prekių, kurių negalima grąžinti, sąrašas yra ilgas. Kita vertus, abejojama, ar rengiami nauji ES vartotojų teisių direktyvos pakeitimai padės geriau apsaugoti vartotojų teises, nes juose labai daug aptakių formuluočių, pavyzdžiui, per protingą terminą. Šuo metu skirtingose ES šalyse vartotojų teisių apsaugos kriterijai iš dalies skiriasi.

