Tyrimo duomenimis, dažniausiai internetu lietuviai perka drabužius (56 proc.) bei sveikatos ir grožio priemones (54 proc.), 32 proc. pirkėjų internetu perka kompiuterinę techniką. Rinktis internetinę parduotuvę vietoje tradicinės lietuvius dažniausiai skatina mažesnė kaina, pirkimo patogumas bei prekės pristatymas į pasirinktą vietą. Kainą kaip svarbiausią apsisprendimo pirkti internetu kriterijų nurodė 76 proc. apklaustųjų, pirkimo būdo paprastumą – kas antras. Kas trečias apklaustasis tarp el. prekybos pranašumų taip pat nurodė platų prekių pasirinkimą bei laiko taupymą.
Tyrimą užsakiusios bendrovės „Skaitmeninis pasaulis“, valdančios tokias parduotuves kaip kompiuteriai.lt, asusshop.lt, ishop.lt, dellshop.lt ir neriba.lt direktorius Vytautas Sakalas teigia, kad nors kaina išlieka svarbiausia priežastimi, skatinančia pirkti internetu, tikėtina, kad ateityje šios tendencijos keisis. „Augant gyventojų pajamų lygiui kur kas daugiau svorio renkantis pirkti internetu įgis kiti kriterijai – pirkimo patogumas, parduotuvės reputacija bei prekės kokybė. Be to, užsienio praktika rodo, kad vis daugiau dėmesio teikiama ir galimybei apsipirkti mobiliaisiais telefonais bei planšetiniais kompiuteriais. Nors, tyrimo duomenimis, šis aspektas Lietuvos pirkėjams kol kas nėra aktualus, tokių pokyčių galima laukti ateityje“,- sako V. Sakalas. Renkantis konkrečią parduotuvę internete, daugiausia dėmesio skiriama atsiskaitymo saugumui (73 proc. apklaustųjų) bei mažiausiai kainai (64 proc.). Pasak V. Sakalo, tokie rezultatai rodo Lietuvoje vis dar gajus mitus, kad pirkti internetu rizikinga.
„Pirkimas internetu nėra nė kiek rizikingesnis už įprastą, juo labiau, kad atsargiausi pirkėjai visada gali sumokėti už prekę tik kurjeriui ją pristačius į namus ar ofisą, rinktis atidėtą apmokėjimą ir t.t. Be to, pasirinkus geros reputacijos lietuvišką internetinę parduotuvę, galioja 14 dienų prekės grąžinimo ir pinigų atgavimo teisė. Tai ypač aktualu elektronikos prekių pirkėjams – pirkdami jas tradicinėje parduotuvėje tokios teisės neturėsite“, - teigia UAB „Skaitmeninis pasaulis“ direktorius.
Jo manymu, pirkėjų požiūris palaipsniui keisis internetinėms parduotuvėms gerinant klientų aptarnavimo kokybę ir diskutuojant su pirkėjais apie pirkimo internetu pranašumus. Būtent todėl bendrovės valdomose parduotuvėse artimiausiu metu planuojama daugiausia dėmesio skirti dar patogesniam apsipirkimui – apie prekes bus suteikiama dar išsamesnės informacijos, o naršymas taps greitesnis ir intuityvesnis. Informacijos išsamumas, pasak V. Sakalo, leis priimti kur kas labiau pamatuotą sprendimą dėl prekės pirkimo nei įprastoje parduotuvėje, kartu užtrunkant gerokai trumpiau.
Tyrime apklausti Lietuvos interneto vartotojai nuo 20 iki 50 metų amžiaus. Tyrimo duomenimis, apsipirkimą internetu renkasi visų amžiaus grupių atstovai, nepriklausomai nuo lyties, pajamų, gyvenamosios vietos ir išsilavinimo.