Mylių skaičius, kurį paprastai nuvažiuoja amerikiečiai per metus žymiai sumažėjo – net 30 milijonų, o toks kritimas nebuvo užfiksuotas nuo naftos krizės 1979 metais.
Amerikiečiai mažiau važinėti automobiliais pradėjo jau praėjusių metų lapkričio mėn., o kol degalai bus parduodami tokiomis rekordiškai aukštomis kainomis, labiau mėgautis vairavimo malonumais net neketina.
Ekspertų teigimu, ir anksčiau kylančios degalų kainos trumpam pakeisdavo vairuotojų įpročius, tačiau dabartinė situacija tai jau ne trumpalaikis įpročių pakeitimas, o tiesiog „automobilių pasaulio evoliucija“, kadangi degalų kainos ateityje tik dar labiau augs.
Bendras JAV vairuotojų nukeliautų mylių skaičius sumažėjo tik 1%, tačiau toks įspūdis susidaro tik dėl to, jog automobilių skaičius per metus padidėja 1-2 %, o tai reiškia, kad amerikiečiai turėjo nemenkai „apkarpyti“ savo kelionių atstumus, kad pasiektų 1 % smukimą.
Nuvažiuotų mylių lapkričio - balandžio mėn. skaičius yra lygus 2005 metų skaičiui, skirtumas tas, jog tada JAV gyveno 8 mln. gyventojų mažiau.
Ekspertų teigimu, pasaulinė naftos krizė privers amerikiečius keisti gyvenimo būdą iš esmės. Tikėtina, kad žmonės pradės ieškotis būsto, esančio arčiau jų darbo vietų. Eismo judėjimas taip pat gali kisti, kuomet vairuotojai ilgas distancijas važiuos tik ypatingomis progomis. Ir jei tai atrodo smulkmena, reiktų paminėti, jog kuomet federalinis greitkelių fondas praras pinigus iš vairuotojų, mokančių federalinį dujų mokestį, vyriausybė turės rasti išeitį šiam trūkumui, na tarkim, kad ir padidėjusiais mokesčiais visiems JAV piliečiams.